Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
een voordeel is daar wel dat ze niet truttig doen over vers voeren en daar in mee kunnen denken  ;)

ik moet zeggen dat mijn DA me respecteert in mijn keuze er niet onnodig AB in jassen (zijn ze zelf ook geen grote voorstanders van). dat versvoer onderdeel niet, maar dat kan ik zelf wel. mocht er hier iets voedingsgerelateerd zijn, sta ik zo bij tannetje en collega op de stoep.
Door ibbi
nog steeds een fitte Bor hier, maar wel weer met een broek vol plakpoep...
vannacht leek hij misselijk maar heeft niet overgegeven.

ik twijfel of ik die pasta nog zal geven nu...

t derde ooglid is nog wel iets te zien.
Door ibbi
de ontlasting was weer redelijk vanmorgen, dus we hoefde geen billen te wassen  :D
en al was hij vanmorgen lekker tierig en druk zoals altijd, hij is niet in orde... waarom groeit hij niet goed en
waarom laat hij 't derde ooglid zien...
dus eindelijk toch maar naar de DA gegaan.  een afspraak gemaakt in Heiloo, vind 't een mooie zaak, was er niet eerder geweest, leuk om ook eens Fido, Edith en natuurlijk de dokter zelf te ontmoeten.
maar ja... verder niet leuk met Borre natuurlijk... ik maak me ernstig zorgen.  er is bloed afgenomen, vanalles en nog wat wordt nagekeken, van FelV tot toxoplasmose, en nu is 't wachten op de uitslag.
we waren onder de indruk van de manier waarop er met Bor werd omgegaan, zo'n rustige aanpak en gericht op 't dier om 't niet angstig te maken enz., heb ik nog niet eerder gezien.
ik ben ondertussen echt bang - de felv vaccinatie is niet 100 % veilig, dat wisten we. na Khandro* wilde ik echt geen kleintje meer, maar een jaar later kwam er toch een kitten op ons pad, er goed  over nagedacht en overlegt met de dierenarts waar we toen kwamen, en geprobeert alles zo goed en veilig mogelijk te doen, en uiteindelijk dit zwervertje toch in huis genomen.
het zal me toch niet gebeuren dat ik weer een kitten verlies  :'(

Bor ligt uitgeteld, die is moe... ik ook trouwens, met de warmte in de auto, even wat extra pijnstillers en dan maar een tukkie doen als 't lukt...

wordt vervolgt...
Door Krullebol
Ohhh.. arm ding [jij en Bor] *huggie*
Niet om je bang te maken he, maar die FELVenting is NIET 100% betrouwbaar. Dat wil zeggen dat ze het er ook juist van kunnen krijgen of het helemaal niet werkt.
Persoonlijk denk ik niet dat er iets ernstigs aan de hand is aan de hand van de dingen die je verteld [veel handen dus  :D]
HIer eten ze soms ook matig en miepig. Cas stempelt gemakkelijk en soms zie ik ook welles het 3de ooglid. Misschien een keertje extra ontwormen. Met het warme weer en al die 'snacks' van Borre [insecten/slakken enzo] kan dat misschien nog wel een goed idee zijn.
Door ibbi
mijn hele groep is toen besmet door Khandro* -  zij maakten antistoffen aan maar kunnen de ziekte wel doorgeven, dus hij kan t makkelijk hebben opgelopen als de enting niet gewerkt heeft.  zo'n enting gaat in 2 keer, om te boosteren. dus denk toch wel grote kans dat t wel werkt dan ?
de FelV kan tot uiting komen als de kat het al heeft - daarom wordt er eerst getest voor de enting.

ik zie wel dat zijn kussentjes nog mooi van kleur zijn, bij Khandro* was al in 't begin zo'n bloedarmoede dat ze niet meer roze zagen maar wittig. dus dat stelt wel weer een beetje gerust....

maar ja er zijn ook een aantal andere enge dingen, zoveel enge ziektes die ze kunnen hebben   :-X

't is een maand terug dat hij ontwormt is - of 5 wkn al weer denk ik, kijk ik even na.  
afhankelijk van de uitslag van 't bloedonderzoek ( dat wacht ik eerst af )  zal ik 'm even ontwormen.

ik hoop maar dat 't iets onschuldigs is ......  ik zie altijd gelijk zoveel beren op de weg  :-[
Door deja
Ik heb  het allemaal gelezen en kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat alles goed zit en dat het storm in een glas water is.
Ik zal voor jullie duimen en hoop dat de uitslag van het bloed goed is.
Groetjes Marjan.
En wat is Herby vlot bij ons he!
Ik snap niet dat ze niet in IJmuiden komen is toch vlak bij.
Door Krullebol
Ik denk dat de bestelling te laat zijn binnengekomen om te leveren Deja. Jij was dus slim om in Alkmaar te bestellen ;)

@ Ibbi: is er een besmetting geconstateerd dan? Dat hoeft namelijk ook niet meteen..
Vreselijk wel, kan me voorstellen dat je je zo'n zorgen maakt. Ik hoop dat het meevalt :)
Door ibbi
dank je wel Marjan  :bigarmhug: 
herby is zeker vlot bij jullie!

voor mij niet zo erg, ik heb nog zat.  maar anderen zitten wel een beetje door de voorraad heen dus hopelijk komt hij volgende week  :)

dank je Krullebol  :bigarmhug:
Door Sunny
Hoi Ibbi,

ik hoop dat het met Borre allemaal ok is en dat ie gewoon wat last heeft van de warmte.
sterkte en geef de Borre maar een extra kuffeltje als hij dat wil.

groetjes
Sunny
Door ibbi
dank je wel Sunny en flin ~

bloedonderzoek is goed, alleen één vd nierwaardes was te hoog.
dus morgen of overmorgen gaan we even proberen z'n urine op te vangen.

hopelijk ligt hierin ergens de verklaring waarom meneer niet zo lekker in z'n vel zit.

ik ben zoooooooooooooooooooo blij dat t geen felv - fiv of iets dergelijks is  :daisy: :daisy: :daisy:
Door deja
Nou goed hoor dat het misschien allemaal meevalt misschien dat er morgen iets uitkomt, ik heb ook een kat die er niet uitziet het is die rooie die dan af en toe een halve kippennek eet en kuikens.
Zij gaat vanaf maart haar vachtje verliezen en dat komt pas terug in nov. hele kale buik en achterpoten het ziet er niet uit.
Normaal goed in vacht lijkt het een britse korthaar nu is het een scharminkel ze krijgt om de dag prednison het is iets waar niets anders aan te doen is een of andere allergische reactie.
Daarbij is ze zomers ook nog broodmager eet niet veel in de winter is ze mollig en heeft een dikke vacht.
Ze is 10 jaar en ik en zij ook zal het er mee moeten doen.
Als ik de prednison niet geef gaat het nog veel verder ook haar flanken in dan is het helemaal niet meer om aan te zien.
Zelf heb ze er geen last van denk dat het voor haar lekker luchtig is geen jeuk of andere nare dingen.
Groeten en zal duimen voor Borre, Marjan
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door