Moderators: koekje, pearlsofpassion
Mevroi Kruim schreef: Dat laatste lijkt mij een goed plan. Ik zou zelf wel voor een 'echte' da gaan die ook kan zien als er iets 'regulier' mis is, za'k maar zegg'n.Zal er eentje gaan zoeken...(het is natuurlijk niet zo handig om lang te moeten rijden met een kat...
koekje schreef: oei.Smeagie ook, maar dan de natuurlijke variant
ik zou het abces spoelen met gekookt afgekoeld water (mss ook betadine oplossing of soda of biotex). mijn katten krijgen in zulke gevallen toch echt een ABkuurtje.
Lo schreef: Beterschap voor Smeagol!Dank je
Mevroi Kruim schreef: Nou, gelukkig weet je nu waar het van kwam!Ik hou em toch wel in de gaten...ook in zijn geheel, want ben er nog steeds niet gerust op dat hij niets chronisch onder de leden heeft, aangezien hij, evenals één van mijn voorgaande katten, zo wisselend is qua levendigheid of misschien eerder qua uiterlijk. Dan weer een roze neusje en levendige oogjes/uidrukking en dan weer bleekjes...
Mijn ervaring met abcessen is dat het meestal na openbarsten vanzelf geneest. Natuurlijk wel iets om in het oog te houden maar dat doe je toch wel.
Beterschap voor meneertje!
Mevroi Kruim schreef: Niksienie vaag. Jij neemt wat waar aan je kat en dat is reeel, er is iets. Je had ook gelijk want hij had een abces onder de leden en daar kun je knap akelig van zijn. Ik zou dat gevoel van 'tisniegoe' heel serieus nemen.Dat doe ik ook wel, maar het is knap lastig uitleggen in t medische circuit ???