koekje schreef:
ik vertrouw het voor geen meter met het pootje van sien. misschien ben ik gewoon te ongeduldig, maar het voelt niet goed.
als de band helemaal door blijkt te zijn, kan ze daar met operatie helemaal van herstellen zodat het weer als voorheen wordt, of blijft het altijd een zwakke plek?
ik weet dat het niet ingewikkeld is en dat ze niet levensbedreigend ziek is en dat het helemaal niets is met dingen die ik in de hondenmedische afdeling lees, maar mijn poezenmoeder hartje heeft het best zwaar.
mijn lieve dikke sientje is nu geen lieve dikke sientje. ze is afgestompt.
ik voel me zo stom dat ik haar na het avondeten naar buiten heb gelaten. had ik haar maar binnen laten grommen. dan maar iets minder lieve vrede in huis en misschien weer een piesende ot op bed. liever dat dan hoe het nu is.

Je poezekind is ziek, ook al zit haar een scheet dwars, als ze zich niet goed voelt maak je je vreselijk ongerust en baart dat je zorgen. Dat maakt dit niet minder "erg" dan alle andere zieke dieren op het moment.
Je kan jezelf toch niks verwijten?!
Sien staat best strak van de pijnstillers en dergelijke, als je nu nog het gevoel hebt dat het niet goed zit (na een week) dan zou ik ook mn gevoel volgen..
Als ze werkelijk zo bang en agressief is als de poes uit het filmpje van youtube, dan is dat gewoon niet okee! (ik schrok me rot van dat filmpje, arme poes

)
Maar goed, voordat ze goed kunnen diagnosticeren moet eerst de zwelling wegtrekken..
Een rontgen foto heeft wrs geen zin (tenzij de knieschijf continue op scheef staat, maar dat weet je niet) ze zouden dmv echografie kunnen zien of de banden door zijn, maar daarvoor moet eerst de zwelling weg zijn.
Ze is zo aan het vechten, die sien van jou..
Als ze continue overal op blijft springen werkt ze haar eigen herstel alleen maar tegen..
Ik kan me voorstellen dat verplichte bench rust geen optie is (hoef ik ook niet te proberen bij mijn rode minoes, die zou gaan flippen)
Maar heeft de dierenarts niet een sterker middel waar ze een beetje gedrogeerd van raakt..
Zou feliway oid helpen om haar wat rustiger te krijgen?
koekje schreef:
de DA zei dat ik ook naar een orthopeed zou kunnen. maar hij zei dat hij die operatie ook kon uitvoeren en dat me dat minder geld zou kosten. en 500 euro of 2 of 3x zoveel scheelt wel op een studentenportemonnee.
als het erg gecompliceerd blijkt te zijn, dan ga ik natuurlijk wel naar een orthopeed.
Wat je wellicht zou kunnen doen is een afspraak maken bij een goede orthopeed zodat die persoon een goede duidelijke diagnose kan stellen en dat je dan vervolgens een operatie door je eigen da kan laten uitvoeren. (als dat nodig is)
Een operatie waarbij ze banden vervangen of strakker trekken is (althans bij mensen, bij katten weet ik het niet) erg succesvol! Na herstel van zo'n operatie zijn de banden vaak sterker dan voorheen.
En wat betreft je studentenportemonnee, dat komt vast wel goed!
Ik heb op kp best vaak inzamelacties gezien en jij bent toch wel handig met naald en draad?
Misschien kun je meer "kiekenpyjama's" maken om geld in te zamelen voor sien?
Of je organiseert een inzamelingsbarbeque voor de mensen van bp ofzo?