Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
Het herstel zet absoluut door, het gaat heel langzaam, maar iedere dag gaat het beter.

De fitness oefeningen die we met haar hebben gedaan (met een speeltje lokken om op en af krukje en tafeltje te springen) werpen hun vruchten af.
Haar coördinatie gaat beter en nu ze weet dat ze geaaid wordt als ze hoog zit, springt ze steeds ergens op als we bij haar komen.

Gisteravond is ze de hele avond in de woonkamer geweest en heeft ze tussen ons in of op schoot gelegen op de bank.
Ze is wel extra op haar hoede voor Sofi, maar ze vlucht niet en dat is het belangrijkste.
Haar eetlust is dusdanig goed dat we geen Diazepan meer geven om de eetlust op te wekken.

Morgen willen we haar weer de hele dag en avond in de woonkamer halen en als dat goed gaat i.v.m. de open trap, dan laten we haar weer gewoon in de woonkamer waar Haley ook is.

Die Mariadistel in de vorm van thee over haar eten gieten dat vind ik meer iets voor een hond, daar werkt dat wel, lijkt me bij katten geen goed idee. Hetzelfde geldt voor het middel wat Yuki noemt, daar zit 35% alcohol in...
Ik vertrouw er maar op dat het zo ook goed zal gaan.

Je kunt overigens nog wel aan Lola merken dat haar coördinatie niet 100% is, wat waarschijnlijk verergert wordt door het feit dat haar fijne motoriek nooit zo geweldig is geweest, net als bij haar moeder het geval was.
Door Borke
Ik merk wel aan Lola dat ze toch nogal schrikkerig is, ze heeft meer tijd nodig om dingen te doen, omdat haar motoriek niet super is.
Ze krijgt natuurlijk ook geen diazepan mee, misschien komt het ook daardoor. Ze eet echter inmiddels dusdanig goed, dat ik haar geen oplustopwekkende middelen meer wil geven.
Ik brand wel wat etherische lavendel olie voor haar, eens kijken of dat helpt.

Inmiddels de rekening van de DA gekregen van de afgelopen 4 weken, waarin Cheri ziek werd en uiteindelijk is ingeslapen en waarin Lola en Haley behandeld zijn.
Ik moest wle even slikken hoor: 642 Euro en daar komt dan nog de 100 Euro van de Wagenrenk bij, dus totaal iets van 750 Euro  :-[

Gelukkig heeft Borke net een dekking gedaan, dat helpt dan nog iets  ;)
Borke schreef: Het herstel zet absoluut door, het gaat heel langzaam, maar iedere dag gaat het beter.

De fitness oefeningen die we met haar hebben gedaan (met een speeltje lokken om op en af krukje en tafeltje te springen) werpen hun vruchten af.
Haar coördinatie gaat beter en nu ze weet dat ze geaaid wordt als ze hoog zit, springt ze steeds ergens op als we bij haar komen.

Gisteravond is ze de hele avond in de woonkamer geweest en heeft ze tussen ons in of op schoot gelegen op de bank.
Ze is wel extra op haar hoede voor Sofi, maar ze vlucht niet en dat is het belangrijkste.
Haar eetlust is dusdanig goed dat we geen Diazepan meer geven om de eetlust op te wekken.

Morgen willen we haar weer de hele dag en avond in de woonkamer halen en als dat goed gaat i.v.m. de open trap, dan laten we haar weer gewoon in de woonkamer waar Haley ook is.

Die Mariadistel in de vorm van thee over haar eten gieten dat vind ik meer iets voor een hond, daar werkt dat wel, lijkt me bij katten geen goed idee. Hetzelfde geldt voor het middel wat Yuki noemt, daar zit 35% alcohol in...
Ik vertrouw er maar op dat het zo ook goed zal gaan.

Je kunt overigens nog wel aan Lola merken dat haar coördinatie niet 100% is, wat waarschijnlijk verergert wordt door het feit dat haar fijne motoriek nooit zo geweldig is geweest, net als bij haar moeder het geval was.
Zou niet weten waarom niet.... :-\
Door Borke
Lola is iedere dag een beetje beter, ze leeft nu weer samen met Haley in de woonkamer en in het portaal boven aan de (open) trap. We durven haar nu wel weer die trap te laten lopen en dat gaat goed.
Wat opvalt is dat ze de hoge ligplek bij de trap niet meer kiest. Leo heeft er nog een zijschot gemaakt zodat ze daar niet af kan rollen, want dan zou ze in het trapgat rollen.
Ze kiest nu voor het liggen op de mat die daar ligt, op de sisal ton of in die ton en lijkt het daar prima naar haar zin te hebben.
De AB voor beide dames is inmiddels op, nu slikken ze alleen nog Fortekor.

Wij hebben er bewust voor gekozen om de dieren niet te verzekeren en als ik naar onze DA kosten van de laatste jaren kijk - ondanks de hoge kosten nu voor de katten en in 2008 voor Sofi met haar Leishmaniose - dan is het voor ons voordeliger gebleken om er een spaarpotje voor te hebben.
Bij operaties ga je echter mogelijk wel een ander verhaal krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door