Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Een kitten wat zo abnormaal licht is zou ik het beste geven wat er is: vlees dus.
Ik zou dat het liefste 4x per dag doen en dat kan prima als je voert als je opstaat, dinertijd en voor je gaat slapen.
Laat die kleine dan apart eten zodat je zeker weet dat ze wat eet en hoeveel dat is.
Probeer dan rond lunchtijd ook te voeren, dat kan met een voederautomaat als je dan zelf niet thuis bent. Nadeel is dan dat je kater daar waarschijnlijk het meeste van pakt, maar dan kan het poesje in ieder geval ook wat eten.

Jouw poesje heeft een moeilijke start gehad en een groeiachterstand, geef haar dan het beste wat er is en dat zijn beslist geen brokken!
Mooi dat de da het allemaal niet zorgwekkend vindt [geeft jou ook rust  ;)]
hij/zij bevestigd mijn gevoel : heel klein/licht bij geboorte .. kan ook een klein volwassen lichtgewichtje opleveren
Denk daarbij aan t verschil in grootte tussen poes en kater....Voila
Zolang ze actief en vrolijk is, graag eet en mooi poept..

Qua hoeveelheid die ze wegknaagt.. 30/35 gr is echt heel veel voor zo'n kleintje [100gr/dag is 10% van haar lichaamsgewicht!]
En ik heb t al eerder gezegd ook kleintjes kunnen heel goed wennen/leren in 1x hun portie te eten, desnoods sluit je er 1 op in t toilet om de ander rust en tijd te geven [en jou de tijd overschot te verwijderen]

Februari is nog ruim 2 maanden weg, dan zijn ze al weer een heel stuk groter en sterker
je zou dan zelfs 2 oppassen kunnen inschakelen.. de buurvrouw voor ochtend en avond en een vriendin voor de middag oid.
Of de buur icm een [betaalde] oppas, die gelijk kattenbakken en plantjes verzorgt
Goed zo, flink laten vreten die kleine meid.

Ik sta er ben ik bang, toch anders in. Maar goed, ik ben ook zo'n truffel die Lo dus zelfs met de hand heeft gevoerd  ::) Als ze maar at, hoe kon me niet schelen, ze moest aankomen en ze moest en zou blijven eten. En dan maar meerdere keren per dag dan maar. Dus vijf portietjes en moest het vaker dan vaker  ::)

Je blijft het overigens maar over vakantie hebben... Ik zou zeggen: geen vakantie = rauw en in jouw geval op vakantie: br*k.

Lo is wezen logeren bij mijn moeder, voor 2 weken, die overigens na die 2 weken dus half overspannen was omdat Lo geen rauw vrat. Ik had ook een zak br*k meegegeven want tja ik ken mijn pappenheimer  8) Ze zou mijn moeder gaan bespelen en jawel hoor  ;D en mijn moeder is daar zo helemaal niet tegen opgewassen...  ::)

Mijn moeder heeft zich arm gekocht aan allerlei vleesjes, maar aangezien Lo zelfs geen kuikens vrat  :o :o :o :o :o :o :o :o is mijn moeder uiteindelijk van ellende met hevig schuldgevoel br*k gaan voeren. Ik had haar allang al gezegd: mam, gewoon doen, ook al is het een doodzonde, maar het moet ook weer geen stress voor jou worden, dat rauw voeren. En ik heb liever dat ze br*k vreet bij jou thuis dan helemaal niets.

Enfin, ik weet niet of Lo nog welkom is bij mijn moeder  :whistle: maar ik vond het geen probleem hoor, 2 weken br*k.

Hier thuis kreeg ze gewoon weer vlees. En kuiken. En ze vrat alles gewoon alsof er niets was gebeurd in die 2 weken.  ;)
Loeka schreef: Dit is echt errug! hihihi :2funny:

:-\

Ze blijft een Koningin die kijkt in welke hoek ze het gepeupel kan krijgen.

;D

Maar goed: de boodschap is en blijft: ook Lootjekadootje is op rauw veul beter gaan groeien en bloeien maar vooral poepen  ::) en dan gaf ik haar nog wel kvv en niet eens barf.

Dus: @ Esdevos: het ieniemieniemeisje van je gruwelijk verwennen met vlees en kijken of het ook zo'n koningin gaat worden  ;D
Hahahaahha eigenwijs ding!  ;D

Nou, ik denk en hoop(!) dat het bij Paley wat stress toch is geweest want ze eet nu al drie dagen lang 4x per dag en wel 25/30 gram CB per keer! Das dus meer dan 100 gr. per dag! Soms zelfs 120 gr. als ze iedere keer echt alles op heeft. Lijkt mij bijzonder goed en ruiuiuim voldoende toch? :) Ik geef Phrabu hetzelfde ondanks dat hij dikker en groter is, want hij is toch vrij dik e.d. en ca. 120 gr. per dag lijkt mij voor hem ook wel voldoende tot veel niet? ;)... en als het aan hem ligt blijft hij dooreten tot hij knapt volgens mij. Hij sprong gisteren ook al bovenop de zalm die ik had staan voor toastjes hahahaha... zo ineens baf! Erbovenop! Ik wist niet hoe snel ik hem eraf moest halen en dan is hij best hardleers kan ik zeggen hahaha... naja... het blijven schatjes, stelletje rauwdauwertjes ;)

Maar ik ben heeel blij dat madam nu ruim eet en ik hoop dat dat zo blijft!

Hoe kan ik over een maand of iets over gaan naar 3x per dag het beste denken jullie....? ik weet namelijk niet of zij meer gr. per portie zal eten, wat dan natuurlijk wel moet om dezelfde daghoeveelheid binnen te krijgen. Van Phrabu verwacht ik wel dat hij per portie meer opeet, aangezien ik hem moet tegenhouden om niet met haar bordje verder te gaan als hij het op heeft hahahah.... maar ik weet niet of zij dat tegen die tijd ook zal doen.
:wavetowel2: :circle: :rock: :wiggle: :yeah: :yes:

Goed zo! die kleine madam

Toentertijd gaf Tannetje de Koning mij aan: 100gr per dag is goed.
Ze mogen ook weer niet te snel aankomen, waarom weet ik niet, maar goed, ik hield me keurig aan 100 gr per dag (met ietsjes meer, dus ook 120/130 gram  :-[ ) Maar ik gaf dan wel Prins PLUS tartaar of wat dan ook (gehakt, tartaar, reepjes kipfilet, soepvlees (rund))  :-[

Ga zo door Ga zo door!

En ja meneer dikkopje moet mss geremd worden? Ik weet niet? Ik ben alleen een met langetandenetende Koningin gewend  :-\
Jaaa.. vandaag weer hoor! Ben echt trots op madammeke! Eet gewoon net zoveel als haar broer  ;)

Ja hij krijgt bewust net zoveel als zij voorlopig, anders groeit hij echt dicht en hij ademt al vrij zwaar als hij slaapt met die dikke buik haha... 

Carnibest geeft aan bij kittens: tussen de 60 en 80 gr. per kg kat per dag. Ze is nog geen kg (tenminste, nu misschien wel bijna hahah) dus zou voor haar tussen 60 en 80 in principe volgens mij voldoende moeten zijn. Aangezien ze iets boven de 100 gram zit elke dag is dat dus super!! :) Afvallen is er iig niet bij gelukkig!  :)

Hem geef ik dus eigenlijk precies voldoende en haar geef ik eigenlijk iets teveel (hij is meer dan 1,5 kg namelijk). Zo kan zij hopelijk goed aan gaan komen en groeien en krijgt hij gewoon ruim genoeg voeding binnen zonder zich te overvreten, wat hij volgens mij wel zou doen als ik meer neer zet hahaha...

Zodra hij echt naar de 2 kg gaat, zal zijn portie wel omhoog gaan hoor  ;) dan wordt het gewoon tussen de 120 en 160 gram per dag voor hem. En bij haar is het gewoon proberen om het straks ook langzaam wat op te voeren nog. Maar 30 gr. is nu echt alles wat ze per portie eet, meestal ligt er nog net een klein stukje op haar bordje als ze genoeg heeft...  en dan zit ze natuurlijk ook bomvol!! Dus haar meer geven al heeft geen zin en lijkt mij ook niet nodig, aangezien ze nu al gelukkig zo goed eet!!  :biggrin2:
Lo schreef:

En ja meneer dikkopje moet mss geremd worden? Ik weet niet? Ik ben alleen een met langetandenetende Koningin gewend  :-\

Ja dat is vervelend... had Nicky ook, met name de laatste maanden... dan zit je jezelf op te vreten omdat zij niks wil eten of te weinig. Daar was ik dus bij Paley ook zo bang voor, maar ik denk en hoop nu dat het misschien toch voor haar wat meer gewenning is geweest oid... ze komt nu ook regelmatig ineens zelf op schoot liggen en ze komen ook al zelf op bed liggen... tussen de kussens gaan ze liggen of helemaal tegen je aan en ze hebben er een handje van om precies met hun neus naar jou gezicht te gaan liggen met het hoofd OP je kussen hahahahahah.... dan voel je ze gewoon ademen in je snufferd ZOOOOO LIEF!!

Dus ze is iig op haar gemak  :)
je jongetje zal wel wat meer nodig hebben hoor, geeft niks als hij wat mollig is, dat trekt later wel bij.
als kitten hebben ze zoveel energie nodig, dan laat je ze eigenlijk het beste naar behoefte eten.  maar als hij echt zo'n schrokop is wel een beetje oppassen natuurlijk.  voor het poezekind.... tja.... ik heb het uberhaubt niet op birmanenfokkers, wat natuurlijk raar is om te zeggen want dan scheer ik iedereen over één kam.... en waarschijnlijk zitten er ook wel 1 of 2 betrouwbare fokkers in nederland.... 
ik hoop dat ze lekker gaat groeien en dat 't goed blijft gaan met haar.
voer haar lekker vers.  brokken nu geven omdat je ooit een weekje op vakantie gaat vind ik altijd zo'n onzin, nergens voor nodig. en ik zou haar een aantal maanden op 4 x per dag laten staan.
ibbi schreef: je jongetje zal wel wat meer nodig hebben hoor, geeft niks als hij wat mollig is, dat trekt later wel bij.
als kitten hebben ze zoveel energie nodig, dan laat je ze eigenlijk het beste naar behoefte eten.  maar als hij echt zo'n schrokop is wel een beetje oppassen natuurlijk.  voor het poezekind.... tja.... ik heb het uberhaubt niet op birmanenfokkers, wat natuurlijk raar is om te zeggen want dan scheer ik iedereen over één kam.... en waarschijnlijk zitten er ook wel 1 of 2 betrouwbare fokkers in nederland.... 
ik hoop dat ze lekker gaat groeien en dat 't goed blijft gaan met haar.
voer haar lekker vers.  brokken nu geven omdat je ooit een weekje op vakantie gaat vind ik altijd zo'n onzin, nergens voor nodig. en ik zou haar een aantal maanden op 4 x per dag laten staan.
je maakt mij nieuwsgierig, hoe komt het dat je het niet op birmanenfokkers hebt?

Mijn Lootjekadootje komt overigens van een norenfokker die heel lang geleden eerst birmanen heeft gefokt  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door