Hoi Twanneke, ik vrees dat ik jouw vraag niet begrijp....
Verder ben ik het onwijs met jou eens! Die entstoffen moeten apart komen!!
Moderator: Lizzy
Jemig wat ingewikkeld Mijn honden worden nog steeds jaarlijks geent (alles erop en eran) Dit temeer omdat de honden van mijn klanten verplicht jaarlijks geent moeten worden. Dan zou het natuurlijk raar staan als ik dat niet bij mijn eigen honden deed.Hoi Charlotte, dit schema is oud. Uit onderzoek is gebleken dat hondenziekte wel 5 jaar bescherming biedt, Hepatitis maximaal 3 jaar, Parvo maximaal 2 jaar. Enten tegen kennelhoest beschouw ik als absolute onzin. Het is een ziekte waar honden niet aan overlijden en derhalve moet je daar niet voor enten (overigens bied dit vaccin ook bepaald geen 100% bescherming. Ergo, er zijn honden die juist besmettelijke kennelhoest krijgen NA een enting!)
Graag zou ik dus mijn honden minder laten vaccineren.....maar nu ik dit lees raak ik een beetje in de war.
Ik heb hier een EHBO boek voor dieren naast me liggen waarin ook een entschema staat:
Hondenziekte elke twee jaar enten
Hepatitis elke twee jaar enten
Weil, elk voorjaar enten
Parvo elk jaar enten
Kennelhoest elk jaar enten
Maar nu las ik iets over HCC.....wat is dat precies???
En hondenziekte zou je dus eigelijk 1x in de 5 a 7 jaar laten enten?? Maar dat betekend dat dat eigelijk niet kan omdat je dat Hondenziekte en Parvo in 1 enting zitten???
Jemig wat ingewikkeld Mijn honden worden nog steeds jaarlijks geent (alles erop en eran) Dit temeer omdat de honden van mijn klanten verplicht jaarlijks geent moeten worden. Dan zou het natuurlijk raar staan als ik dat niet bij mijn eigen honden deed.Wel een beetje up to date blijven he Charlotte
Graag zou ik dus mijn honden minder laten vaccineren.....maar nu ik dit lees raak ik een beetje in de war.
Ik heb hier een EHBO boek voor dieren naast me liggen waarin ook een entschema staat:
Hondenziekte elke twee jaar enten
Hepatitis elke twee jaar enten
Weil, elk voorjaar enten
Parvo elk jaar enten
Kennelhoest elk jaar enten
Maar nu las ik iets over HCC.....wat is dat precies???
En hondenziekte zou je dus eigelijk 1x in de 5 a 7 jaar laten enten?? Maar dat betekend dat dat eigelijk niet kan omdat je dat Hondenziekte en Parvo in 1 enting zitten???
Parvo en Weil kan apart geent worden. HCC (leverziekte) en Hondenziekte (Distemper) niet. Hondenziekte zit in combinatie met HCC of Parvo.Lizzy, ik zal nog 1 poging doen
OK Twanneke, ik geloof dat ik mijzelf niet meer begrijp!Jaaaaaa dat bedoel ik. Als je HCC of hondenziekte wil enten moet dat dus altijd gecombineerd :-/
Parvo is los verkrijgbaar.
Maar, HCC en Distemper (Hondenziekte) zijn niet los verkrijgbaar en dus deze zitten altijd in combi met nog 1 andere ziekte en volgens mij is dat bij HCC Parvo.
Neemt niet weg dat Parvo nog steeds los verkrijgbaar is!
En, HCC en Distemper dus niet.
Is het nu gelukt?
Ohhhh! Ik dacht dat je het over PARVO had!!! Ja, je hebt gelijk, HCC en Distemper moeten altijd in combi. Is dat een ELLENDE DAN? Ja toch?!Precies!!!!! Dat is de ellende