Hai hai,
Nou, ik heb een menuutje samengesteld de afgelopen ca. 2 weken. Ik weet niet of ik nu compleet genoeg voer en daarbij vindt madam het ene moment iets lekker en de volgende keer haalt ze dr neusje op en loopt erbij weg.. :-\
Ze heeft dus een slecht hartje (zwak, waarschijnlijk lek, veel te snel en veel ruisjes enz..) en de kans is groot dat ook haar niertjes net als van haar overleden zusje niet geweldig zijn en zoals jullie inmiddels door hebben, ben ik heel bang om haar iets verkeerds te geven of niet genoeg/teveel van iets...
Wat ze nu krijgt (op de momenten dat ze het ook echt eet of er iets van eet) is
3 menuutjes op een dag, waarbij ik probeer af te wisselen tussen de gerechtjes.
Bijv. ochtend kipfilet, middag zalm, avond rundvlees (al dan niet met wat gemalen eierschaal) en tussendoor om de dag probeer ik tussendoor wat rauw eiwit... Ik begreep dat kip, kalkoen en bijv. zalm heel belangrijk zijn dus ik doe iedere dag iig een van die drie als menuutje:
Wat Nicky de afgelopen 2 weken ongeveer gekregen heeft (al dan niet opgegeten) is:
- kipfilet stukjes - dagelijks 1 menuutje/schoteltje
- kalkoenfilet - dagelijks 1 menuutje/schoteltje als ik geen kip geef en soms ook wanneer ze wel ook kip krijgt
- zalmmootjes (diepvries) - dagelijks tot om de dag een menuutje/schoteltje
- haring lust ze helaas niet dus die heb ik zelf maar opgegeten 
- kippelevertjes at ze de eerste keer wel, maar nu ook niet meer... ik probeerde af en toe door de kipfilet wat stukjes te doen, maar dat wil ze dus niet. Soms laat ze als gevolg alles dan maar staan >:(
- het eiwit van 1 rauw eitje ca. om de dag (eigeel vind ze niks en het eiwit lebbert ze soms een paar hapjes van en soms laat ze het geheel staan)
- runderpoulet (eet ze ook vaak niet op of stopt al na 1 stukje)
- rundvlees (middelvet) (zelfde verhaal)
- gehakt (rund) vindt ze soms wel lekker en soms dus niet...
- soms wat sardientjes of makreel uit een blikje op water (zit wel wat zout in, maar ik was het van tevoren en hoop dat dat zo kan)
- gemalen eierschaal van 1 ei (dit probeer ik iedere dag een beetje door het eten te doen, met name bij de gehakt lijkt ze het te pikken)
Het lijkt zo best afwisselend als ik het zo zie staan,
maar ik moet daarbij wel zeggen dat madam in staat is om bijv. 's ochtends wel een bordje zalm op of bijna op te eten en vervolgens wil ze die middag of avond geen vlees of kip oid... houdt in dat ze soms maar 1x eet op een dag! En ik veel moet weggooien iedere dag
Ik heb daarnaast nog de brokjes staan van Kidney support (haar vorige voer ter ondersteuning van slecht hart of slechte nieren en lever) voor het geval ze tussendoor iets wil kauwen of honger krijgt als ze haar eten niet heeft aangeraakt, maar ik kan het dagelijks verversen...
ze eet er nog geen brokje van!
Als iemand tips heeft hoe ik bepaalde dingen lekkerder kan maken voor haar oid.. heel graag!!
Dan heb ik natuurlijk de ontlasting bijgehouden/nagekeken afgelopen week.
Nu merk ik dat ze bijna niet poept (ze eet natuurlijk ook niet zo gek veel) en
ze plast echt ENORM veel!!!! De bak zit helemaal vol met grote klompen plas wat ontzettend
naar Amoniak stinkt! Het leek mij niet goed, maar aan de andere kant kan het wellicht zo zijn dat haar lichaam ontgiftigd oid door het rauwe vlees??? Dat daarom de urine zo stinkt en zoveel is nu?
eten gekookt, zoals de dietiste zei dat ik moest doen, werkt niet... dat eet ze niet. Ook rijst e.d. vindt ze niks, dus de dieetjes van de diëtiste heb ik helaas niets aan...
Alle tips, ideeen en op/aanmerkingen zijn erg welkom! Er zitten hier mensen op barfplaats die er veel meer verstand van hebben dan ik of meer ervaring met dingen hebben..
Ik heb ook gezocht naar kvv... (ik vraag mij nog af of ze dat zou eten, want als iets raar ruikt voor mij moet zij het vaak ook niet hahaha... verder lees ik dat daar rijst in zit en daarvan zegt de een dat is goed - de dietiste bijv. - maar veel anderen ook hier zeggen dat rijst en koolhydraten e.d. juist weer niet goed zijn. Ik weet niet of het misschien bij nierproblemen juist wel goed is??) ik kan het kvv alleen hier in de buurt nog niet vinden. Misschien in Zwolle ergens bij een dierenwinkel (?). Ik heb verder
geen idee wat dat kost en hoe dat werkt, behalve dat er complete prooien en ingredienten in zitten?. Ik had een mailtje gestuurd met vragen ook daarover naar Bandit, maar ik krijg geen antwoord terug helaas.
Liefs Esmeralda en Nicky