Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
Destijds heb ik Scarlett laten castreren omdat ze wel 3 à 4 keer per jaar loops werd en daar zowel geesteljk als lichamelijk heel veel last van had. Kennelijk was er iets niet in orde met haar baarmoeder en/of eierstokken. Na de castratie knapte ze duidelijk op, werd veel levendiger en speelser en is dat eigenlijk gebleven totdat ze vorig jaar augustus werd geveld door een longtumor. Angel was al gecastreerd toen ik haar 2 jaar geleden op 2-jarige leeftijd kreeg. Aan beide meisjes heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt van vachtproblemen of incontinentie. Scarlett is er destijds ook niet dominanter door geworden, alleen vrolijker. Wat Angel betreft kan ik natuurlijk niet oordelen, omdat ik niet weet hoe ze was voor de castratie.
Door sylvia
Destijds heb ik Scarlett laten castreren omdat ze wel 3 à 4 keer per jaar loops werd en daar zowel geesteljk als lichamelijk heel veel last van had. Kennelijk was er iets niet in orde met haar baarmoeder en/of eierstokken. Na de castratie knapte ze duidelijk op, werd veel levendiger en speelser en is dat eigenlijk gebleven totdat ze vorig jaar augustus werd geveld door een longtumor. Angel was al gecastreerd toen ik haar 2 jaar geleden op 2-jarige leeftijd kreeg. Aan beide meisjes heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt van vachtproblemen of incontinentie. Scarlett is er destijds ook niet dominanter door geworden, alleen vrolijker. Wat Angel betreft kan ik natuurlijk niet oordelen, omdat ik niet weet hoe ze was voor de castratie.
Dominanter door castratie? ? ? die is nieuw voor mij  de reden voor castratie is vaak het afnemen van dominantie niet het bevorderen ervan.Een teef die 4 x per jaar loops is en daar last van heeft is voor mij medische indicatie,het is ook niet zo dat de teef er per definitie altijd slechter van wordt,alleen dat je risico loopt op allerlei kwalen die gerelateerd zijn aan de castratie.
Door ester
Ach jongens. Laten we met onze fikken gewoon van gezonde beessies afblijven! Wij halen toch ook niet 1 long eruit, omdat je dan geen lonkanker kan krijgen? Jeetje, van leven ga je dood! 8)
Door Nelly
Van GEZONDE beessies, ja! Ben ik helemaal met je eens! Maar stel dat jij een vleesboom of i.d. in je baarmoeder hebt, waar je gruwelijk veel last hebt, en je hebt al kinderen of wilt er eigenlijk toch geen. Zou je die baarmoeder dan niet liever laten weghalen?
Ach jongens. Laten we met onze fikken gewoon van gezonde beessies afblijven! Wij halen toch ook niet 1 long eruit, omdat je dan geen lonkanker kan krijgen? Jeetje, van leven ga je dood! 8)
:) hoi luitjes ik heb toeska na haar eerste loopsheid om medische redenen moeten laten steriliseren.
Ik zal uitleggen warom.
Toeska werd voor haar doen laat de eerste keer loops, pas na ruim een jaar.
Ze heeft de loopsheid als negatief ervaren, ze snapte er niks van waarom al die reuen achter haar aan liepen.
Daardoor is ze na haar loopsheid schijnzwanger geworden, dat heeft ze ook als negatief ervaren, want in die periode werd ze twee keer heel gemeen aangevallen door twee volwassen teven.
Ze werd daar door heel angstig waardoor ze op een gegeven moment door reuen en andere teven werd besprongen om haar te dekken.
Met als gevolg dat toeska niet meer wilde wandelen en als ik wandelde ze 90% van de tijd op haar rug lag.
Nou ik kan je vertellen dat dit geen leuke periode is geweest, voor mij niet maar zeker niet voor de hond.
Ik heb toen advies gevraag aan die liesbeth op die honden forum en aan mijn eigen da en allebei adviseerde op toeska te laten steriliseren.
Dus ik heb geen vervelende ervaring met die honden forum.
Dit wilde ik even kwijt.

groetjes van annelies en toeska
Door sylvia
:) hoi luitjes ik heb toeska na haar eerste loopsheid om medische redenen moeten laten steriliseren.
Ik zal uitleggen warom.
Toeska werd voor haar doen laat de eerste keer loops, pas na ruim een jaar.
Ze heeft de loopsheid als negatief ervaren, ze snapte er niks van waarom al die reuen achter haar aan liepen.
Daardoor is ze na haar loopsheid schijnzwanger geworden, dat heeft ze ook als negatief ervaren, want in die periode werd ze twee keer heel gemeen aangevallen door twee volwassen teven.
Ze werd daar door heel angstig waardoor ze op een gegeven moment door reuen en andere teven werd besprongen om haar te dekken.
Met als gevolg dat toeska niet meer wilde wandelen en als ik wandelde ze 90% van de tijd op haar rug lag.
Nou ik kan je vertellen dat dit geen leuke periode is geweest, voor mij niet maar zeker niet voor de hond.
Ik heb toen advies gevraag aan die liesbeth op die honden forum en aan mijn eigen da en allebei adviseerde op toeska te laten steriliseren.
Dus ik heb geen vervelende ervaring met die honden forum.
Dit wilde ik even kwijt.

Hoi Annelies,De eerste loopsheid vind plaats tussen de 6 maanden en 18 maanden dus 12 maanden is niet laat hoor,en je hond wordt ook niet schijnzwanger omdat ze niets snapte van haar loopsheid en omdat er reuen achter haar aanliepen,schijnzwangerschap is voor een hondenteef een vrij normaal gevolg van de loopsheid,met homeopatische middelen is schijnzwangerschap trouwens heel goed onder controle te houden.

Dat je hebt gekozen voor castratie is jouw keus ,en is niet aan een ander daar een oordeel over te vellen,dat ga ik dus ook niet doen.Je hebt je teef om wat voor reden dan ook laten "helpen"maar dit valt bij mij niet onder medische indicatie,en dat je geen slechte ervaring hebt met Liesbeth is misschien omdat deze da het meest gangbare en meest graag gehoorde adviezen geeft die er te bedenken zijn,omdat de antwoorden die echt tengoede zijn voor het lichamelijk en geestelijk welzijn van onze huisdieren vaak veel inzet impliceren,niet gemakkelijk zijn en voor de da niet genoeg opleveren.
hoi sylvia, toeska was dus met 14 maanden loops, en ze was er echt ziek van.
Want als zo'n jonge hond gewoon niet meer wil wandelen dus haar behoefte zelfs liever binnen doet dan buiten, dan is er toch iets mis.
Ik heb homepatische middelen geprobeerd en ze heeft zelfs hormoonspuitje gehad, niks hielp en het werd echt steeds erger.
Het was voor ons allebei een crime, en nu gaat het heel goed met haar.
Ze is alleen inderdaad dominanter geworden ( lees mijn berichtje maar Sterilisatie, dominanter??).
Ik begrijp jou wel hoor, als het niet zo fout was gegaan dan had ik haar echt niet laten helpen.
Want ik had ergens best graag een nestje van haar willen hebben en andere mensen vinden haar ook een heel mooi teefje(dus de pups was ik wel kwijt geraakt).
Maar dit was gewoon het beste.

Door Angelique
:-X :-X :-X :-/ :'(

Gelukkig voor DA Liesbeth en soortgenoten zijn er nog genoeg mensen zoals jij die denken dat ze na 1 loopsheid (die helemaal niet te laat was) en 1 hom. druppel en een hormoonspuit vinden dat ze "alles" gedaan hebben. Maar goed, er is in ieder geval voorkomen dat er weer een nest rasloze pups op de wereld in gezet, die geboren zouden zijn omdat "mensen haar zo mooi vinden en daardoor raak je de puppen wel kwijt" maar dat is ook het enige positieve aan dit verhaal.
Je hebt je hond overigens laten "helpen" voordat ze geestelijk volwassen was, haar (in jouw ogen)toegenomen dominantie hoeft dan ook geen gevolg te zijn van de castratie, de meeste "rasechte" boerenfoxjes heben nu eenmaal altijd een eeuwig een grote bek, is nu eenmaal hondje eigen.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 04 jul 2003, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Tja, ik zal me wel lekker populair maken (not), maar ik ben voor casteratie van teven als er niet mee gefokt hoeft te worden. En ja, teven worden soms inderdaad dominater van een casteratie.

Ik ben blij dat mijn teefjes beide gecastereerd zijn en als ik het over mocht doen, deed ik het weer. Ten eerste wil ik graag zo lang mogelijk van ze genieten. En, het is gewoon bewezen dat gecastereerde teven minder vaak borsttumoren krijgen. Ik heb diverse teven mee gemaakt waarbij op oudere leeftijd het hele borstklierpakket verwijderd kon worden. Fijne operatie :(.

Daarnaast hebben de meeste mensen een hond als huishond en niet om mee te fokken. De hoeveelheid honden die ik zie die doodziek van de loopsheid en schijnzwangershap zijn... pfff, niet te tellen. Ik heb er dus helemaaaal geen bezwaar tegen dat mensen de hond laten castereren. Sorry, maar ik ben gewoon een andere mening toe gedaan.... Het feit dat honden twee maal per jaar loops worden is sowieso al heel onnatuurlijk. Wilde honden worden 1 maal per jaar loops. In de natuur helpen schijnzwangere teefjes mee met de honden die pups hebben. Dat heeft allemaal een functie. In het leven van vandaag de dag heeft de loopsheid en schijnzwangerschap helemaal geen functie, zeker niet als er met de honden niet gefokt wordt. Ik denk dus persoonlijk dat we niet te "hysterisch" moeten doen over casteratie. De hele manier waarop wij honden houden is 1 grote onnatuurlijke bende, dus dit kan er ook nog wel bij.

OK, schieten maar! ;D

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
Tja, ik zal me wel lekker populair maken (not), maar ik ben voor casteratie van teven als er niet mee gefokt hoeft te worden. En ja, teven worden soms inderdaad dominater van een casteratie.

Ik ben blij dat mijn teefjes beide gecastereerd zijn en als ik het over mocht doen, deed ik het weer. Ten eerste wil ik graag zo lang mogelijk van ze genieten. En, het is gewoon bewezen dat gecastereerde teven minder vaak borsttumoren krijgen. Ik heb diverse teven mee gemaakt waarbij op oudere leeftijd het hele borstklierpakket verwijderd kon worden. Fijne operatie :(.

Daarnaast hebben de meeste mensen een hond als huishond en niet om mee te fokken. De hoeveelheid honden die ik zie die doodziek van de loopsheid en schijnzwangershap zijn... pfff, niet te tellen. Ik heb er dus helemaaaal geen bezwaar tegen dat mensen de hond laten castereren. Sorry, maar ik ben gewoon een andere mening toe gedaan.... Het feit dat honden twee maal per jaar loops worden is sowieso al heel onnatuurlijk. Wilde honden worden 1 maal per jaar loops. In de natuur helpen schijnzwangere teefjes mee met de honden die pups hebben. Dat heeft allemaal een functie. In het leven van vandaag de dag heeft de loopsheid en schijnzwangerschap helemaal geen functie, zeker niet als er met de honden niet gefokt wordt. Ik denk dus persoonlijk dat we niet te "hysterisch" moeten doen over casteratie. De hele manier waarop wij honden houden is 1 grote onnatuurlijke bende, dus dit kan er ook nog wel bij.

OK, schieten maar! ;D

Groetjes, Lizzy
Afbeelding
neem een lekker worstje lizzy  ;D
Door Angelique
Een ieder zijn mening, ik ga dus niet schieten ;)

Alles wat ik hierop kan antwoorden is al eerder gezegt dus laten we het maar gezellig houden. Ik zwijg verder want hier worden we het toch nooit over eens.

OK, schieten maar! ;D

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door