Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door spreeuwtje
idd.. bleke slijmvliezen kan zoveel zijn..
ook inwendig kunnen er dan dingen mis zijn..
dus even naar de d.a. lijkt me heel verstandig..    :-*

sterkte voor smeag.. en sterkte voor jou..  :-*
Door Lefki&Amy
Het gaat op en af met hem....
Heb dit al eens gehad bij 1 van mijn katten...volledig medisch doorgelicht; niets te vinden, maar ik wist allang dat er iets niet klopte....

Op zijn 7e kreeg hij een soort epileptische aanval en bleef daarna beroerd, weer doorgelicht....niets te vinden.
Uiteindelijk, een paar maanden later, was ie heel ziek; weer naar de da. Vocht achter zijn longen. De da zou een punctie nemen. Tijdens de punctie is hij overleden....
De punctie bevatte bloed en weefsel...  :'(  :'(

Smeagol heeft nu last van de wonden, denk ik...maar buiten dat is er iets constitutioneel niet ok....
Het is soms om gek van te worden, dit soort vage klachten....

Misschien ga ik maar meteen naar een holistisch da.
Door Mevroi Kruim
Dat laatste lijkt mij een goed plan. Ik zou zelf wel voor een 'echte' da gaan die ook kan zien als er iets 'regulier' mis is, za'k maar zegg'n.
Door Lefki&Amy
Mevroi Kruim schreef: Dat laatste lijkt mij een goed plan. Ik zou zelf wel voor een 'echte' da gaan die ook kan zien als er iets 'regulier' mis is, za'k maar zegg'n.
Zal er eentje gaan zoeken...(het is natuurlijk niet zo handig om lang te moeten rijden met een kat...  :-\)
Door Lefki&Amy
Het abces is open gegaan zojuist....een onophoudelijke stroom van pus en bloed was het gevolg...en een dwangmatig likkende Smeagol  :D
Heb em maar wat geholpen door zakdoeken gedrenkt in zilverwater op de wond te houden, zodat hij niet zelf alle pus hoeft weg te likken...

Hoop dat hij nu op zal knappen...moet toch wel een opluchting zijn zeg, zo'n bult die nu leegloopt.  :-X
Door koekje
oei.
ik zou het abces spoelen met gekookt afgekoeld water (mss ook betadine oplossing of soda of biotex). mijn katten krijgen in zulke gevallen toch echt een ABkuurtje.
Door Lefki&Amy
koekje schreef: oei.
ik zou het abces spoelen met gekookt afgekoeld water (mss ook betadine oplossing of soda of biotex). mijn katten krijgen in zulke gevallen toch echt een ABkuurtje.
Smeagie ook, maar dan de natuurlijke variant  ;)
Door Mevroi Kruim
Nou, gelukkig weet je nu waar het van kwam!
Mijn ervaring met abcessen is dat het meestal na openbarsten vanzelf geneest. Natuurlijk wel iets om in het oog te houden maar dat doe je toch wel.
Beterschap voor meneertje!
Door Lefki&Amy
Mevroi Kruim schreef: Nou, gelukkig weet je nu waar het van kwam!
Mijn ervaring met abcessen is dat het meestal na openbarsten vanzelf geneest. Natuurlijk wel iets om in het oog te houden maar dat doe je toch wel.
Beterschap voor meneertje!
Ik hou em toch wel in de gaten...ook in zijn geheel, want ben er nog steeds niet gerust op dat hij niets chronisch onder de leden heeft, aangezien hij, evenals één van mijn voorgaande katten, zo wisselend is qua levendigheid of misschien eerder qua uiterlijk. Dan weer een roze neusje en levendige oogjes/uidrukking en dan weer bleekjes...  :-\
(lekker vaag hè  :-[)
Door Mevroi Kruim
Niksienie vaag. Jij neemt wat waar aan je kat en dat is reeel, er is iets. Je had ook gelijk want hij had een abces onder de leden en daar kun je knap akelig van zijn. Ik zou dat gevoel van 'tisniegoe' heel serieus nemen.
Door koekje
hoe verloopt de genezing van zn abces? geen koorts?
hier verkleurt het neusleertje ook de hele dag door, maar dat lijkt meer onder invloed van temperatuurwisselingen en opwinding te staan.
wat voor dingen heeft hij mogelijk onder de leden? iets niezerigs ofzo? je zou hem natuurlijk eens helemaal door kunnen lichten, maar ik zou hem eerst even rustig zn abces laten genezen.

aten die van jou nou br*k? hier zijn ze op vers veel stabieler van conditie en weerstand geworden.
het is op zich ook wel weer de tijd voor allerhande virusjes enzo.
Door Lefki&Amy
Mevroi Kruim schreef: Niksienie vaag. Jij neemt wat waar aan je kat en dat is reeel, er is iets. Je had ook gelijk want hij had een abces onder de leden en daar kun je knap akelig van zijn. Ik zou dat gevoel van 'tisniegoe' heel serieus nemen.
Dat doe ik ook wel, maar het is knap lastig uitleggen in t medische circuit  ???
Sommige sluimeraars zijn blijkbaar niet aan te tonen, terwijl wij het al wel aan onze poezeltjes zien/merken/voelen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door