Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Pffff, we komen net terug van onze eigen DA..... En, we hebben echt een goed/fijn gesprek met hem gehad. Hij was super geduldig en hij begreep heel goed dat wij er totaal doorheen zitten.

Whoofer bibbert onophoudelijk. De DA heeft haar rug helemaal onderzocht en heeft naar haar gewaggel gekeken en heeft gekeken naar hoe ze zich went en draait en onze DA zegt dat het niet haar rug is waar ze last van heeft. Volgens hem is het zeer goed mogelijk dat Whoofer helemaal verkeerd reageert op de prednison en zij daar zo van bibbert en zich rot voelt. Aangezien zij ook al zo vreselijk slecht reageerde op dat Primperid, lijkt het wel alsof ze gewoon niet tegen medicijnen kan. En zeker niet tegen prednison.

OK, aangezien Dr Mandigers op vakantie is, Whoofer nog steeds ontzettend kotst ondanks de prednison hebben we (onze DA en Leo en ik) besloten met de prednison te stoppen. Ze was slecht zonder prednison, ze is nog slechter met dus het is zinloos om haar vol te douwen met die zooi terwijl ze er erg slecht op lijkt te reageren. We hebben gepraat over de immural enzo, maar omdat haar lever het toch al zo zwaar heeft, maar onze DA vindt dat een buitengewoon slecht idee. Hij vindt dat ze eerst maar even van alle troep af moet en dat ze weer moet gaan eten. Want, dat immural is een mokerslag voor onze hond. Wij zijn het daar mee eens. Hij wil dat we het nu eerst zonder troep gaan proberen en met homeopathische middelen en een speciale vezelkorrel die Atjo Westerhuis ook altijd voorschrijft, zo zei hij. Hij heeft een pot voor ons besteld en die is morgen binnen. Hij vertelde ook dat Atjo honden juist niet op een hypo-dieet wil hebben omdat dat vaak niet helpt en omdat daar de darmflora alleen maar slappies van wordt. Ik vond het wel heel fijn om te horen dat onze DA zich hier allemaal in verdiept had. Hij vertelde ons ook dat hij 1 van zijn patienten heeft doorgestuurd naar Atjo en die hond doet het perfect nu, zonder prednison of andere zooi.

Thuisgekomen heeft Whoofer een heel klein beetje gegeten. Ik hoop dat dat bibberen stopt.... en dat ze weer een beetje gaat eten.... Woensdag hebben we weer contact met onze DA. We gaan het weer stap voor stap bekijken....

Bedankt voor het meeleven en de kaarsjes die voor onze Whoofer gebrand worden :-*! En Karin, onwijs bedankt voor jouw mooie foto. Ik moet er ff van janken....
Door Francisca
Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.Ik denk ook regelmatig even aan Whoofer.En een lieve meedenkende Da is ook heel belangrijk. ;)
Het doet jezelf zo zeer als je hond ziek is.Gelukkig zijn er mensen die met je meeleven en denken.Sterkte maar weer en ik hoop dat Whoofer zich nu wat beter gaat voelen. :-*
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 19 jul 2004, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Heh meis wat klote is dit toch allemaal !!!! Ik hoop echt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en dat woofer snel gaat opknappen nu ...

heel veel sterkte ( nogmaals ) en ik denk, duim en brand nog steeds kaarsjes voor jullie !! :-* :-*
Door Ivonne
oke, nu kun je tenminste weer iets doen voor Whoofer met spullen die voor haar beter zullen zijn. Geef de moed niet op hoor...... er zijn blijkbaar nog steeds mogelijkheden !
Door ducktails
He , wat rot allemaal voor jullie en Whoofer.
Het lijkt me ook vreselijk om het allemaal te moeten aanzien. Konden ze maar praten en zeggen hoe ze zich voelden en waar de pijn zit. Als ik het zo lees dan hebben jullie hele verstandige besluiten genomen.
Want is ze nu ziek van haar kwalen of van de medicijnen?
Er zijn inderdaad ook veel mensen die beslist niet over prednison kunnen , voor anderen is het een tovermiddel.
Dat zal bij honden wel niet anders zijn.
We denken aan jullie en hopelijk voelt Whoofer zich snel weer wat beter.
Ria
Door Lizzy
Erna schreef: Liz,

Misschien totaal overbodig maar ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld. Ik heb in het verleden toen Mara problemen had met haar maag Isogel gebruikt. Als pup zijnde kotste ze 4 keer op een dag haar eten eruit.

Via via kreeg ik het advies om Isogel te gebruiken en dat werkte geweldig. Het schijnt een soort laagje op de maagwand te leggen waardoor het minder geirriteerd raakt. Het is een kruidenmengsel geloof ik.
Isogel.... Aha! OK, ik bespreek dit gelijk ook ff met mijn DA! Dank je voor de tip :-*!
Door Anna Penta
Toch, ondanks alles, prettig dat er weer een soort 'doorbraak' is, nl. geen prednison meer. Dat kan dus worden afgeschreven om weer verder te zoeken.

Ik weet van flor essence dat het de lever goed reinigt. Het is een mengsel van 8 kruiden. Ik heb er niet veel ervaring mee maar weet van een kennis van me die het haar man geeft die chemo ondergaat en hij heeft nulkommanul bijwerkingen. Een zieke vriend heeft het op aanraden van mij gebruikt en zijn leverfunctie is er ook op vooruit gegaan.

Maar wellicht zijn er honderden van dergelijke natuurlijke en goedwerkende middelen. Ik wacht verder op goed nieuws :D
Door karray
Jouw natuurlijke voeding heeft zijn leven met jaren verlengt.De natuur zal Whoofer nu ook weer helpen.Dat zal toch een mooie vervolg zijn?Klinkt eigenlijk best wel aannemelijk
Door Femke
tsja ik weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien kun je eens google-en op mariadistel.
mijn moeder heeft er met een chronisch ontstoken lever veel baat bij.

ik kan me voorstellen dat jullie gek wordenv an alle adviesjes hoor
Door Lizzy
Femke schreef: ik kan me voorstellen dat jullie gek wordenv an alle adviesjes hoor
Oh nee, echt niet hoor Femke! We zijn er juist heel blij mee en dankbaar voor!

En het grappige is: Mariadistel heb ik al in huis gehaald, dat was een tip van Dory en nu ben ik ook op jacht naar flor essence. Momenteel is het alleen lastig dat Whoofer niet wil eten.... ik krijg dus ook weinig/geen capsules bij haar naar binnen.... Maar ik wil het niet letterlijk door haar strot duwen omdat ik niet weet in hoeverre haar keel en slokdarm beschadigd is door de gastroscopie.

Maar goed, wij worden dus helemaal NIET gek van de tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door