Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
ik was bang voor uitdroging en leververvetting. sien is al sinds woensdag aan het overgeven geweest (ik wist niet van wie het was, ik had er immers 3 rondlopen, waarvan de andere 2 geregeld haarballen hebben).
donderdag boerde ze haar hele kuiken net na het eten op, maar ik dacht dat dat kwam omdat ze te snel had gegeten en net na het eten te druk deed. de rest van de dag leek ze wel normale eetlust te hebben, het avondeten ging er wat minder goed in (was een groot stuk eendenkarkas). vrijdagochtend liet ze haar halve kuiken liggen, maar die was ook nog niet helemaal goed ontdooid. ik had wel weer braaksel gevonden, maar had nog geen alarmbellen in mn hoofd. toen ze meer ging overgeven en uiteindelijk ook water, vond ik het eng worden.

inmiddels is ze weer wat vrolijker en is het bordje waar het kuipje op lag op wat kruimels leeg. ik ga zo wel wat stinkende kuipjes halen. ze eet nog wel erg traag, normaal schranst ze zo'n kuipje in 1x naar binnen en nu heeft ze er uren over gedaan. ik denk dat ik komend weekend half kuipjes/ half barf (geen bot en ik denk ook geen orgaan) geef. alleen kuipjes komt sien snel de neus uit, barfen vindt ze erg lekker en leuk normaal.
ze heeft inmiddels ook aan haar halve kippenvleugel van gisteravond zitten knagen. haar vacht staat nog wel een beetje omhoog en in de ooghoekjes zie ik nog een randje knipvlies, maar ze voelt zich zelf al minder ziek. ik denk dat ik geen okugest ga halen, dat lijkt nu ook niet meer zo nodig.
we zijn er dus nog niet helemaal, maar gelukkig wel op de goede weg  :)
Door Mevroi Kruim
Nou, dat klinkt al beter! Goedzo Sien!

Wat heb jij tegen homeopathisch trouwens? En hoe eng is 1000 x 1000 keer verdunde arsenicum? Met een plonsje drinkwater krijg je vermoedelijk net zoveel binnen ...
Door koekje
ja, dat is. maar er van uitgaande dat er ook werkzame stoffen inzitten. als je dat zo vaak verdund, dan werkt het dus amper meer (dan kan ik dat net zo goed niet geven).
iig komt het er op neer dat mijn hoofd dat niet helemaal snapt. ik geef bij voorkeur wel dingen waar ik zelf dus helemaal achter sta en mijn hoofd dus ook goed snapt.

ik heb trouwens nog steeds geen kots gevonden (wil niet zeggen dat het er niet is, maar iig niet op de plekken waar ik rondloop). sien zit op bed en is in bidhouding in slaap gevallen en heeft zich net op haar zij gerold. ze eet nog wel langzaam, maar alles blijft er tot nu toe in.
ik ben er nog niet over uit of het nou somatisch of toch helemaal fysiek was/is. het braaksel stonk echt heel erg en leek wel half verteerd eten. alsof het erg lang in de maag lag en niet helemaal goed kon verteren. het rook ook ergens naar rotte gist. verder geen diarree of koorst (een vermoeden van koorts, tempen lukt me niet zonder zelf naar de dokter te mogen achteraf).

kan iemand iets meer vertellen over stresskotsen? het is dus woensdag ergens begonnen en de pleegpoes is donderdagavond naar zn nieuwe adres gegaan. vrijdag (toen hij hier dus al weg was) werd het even een graadje erger.
als deze verbeterde lijn zich vandaag en morgen blijft voortzetten, gaan we maandag niet naar de dokter. zo niet, dan wel natuurlijk.
Door flin
  dits wat 'k zo kon vinden, vooral de links eronder vond 'k interessant....

Dr. Jon, can animals such as cats have physical reactions to stress like humans can? (ie- vomiting)

Patti Brown

Answer

Some pets can have physical signs of stress. This is especially true in high-stress situations or pets with high-stress personalities. You can see some feral cats for example pant and exhibit very stressful behavior when captured. Also, some dogs with separation anxiety will have elevated heart rates and can either be destructive to the environment or self-destructive (e.g. lick an area on their paws raw).

An article that might be helpful to you is Separation Anxiety in Cats or Is Your Cat Suffering From Anxiety.

http://www.petplace.com/cats/separation ... page1.aspx

http://www.petplace.com/cats/is-your-ca ... page1.aspx
Door koekje
het is heel goed gegaan. vanochtend vroeg eerst op het normale tempo een half tartaartje naar binnen gewerkt (dat was eigenlijk voor ot) en de rest van de dag heeft ze lekker aan een kwartel gekloven. ze heeft ook weer een klein beetje met ot gespeeld.
we gaan dus morgen niet naar de dokter, want dat lijkt niet nodig. ik hou het de komende paar dagen nog wel goed in de gaten, maar verwacht geen gekke dingen meer.
Door Mevroi Kruim
Goedzo Sien!

Over homeopathie: dat werkt dus niet via 'werkzame stoffen', waar reguliere artsen dan ook de pip van krijgen  :biggrin2: in zo'n C-verdunning zit al lang niks meer van de oorspronkelijke stof. De ruc zit 'm in het schudden en verdunnen en weer schudden en weer verdunnen etc. Hoe dat chemisch gezien in elkaar zit weet niemand, de consensus is dus dat het niet chemisch gezien werkt maar op een andere onbekende manier.
Overigens weet de da van z'n reguliere medicijnen in 80% van de gevallen ook niet hoe het chemisch gezien nou eigenlijk werkt  ::) wat ze weten is dat er iets gebeurt als je een medicijn in een dier of mens stopt maar wat is nog steeds een raadsel. In dat opzicht is homeopathie niet dramatisch anders dan regulier.
Ik denk dan, als het helpt is het mooi meegenomen, werkzame stof hin oder her. En mijn ervaring is dat Okugest en andere homo-middeltjes vaak verrassend goed helpen; of het dan werkt zal mij een biet wezen. Iig heb je geen last van enge en akelige bijwerkingen.
Door koekje
nou, sien is de afgelopen week toch af en toe een beetje kotserig geweest. soms vond ik een hoopje spuugsel ineens 's ochtends of als ik 's middags thuis kwam.
zo ook gisterochtend en ook weer gistermiddag na het boodschappen doen. verder deed ze alles wel redelijk normaal. gisteravond heeft ze maar een kuipje gehad, wat in sneltreinvaart naar binnen ging. afgelopen nacht werd ik wakker van een zenuwachtig gravende sien en daarna een vreselijke strontlucht. een blikdrol van sien, die ze niet ondergegraven kreeg (ze vond t zelf ook vreselijk meuren, en sien graaft altijd tegen de bakrand aan ipv op het grit).
toen ik aan het einde van de middag in de keuken bezig was alvast voor het eten, begon sien te zingen, dat doet ze allen als het heel erg is. ze was misselijk en moest weer op het kleed overgeven, met veel buikbewegingen. ik ruimde het spuugsel op en bekeek het, want ik ben heel nieuwsgierig.

ik zag een klodder haar, niet pluizig genoeg om als kuikenvacht te dienen. er leek ook een stukje kuikenpoot/bovenbeen in te zitten, of ander een stukje van een gedroogd kipreepje (had ze net gegeten). daarbij zaten rare rechthoekige stukjes, redelijk hard. de stukjes kon ik niet platknijpen, maar wel met nagel in 2 knippen.
ik heb niet een duidelijk idee wat het geweest kan zijn, maar mogelijk weer wel een pica-aanval. het kunnen ook stukjes kaas zijn (qua vorm en kleur). 2 weken geleden heb ik mexicaanse tosti's gegeten en bij gebrek aan geraspte kaas heb ik toen plakken in stukjes gehakt. die vorm had het ergens wel. maar kaas verteert volgens mij volledig.
na het overgeven was sien weer helemaal purr.
Door ibbi
het lijkt mij ook vreemd dat het nog van die kaas kan zijn.  wel vervelend dat ze weer gespuugd heeft  :-\
ik heb Rett hier steeds aan 't overgeven.
hij heeft 2 jaar terug een hele erge darm-ontsteking gehad en is toen zelfs geopereerd ( dachten ze dat hij een darm-invaginatie had )  en sindsdien zijn zijn darmen supergevoelig en spuugd hij snel...  soms een paar dagen, gaat weer een aantal weken goed en dan begint het weer.
nu lijkt 't op kvv iets beter te gaan dan toendertijd op brok. 
toch is 't op 't moment weer helemaal foute boel, al 5 dagen komt de helft van de tijd z'n eten eruit.
hij oogt niet ziek en wil graag eten! 

de pup had net mazzel - die liep net langs toen Rett spuugde en kon het snel lekker opsmikkelen  :-X  jakkes!!!

ik hoop dat Sientje,  en Rett,  snel opknappen! 
wij gaan anders vd week maar even naar de DA met hem.
Door Mevroi Kruim
Nou, gelukkig dat ze weer purr is  :D
Klinkt niet naar kaas eerlijk gezegd maar naar vreemde kunststoffen ... misschien toch weer een aanval van pica gehad?

Ibbi, mijn Sjors-meneer had in zijn laatste jaren ook vaak last van kotseritus. Hij wou graag eten, schrokte dan te veel en hop, alles er weer uit. En opnieuw opeten deed 'ie niet.
De truc was vaker voeren. op kamertemperatuur, en af en toe weer eens gemalen spul, dat ging bij hem beter. Echt over ging het niet maar hij was ook al een bejaarde heer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door