Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door maddoc
spreeuwtje schreef: werkt deze beter dan de furminator??
Ja, ik vind het stukken efficienter en effectiever werken.
Met de universeelborstel kun je ook echt tot op de huid borstelen, ipv meer boven over/door de vacht heen te gaan.
De furminator etc houden het haar niet vast, dus het lijkt al snel heel wat wat eraf komt.

Ik heb vanmiddag alle katten nog weer geborsteld (was ook hoognodig)  en verschillende dingen vergeleken.
Ben met de Sweepa van Too begonnen ;),
na stuk of 10 halen zaten er wát haren aan, gelijk daarna bij dezelfde kat over hetzelfde gebied 2x met Frank's Universeelborstel 2x gegaan en toen zaten er al hele plukken in het kussenbed (heb beide hoeveelheden vergeleken, gevoeld, en schat zo ong 10x zoveel in die 2 halen met de universeelborstel tegenover ong 10x met de Sweepa).
Dus Sweepa is afgekeurd hiervoor (ze vonden het wel prettig).
Daarna met de blauwe Zoomgroom over hetzelfde gebied en dan vliegen de haren je ook om de oren (letterlijk, want blijft maar deels in de borstel hangen).
Maar de haren van 2 halen verzameld en vergeleken en dus stukken minder haar dan in de 2 halen met de universeelborstel.

Daarna dus alle katten weer met de universeelborstel geborsteld en daarna voorzichtig nagedaan met de Zoomgroom (vinden ze fijn en sowieso probeer ik vaak
als ik met de ene manier niet zoveel haar meer eruit haal of dat ook zo is als ik wat anders pak) en nog weer flink wat extra verwijderd en
daarna met de fijne kam nagelopen ter controle en om de laatste losse haren te vangen.

Begon trouwens te twijfelen of de problemen die ik met de Zoomgroom had of dat wel met de blauwe voor de kat was,
zou misschien ook wel eens de roze voor de hond kunnen zijn geweest. Ik heb ze nl alle 3 en kan me herinneren dat toen op gegeven moment voor de katten die voor de hond gebruikte omdat dat meer opschoot..
Door maddoc
Supermax schreef: Heb gisteren de zoomgroom via internet besteld. Krijg 'm volgende week binnen. Ben echt benieuwd of ie net zo goed werkt als jullie zeggen..

Ben benieuwd wat je ervan vindt en je katten.
Anders kun je hem altijd nog als een prettige manier van aaien, soort massage, gebruiken.
Ze vinden het hier allemaal errug fijn.
Door Too
;D ;D ;D
Sweepa is ook echt niet ideaal maar t enige waar de mijne even voor blijven staan/liggen...... de een vindt alles ENGGGGGGG de ander vindt alles...ATTACK

Geinspireerd door de sta-foto's van Ine's pups oefenen we nu door een lekkertje in gesloten hand te houden [en veel perforaties te doorstaan]... en dan met zo'n metalen tandjes borstel... we zitten nu op 2 minuten
Die metalen tandjes had ik al, Omo vond m vooral op t laatst geweldig, maar die was uiteindelijk zo dement dat ze ook onder de stofzuiger bleef liggen  :-\  :D
Door spreeuwtje
die universeel wil ik ook graag hebben..
maar op de site die je aangeeft is het bijna 8 euro verzendkosten..
net zoveel als dat de borstel kost..  :o
heeft t ding ook een merknaam??
is die in de dierenwinkel ook te krijgen?
Door maddoc
was gewoon maar even een link om 'm te laten zien..
Hij heet Oscar Franks Universeel Borstel,

het is op zich een hele goedkope borstel vergeleken met andere.
Soms ligt hij ook gewoon bij de d'winkel in het schap,
verder goede kans bij d'winkels met ook trimbenodigdheden ('t is een borstel die vooral door trim(st)ers gebruikt wordt),
trimsalons die ook attributen verkopen, winkels voor trimbenodigdheden,
Oskar de Vries is een verzendhandel voor trimbenodigdheden, dacht www.okdv.nl anders iets dergelijks, weet niet zeker of ze zo aan iedereen
leveren; zij staan ook vaak op shows met een stand en dan hebben ze 'm meestal ook liggen.
Anders kan de d'winkel 'm misschien ook wel bestellen.

Is dus wel een borstel met een groot borstelbed (vergeleken met de doorsnee mini kattenborsteltjes), maar dat vind ik zelf erg prettig.
Wat ik wel doe met spiksplinter nieuwe van deze borstels is ze eerst even inwerken voordat ik ze op de kat/hond los laat.
Nieuw is ie nl vaak wat scherp en stug nog (veert het kussenbed nog niet lekker),
dus ik ga er eerst eens een poosje flink mee over een kokosmat of wat anders geschikts, zodat ie wat soepeler wordt.

Verder wel zorgen dat je niet fanatiek eindeloos over dezelfde plek blijft borstelen want dat vindt de huid niet zo fijn...

even gezocht;
http://www.okdvgroomingproducts.com/web ... uct=264517
ze hebben meer borstels van Oskar Frank, ook de universeelborstel klein of mini, zelf vind ik die niet zo fijn als de grote.
Laatst gewijzigd door maddoc op wo 08 jul 2009, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
Ik heb ook zo'n prikkerhark.... opgeduikeld uit de kast!
Er lag trouwens iets dergelijks voor weinig bij de jumper.. volgens mij 3/4 euro!

Poezen hier zijn erg anti-borstel, maar denkend aan onze clicker-trucs..... snoepje in de gesloten hand-lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-en borstelen

Mensen zijn zooooo dom  ;), heb ik een jaar geworsteld met ze, nu gaat t al in 3 dagen goed!!  ;D
T gaat zelfs zo ver dat bij:" lekkerrrrrr" 2 dames komen kijken!
Door maddoc
Too schreef: Ik heb ook zo'n prikkerhark.... opgeduikeld uit de kast!
Er lag trouwens iets dergelijks voor weinig bij de jumper.. volgens mij 3/4 euro!

Poezen hier zijn erg anti-borstel, maar denkend aan onze clicker-trucs..... snoepje in de gesloten hand-lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-en borstelen

Mensen zijn zooooo dom  ;), heb ik een jaar geworsteld met ze, nu gaat t al in 3 dagen goed!!  ;D
T gaat zelfs zo ver dat bij:" lekkerrrrrr" 2 dames komen kijken!
;D ;D
Wordt je zomaar aangestoken?
En borstelen ís ook fijn! Zolang de borstel maar met beleid gehanteerd wordt.

De meesten raken hier helemaal in extase, spinnen, melkkneden, de borstel liefdesbeten geven of mij!, de katers krijgen hier bijkans ruzie wie eerst mag...
ben je met een bezig wil de ander er ook al bij en gaat dan maar gewoon (half) bovenop de ander zitten want anders past het niet..

2 zijn wat meer blijfvanmelijferig,  een daarvan is de zwerver die vorig jaar is aan komen lopen en absoluut niet aan aanrakingen over z'n lijf/doorbreken van z'n persoonlijke zone gewend was (door mens of kat), die ben ik dus niet gelijk heftig gaan borstelen, maar eerst eens aan steeds meer, stevigere aanrakingen laten wennen/desensibiliseren
en vertrouwen laten krijgen. En ook hij laat zich nu al vrijwel gewoon borstelen en duur langzaam opgebouwd; stoppen op moment dat ie nog ontspannen en relaxed is en tijdens en tussendoor knuffelen en wat lekkers na en tussendoor.

Leuk dat ze zo goed reageren nu je het anders aanpakt!

Trouwens de ene pinnenborstel, meestal slickers, is de andere niet!

Zit echt veel verschil in in het gebruik/effect ook al lijken ze op elkaar.

Heb er hier al veel in huis gehad, voordat ik had bedacht dat ik ook de grote universeel borstel kon gebruiken.
Door spreeuwtje
bij de site van eef&doggies is hij ook te koop voor 2,75 geloof ik..
hondendingen.nl  :)
ik moet nog meer dingen hebben.. dus bestel ik maar alles tegelijk..
en dan hopen dat t goed werkt.. want de hele bank ligt constant onder de noezelharen..
echt niet normaal!
heb ik toch een cats&dogs van miele.. perfecte stofzuiger die met volle kracht over de bank gehaald kan worden..
duurde het nóg een eeuwigheid voor ik die haren eraf had..
kon dr een hele nieuwe noezels van maken zeg..  >:(
Door koekje
spreeuwtje schreef:
kon dr een hele nieuwe noezels van maken zeg..
roep maar wanneer ze af is!
flin schreef: hmm...heb hier ook wel n's een pluisje...  :angel:
;D
Door maddoc
Krullebol schreef: Oh ben ik even blij dat de grootste verhaarder hier, gewoon te stofzuigen is! :)
:o :o :o
no way dat ze daar hier akkoord mee gaan, stofzuigers zijn nl vreselijk eng! ::)
Door maddoc
spreeuwtje schreef: bij de site van eef&doggies is hij ook te koop voor 2,75 geloof ik..
hondendingen.nl 
ja maar, da's 'm toch ech nie!

daarom zei ik nog;
maddoc schreef:
Trouwens de ene pinnenborstel, meestal slickers, is de andere niet!

Zit echt veel verschil in in het gebruik/effect ook al lijken ze op elkaar.
of jij ziet daar iets anders dan ik zie? ???

Iig ik hoop dat je er plezier van zult hebben. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door