Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bennie
TS is topic starter, de persoon die het topic aangemaakt heeft. Trollen is je voor doen als iemand anders, met als doel zieken, klieren, verwarring scheppen, chaos creeeren etc.
Door *Monique
Bennie schreef: TS is topic starter, de persoon die het topic aangemaakt heeft. Trollen is je voor doen als iemand anders, met als doel zieken, klieren, verwarring scheppen, chaos creeeren etc.
kijk en nu gaat er bij deze dwaze (blonde  :-[) dwerg ook een lampje branden  :-\ thanx voor de o zo duidelijke uitleg ;)
Door Esther Q
setterlover schreef:Waar ik het niet mee eens ben is dat alle brok voeders fout zijn, zoals hier gesuggereerd wordt.
Er wordt hier gesuggereerd dat brokken geen goede voeding zijn voor honden. Als jij dat in het persoonlijke wilt trekken, dan is dat eigen keuze.
Als ik het artikel lees (heb delen gelezen, niet alles) dan kan een barfer zich zomaar persoonlijk bestempeld voelen als zijnde een foute, onverantwoordelijke hondenbaas. Want je bent volgens deze meneer zo goed als aan het spelen met het leven van de hond. Ik houd niet van die toon. Niet van anti-barfers en niet van anti-brokkers.
Verder kan ik weinig met het artikel. Ik vind het een eenzijdige belichting en ook nog eens erg beperkt. Maar als ik kijk naar mijn eigen praktijk, 24 honden die deels verse voeding en deels brokken krijgen, dan ben ik overtuigd dat verse voeding beter voor ze is. De ontlasting is van de meeste gewoon bagger op brokdagen en er zijn aardig wat honden die dan poep eten. Op verse voeding dagen is de ontlasting prima en wordt er nauwelijks poep gegeten. Daarbij vinden ze verse voeding vele malen interessanter.
Angelique schreef:

Maar het ging mij er even om dat deze opmerking wel enigzins een kant raakte. Een grote groep mensen piept als er een hond een schop onder zijn kont krijgt maar rennen wel en masse naar de supermarkt als daar de plofkipjes voor weinig in de aanbieding zijn.
Dat bedoelde ik. Ik had eigenlijk verwacht dat barfers kritischer zouden zijn wat de kwaliteit van het vlees betreft. Als je natuurlijk wil voeren geef je geen kilo knallers, maar iets van biologische oorsprong. Beter voor het dieren welzijn en beter voor de hond.

@ Lizzy, niet om de brokken te promoten, maar de brokken die mijn hond krijgt worden gemaakt van scharrelvlees.
Door ulla
setterlover schreef: Dat bedoelde ik. Ik had eigenlijk verwacht dat barfers kritischer zouden zijn wat de kwaliteit van het vlees betreft. Als je natuurlijk wil voeren geef je geen kilo knallers, maar iets van biologische oorsprong. Beter voor het dieren welzijn en beter voor de hond.

@ Lizzy, niet om de brokken te promoten, maar de brokken die mijn hond krijgt worden gemaakt van scharrelvlees.
Das leuk, voor zover er vlees inzit, en waar bestaat de rest van de brok dan uit???
Setterlover: sommige mensen hebben niet de financiele mogelijkheden om zelf biologisch te eten, laat staan hun hond(en) biologisch te voeren. Als je 3 kilo of meer aan je honden per dag aan vlees voerd kost je dat gewoon super veel geld, en dat heeft niet iedereen.

Daarnaast hebben de meeste mensen hier hart voor dieren, en zouden zij een duif proberen te helpen als deze gewond is, ook al voeren ze 2 dagen later een duif die ze via een leverancier hebben gekocht.
Dat wij vlees voeren zegt niks over dat we ons niet bekommeren over dieren, ook al voeren wij die dieren. Persoonlijk vind ik het leuk om te helpen met het verzorgen van schapen en lammeren, ook al koop ik wel lamsvlees en weet ik niet hoe die lammeren geleeft hebben.

Ik denk ook niet dat jij je br*kken uitgezocht hebt puur en alleen omdat het scharrelvlees bevat. Ik neem aan dat je een br*k hebt gezocht waar zoveel mogelijk vlees in zat en uitkwam op deze brok.
Daarnaast; 'jouw' br*kfabrikant beweerd dat allemaal...maar ben je ook al eens wezen kijken daar? Je moet dat allemaal maar aannemen via een internetsite.
Iedereen kan zeggen wat ie wilt en papier is geduldig.
En als ik me niet vergis koop en voer je zelf kvv...daar zit vast en zeker ook geen scharrelvlees is.
Om nog even terug te komen andere reacties, het is mij duidelijk dat niet iedereen het artikel van  A tot Z heeft gelezen. Dat de auteur werkt voor een voer fabrikant bewijst niet dat hij ongelijk heeft. Ik postte het artikel met het doel om goede en wetenschappelijk onderbouwde argumenten op tafel te krijgen waar uit blijkt dat hij ongelijk heeft. Tuurlijk is het  ST net als vloeken in de kerk, maar goed onderbouwde argumenten om het tegendeel te bewijzen heb ik helaas nog niet gehoord, en die zou ik juist graag willen horen.
Jol schreef: Setterlover: sommige mensen hebben niet de financiele mogelijkheden om zelf biologisch te eten, laat staan hun hond(en) biologisch te voeren. Als je 3 kilo of meer aan je honden per dag aan vlees voerd kost je dat gewoon super veel geld, en dat heeft niet iedereen.

Optie is om minder honden te nemen, is ook beter voor het millieu.  ;) Zie deze tekst, gekopieerd van waarneming.nl : 'Hond slechter voor milieu dan SUV' AMSTERDAM -  Een viervoeter is slechter voor het milieu dan een SUV. Twee Nieuw-Zeelandse wetenschappers sloegen aan het rekenen en trokken deze opmerkelijke conclusie.

Een middelgrote hond eet al snel 164 kilo vlees en kost 85 kilo graan per jaar. Er is zo'n 60 vierkante meter land per jaar nodig om in de behoeften van een gemiddelde hond te voorzien. De 'ecologische voetstap' komt daarmee volgens de onderzoekers op 1,1 hectare.

Een Toyota Land Cruiser daarentegen, die 10.000 kilometer per jaar aflegt, verbruikt 55 gigajoule. Een hectare landbouwgrond kan per jaar 135 gigajoule aan energie produceren. Dat betekent dat de 'ecologische voetstap' van zo'n terreinwagen neerkomt op 0.41 hectare land; de helft van een Duitse Herder.
Door tieneke
setterlover schreef: Dat bedoelde ik. Ik had eigenlijk verwacht dat barfers kritischer zouden zijn wat de kwaliteit van het vlees betreft. Als je natuurlijk wil voeren geef je geen kilo knallers, maar iets van biologische oorsprong. Beter voor het dieren welzijn en beter voor de hond.

Het is en blijft natuurlijk doodgekookte meuk..oftewel vreselijke bagger,toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door