Ik zou haar gewoon kvv geven, zelf heb ik daar met meerdere nierpatiënten goede resultaten mee!
Het is gemakkelijker en zoals Mevroi Kruim al zegt, gekookte meuk is niets en rijst... ooit een kat in het wild rijst zien eten?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Too schreef: Wat denk je er zelf van..???Hai Too!
-gekookt vlees, rijst, brood, aardappelen, margarine...........
Doe maar niet, je bewijst poes hier geen dienst mee!
Een vers nierdieet [kvv of zelfsamengesteld] is veel minder belastend voor t lijf en niet te vergeten GEZONDER.
Lees ook t artikel van Lizzy in de bibliotheek "het BARF-dieet bij nierproblemen"
Verlaagd fosfor-gehalte bereik je door gevogelte bot te voeren [van nature al lager in fosfor]
In versvlees zitten goede en gezonde eiwitten, poes heeft die echt nodig
Vetten, de gezonde versie, daarvoor geef je een [vette] vis , evt vel van kip
Tja wbt 'doorgeleerd' bedoel je dan de dierenarts?
Dierenartsen leren over t [zieke] lichaam maar zijn geen voedingsdeskundigen, net zo min als een huisarts
De dietiste van de brokkenfabriek.... kweetniet of die nou zo heel objectief is en t hele scala aan mogelijkheden in overweging neemt
Ik weet niet waar je woont maar er zijn ook [een paar] dierenartsen met kennis van vers voeren/barf én t zieke dier,
- Eet Nicky nu wel weer ?
Ik schreef t al eerder..
ik zou haar vandaag [of gisteren] kvv gaan voeren, desnoods beginnen met een normale versie en t nierdieet [laten] bestellen
EsdeVos schreef:let heel goed op dat als je zoetwater vissen geef dat ze minimaal 14 dagen bevroren zijn geweest, dit ivm bacterien enzo
Qua vlees zou ik zelf ook kiezen voor rundvlees en kip en dan vette vis voor de omega's zoals zalm, haring, sardientjes en tonijn (?) en makreel... (volgens mij is makreel altijd gerookt toch.. das vast niet wat ze bedoelen hahaha..)
en dan alles rauw.
Groetjes Esje
EsdeVos schreef: Nou... hahah schiet mij maar lek! Nu zie ik dit weer op een medische site voor dieren staan:
Rauw vlees geven aan hond/kat of te veel vlees geven
Eigenaars die zelf koken voor hun huisdier geven soms rauw vlees te eten. Rauw vlees is minder verteerbaar en kan daarom maag/darmstoornissen veroorzaken, onder de vorm van braken of diarree. Rauw vlees kan daarenboven lintwormkapsels bevatten. Indien zo’n lintwormkapsel opgegeten wordt, komt de lintworm tot ontwikkeling in de darm, wat ook spijsverteringsstoornissen kan veroorzaken. Vlees wordt daarom beter verhit : koken, met behoud van vleesnat, geniet de voorkeur boven bakken.
Ook wat de hoeveelheid vlees betreft wordt er vaak gezondigd : er wordt namelijk te veel vlees gegeven wat resulteert in nierproblemen op latere leeftijd. Een dier in volle groei mag 20 gr vlees per kg lichaamsgewicht te eten krijgen. Een volwassen hond of kat komt ruimschoots toe met 10 gr vlees per kg lichaamsgewicht. Waar een nierpatiënt al toekomt met 5 gr vlees per kg lichaamsgewicht. Wel vlees van een goede kwaliteit, maw de eiwitten moeten van een hoogwaardig niveau zijn. Dit type eiwit vindt men in spiervlees. Laagkwalitatieve eiwitten (en dus te vermijden) vindt men in organenvlees (pensmaag, maag in het algemeen, lever, niertjes...) en in vlees met veel pezen.
Ja-ja... en dan gaf ik mijn nierpatient poes met diarree klachten Carnibest Lam en ze kreeg gewoon 2% lichaamsgewicht en haar diarree stopte en haar nieren bleven stabiel.
En dan gaf ik onze Sofi met haar nierproblemen een Barf nierdiet en ze kreeg 3% vlees en haar diarree verdween en haar nierwaarden werden weer normaal en zo ken ik wel honderden verhalen....
Probeer het gewoon eens met vlees, je kunt nog ik weet niet hoeveel teksten vinden waarin staat dat rauw vlees fout is, maar je bent hier niet voor niets...