Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door B o b
Hallo allemaal,

dit is mijn eerste menu dat ik heb samengesteld. Dit menu is voor een langharige fox terrier van 12 kilo. Deze hond is van mijn ouders, 11 jaar en altijd aan de brok gezeten. De brokken de prullenbak in gesmeten en meteen vlees voor hem gaan halen :D hij vindt het helemaal geweldig…
In Augustus krijgen mijn vriendin en ik een Amerikaanse stafford pup van 7 weken, kan ik dat zelfde menu aanhouden? (natuurlijk wel nadat ik hem heb laten wennen aan het verteren van het vlees door zachte vleesbotjes te voeren  ;) )
Graag wat reacties en eventueel verbeteringen.

Vleesbot 840 gram per week
Orgaan 250 gram per week
Spiervlees 330 gram per week
Groente 250 gram per week

Maandag: 50 gram hertenhart, 100 gram eendenkarkas met kop en nek, 100 gram runderkopvlees + groentemix
Dinsdag: 100 gram kippenkarkas, 50 gram lamspens, 100 gram hertenvleessnippers
Woensdag: 1 zalmkop + staart, 50 gram hertenhart, 100 gram eendenkarkar met kop en nek zonder veren + groentemix
Donderdag:  10 gram hertenlever, 100 gram kalkoennekken, 150 gram paardensnijlingen
Vrijdag: 100 gram kippenkarkas, 100 gram eendenkarkas met kop en nek, 50 gram lamspens + groentemix
Zaterdag: 100 gram kalkoennekken, 50 gram kippenmaagjes + groentenmix
Zondag: 150 gram eendenkarkas met kop en nek, 50 gram hertenhart + groentenmix

Hopelijk is dit een goed menu. Zo niet, dan hoor ik graag wat tips om het beter samen te stellen ;D

Mijn groentenmix bestaat uit wortel, komkommer, walnoot, sperzieboon, paprika, paksoi en 2 teentjes knoflook en 2 rauwe eieren per week

Alvast bedankt!
Door Lizzy
Ik tel een stuk of 8 a 9 diersoorten, en dat is natuurlijk super!

Verder heb je volgens mijn berekening de volgende percentages genomen: 52% vleesbot, 15% groenten, 15% orgaanvlees en 20% spiervlees. Dat is ook een prima uitgangspunt! Je kunt dit altijd nog aan de individuele hond aanpassen.

Alle benodigde ingredienten zitten in je menu, dus al met al: ziet er uitstekend uit!
Door Lizzy
Mijn groentenmix bestaat uit wortel, komkommer, walnoot, sperzieboon, paprika, paksoi en 2 teentjes knoflook en 2 rauwe eieren per week
Ik wilde hier nog op zeggen dat paprika soms allergische reacties kan veroorzaken. In de vorm van een rode huid of jeuk. Niet alle honden hebben daar last van maar mocht je hond een rode huid krijgen of jeuk: dan weet je dat het hier van kan zijn. Verder wilde ik ook nog zeggen dat het goed is om je mix toch zoveel mogelijk af te wisselen. Dus bijv. de volgende mix te kiezen voor : bietje, courgette, hazelnoot (rauw!), andijvie, waterkers, snijboon, alfalfa en knoflook. Ofzo.
Door B o b
Dankjewel Lizzy, dan ga ik zo door met de hond van mijn ouders. Hij kan gelukkig goed tegen paprika, krijgt hij al wat langer tussendoor, hij is er gek op  :D ik zal zijn groentemix van week tot week wat afwisselen dan, is inderdaad beter. bedankt voor de reactie, en van de pup zal ik in de loop van de tijd wel wat foto's plaatsen ;)
Door Lizzy
[quote="bubsku"]
Dankjewel Lizzy, dan ga ik zo door met de hond van mijn ouders. Hij kan gelukkig goed tegen paprika, krijgt hij al wat langer tussendoor, hij is er gek op  :D ik zal zijn groentemix van week tot week wat afwisselen dan, is inderdaad beter. bedankt voor de reactie, en van de pup zal ik in de loop van de tijd wel wat foto's plaatsen ;)

[/quote]

Als ie goed tegen paprika kan: is er niks aan de hand! Paprika is hartstikke gezond verder!

Enne, ben benieuwd naar de pup! Leuk!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door