bassetverslaafde schreef: Is dat traumeel niet wat? Helpt ook bij kneuzingen e.d. Ik smeer het eigenlijk overal op.Ja, denk ik wel, het mag ook bij kleine hematomen gegeven worden, dus waarom niet eigenlijk? Bestaat in druppels en in zalf.
Moderator: Lizzy
bassetverslaafde schreef: Is dat traumeel niet wat? Helpt ook bij kneuzingen e.d. Ik smeer het eigenlijk overal op.Ja, denk ik wel, het mag ook bij kleine hematomen gegeven worden, dus waarom niet eigenlijk? Bestaat in druppels en in zalf.
Fritz schreef: Hoi Erna,Goede tip denk ik.
ik heb een paar weken geleden een hond (labrador) in het pension gehad met een bloedoor (had ie thuis al) aangezien de hond niet meer één van de jongste was en ik geen operatie wou liever tijdens zijn verblijf vanwege de extra risico's, heb ik samen met mijn DA het volgende gedaan, het oor leeg gezogen (door de DA) vervolgens heb ik het oor vastgeplakt met schilderstape, je legt het oor tegen de wang en plakt hem vast door de tape helemaal rond te laten lopen voor het goede oor langs en dan ruimschoots tape op tape plakken, het belangrijkste is dat hij niet meer kan flappen met het oor, in twee weken tijd hebben we het oor terug gekregen naar een hele kleine zwelling, die moest gaan verbind weefselen, zo hebben we die ouwe kankker een narcose bespaart.
Succes Fritz.
ps. het oor werd met tussenpozen van drie dagen leeggezogen en dan moet je ook zien dat er per keer minder bloed afgetapt wordt, het voorkomen van flapperen is het belangrijkste, netjes en kopverbanden worden als irritant ervaren tapen met schilderstape over het algemeen niet.
Erna schreef: Dat kan ik gewoon bij de drogist halen Liz?De drogist zal zeker Arnica hebben. Hamamelis is een beetje de vraag... Maar hee, volgens mij zit Hamamelis D2 in Traumeel. Heb jij de pilletjes/druppels van Traumeel in huis?
Erna schreef: De druppels van Traumeel heb ik dus morgen alleen ff die Arnica halen.Klinkt goed. Nee, niet dat ze je niet meer aardig vindt, maar de druppels Traumeel en tape. Volgens mij zit in de Traumeel ook Arnica trouwens!
Het oor heb ik inmiddels teruggeflapt over haar koppie en vastgezet met de schildertape van Fritz. Ze vindt me niet meer aardig.
Koud washandje nog op de plek gelegd en begonnen met de druppels.