spreeuwtje schreef: werkt deze beter dan de furminator??Ja, ik vind het stukken efficienter en effectiever werken.
Met de universeelborstel kun je ook echt tot op de huid borstelen, ipv meer boven over/door de vacht heen te gaan.
De furminator etc houden het haar niet vast, dus het lijkt al snel heel wat wat eraf komt.
Ik heb vanmiddag alle katten nog weer geborsteld (was ook hoognodig) en verschillende dingen vergeleken.
Ben met de Sweepa van Too begonnen

na stuk of 10 halen zaten er wát haren aan, gelijk daarna bij dezelfde kat over hetzelfde gebied 2x met Frank's Universeelborstel 2x gegaan en toen zaten er al hele plukken in het kussenbed (heb beide hoeveelheden vergeleken, gevoeld, en schat zo ong 10x zoveel in die 2 halen met de universeelborstel tegenover ong 10x met de Sweepa).
Dus Sweepa is afgekeurd hiervoor (ze vonden het wel prettig).
Daarna met de blauwe Zoomgroom over hetzelfde gebied en dan vliegen de haren je ook om de oren (letterlijk, want blijft maar deels in de borstel hangen).
Maar de haren van 2 halen verzameld en vergeleken en dus stukken minder haar dan in de 2 halen met de universeelborstel.
Daarna dus alle katten weer met de universeelborstel geborsteld en daarna voorzichtig nagedaan met de Zoomgroom (vinden ze fijn en sowieso probeer ik vaak
als ik met de ene manier niet zoveel haar meer eruit haal of dat ook zo is als ik wat anders pak) en nog weer flink wat extra verwijderd en
daarna met de fijne kam nagelopen ter controle en om de laatste losse haren te vangen.
Begon trouwens te twijfelen of de problemen die ik met de Zoomgroom had of dat wel met de blauwe voor de kat was,
zou misschien ook wel eens de roze voor de hond kunnen zijn geweest. Ik heb ze nl alle 3 en kan me herinneren dat toen op gegeven moment voor de katten die voor de hond gebruikte omdat dat meer opschoot..