Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
We zijn weer terug, Beau is weer alive and kicking  ;)

We moesten eventjes wachten in Oisterwijk, maar waren al snel aan de beurt. Eerst heeft de andere orthopeed hem nog even bekeken, vóór hij onder zeil ging. Beau was heel rustig, ook toen de infuusnaald werd ingebracht. Dikke complimenten voor al het personeel daar, ze zijn allemaal zo lief en rustig voor de dieren!

Toen hij in slaap was (ging heel snel), begon voor mij het wachten. En dat duurde me lang, ik begon hem steeds meer te knijpen  :-\ Maar ja, op zulke momenten duurt elke minuut 10 keer zo lang als normaal he. Maar eindelijk kwam de dokter dan toch, of ik even meekeek op de foto's.

Eerst zijn pols: die was duidelijk onrustiger dan 2,5 jaar geleden, maar dat was ook de verwachting. Ze hadden hem nog onderzocht tijdens de narcose, en hij kon maar heel weinig doorbuigen.

Toen zijn nek: daar waren geen schokkende dingen te zien. Tussen de 1e en de 2e en de 3e en de 4e halswervel zat wel minder ruimte dan tussen de rest, maar niet zo weinig dat het zorgwekkend was.

Als laatste de lage-rug foto's, die waren verrassend. Waar op de foto's van januari, die bij de eigen DA zijn gemaakt, flinke haken aan de onderkant te zien waren, viel dat nu enorm mee. Waarschijnlijk komt dat omdat hij destijds niet onder narcose was en een beetje scheef heeft gelegen, dat het beeld vertekend heeft. (voor mij dus wel een reden om een volgende keer wél om een narcose te vragen, want op deze manier heb je ook niet veel aan zulke foto's). Dus eigenlijk zagen de rugwervels er helemaal niet slecht uit. Toen ze contrastvloeistof inspoten, bleef op die plek in eerste instantie wel de vloeistof weg, later sijpelde deze wel door naar de rest van de rug. Dus er zit zeker wel een blokkade op die plek. Zijn voorstel was om dus inderdaad de injectie te zetten, en nu is het afwachten of het iets gaat doen voor Beau, dat weten we binnen een paar dagen.

Beau heeft vervolgens een injectie gekregen en kwam al weer breeduit lachend de wachtkamer binnen gewaggeld.

Al met al ben ik dus voorlopig redelijk opgelucht, nu is het even afwachten.

Voor de komende 5 dagen heb ik Tramadol meegekregen, daarna mag hij weer over op de Previcox.

Bedankt allemaal voor het duimen en de positieve gedachten, voorlopig heeft het geholpen!  :)
Door spreeuwtje
breed lachend..
nu zit ik ook zo achter de pc.. ik heb beeld..

maar wat super dat het allemaal mee lijkt te vallen..
ik hoop hoop hoop dat je de allerbeste resultaten krijgt die er te krijgen zijn..
jullie hebben zo hard geknokt samen.. t valt echt niet mee om je hondje smorgens vies in zijn mandje aan te treffen..

super!
duim duim duim
Door Lil
Dat klinkt goed! Een blokkade is niet fijn, maar daar is wel wat aan te doen gelukkig.
Wel vreemd dat die vorige da niet gezien heeft dat hij scheef stond. Heb alle foto's tot nu toe zonder narcose laten maken en toen heeft Boris ook een keertje scheef gestaan, dat had de da herkend en toen hebben we gewoon een nieuwe genomen.
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Nou, dat klinkt beslist hoopvol Natasja! Volgens mij minder erg dan waar je bang voor was he?
Ja, ik ben vooral blij met het feit dat zijn ruggewervels er minder slecht aan toe zijn dan we eerst dachten.
Door Charlie Angel
Fijn dat deze onderzoeken nu achter de rug zijn en het klinkt inderdaad hoopvol zeg!
De duimen blijven hier draaien voor jullie Beau, hopelijk slaat de injectie en medicijnen goed aan en zit hij straks weer een heel stuk beter in zijn velletje. :-*
Door *Natasja*
Vannacht hebben we goed geslapen. We hadden de deur naar de kamer open gelaten, zodat ik het zou horen als Beau moest plassen, of als hij ergens last van had. Maar hij heeft geen kik gegeven. Wel bleek vanochtend dat hij zijn hele bed had ondergeplast, de arme drommel was zelf ook helemaal nat. Dus de eerste was staat al weer aan, en ook Beau heeft een sopbeurtje gehad. Maar goed, dit hadden we een beetje verwacht, de arts had ons al gewaarschuwd.

Verder denken we dat hij al wat beter loopt, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat we het zo hard hopen  ;)
Door spreeuwtje
agossie.. arme bedjespieser..

ik hoop idd dat hij beter zal gaan lopen..
en voor jullie.. hele dikke knuf..
want ik weet uit ervaring dat het best vermoeiend is om steeds maar te kijken naar je hondje of t nou wel of niet beter gaat..

:-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door