Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou, ze is bij vlagen dus echt erg misselijk. En dan loopt ze ook zeker te kwijlen. Maar ik kan niet inschatten of ze bijv. niet misselijk is doordat er weer een stoot maagzuur omhoog komt. En als dat het geval is, dan is primperid dus helemaal niet het juiste middel......
Lizzy schreef: Nou, ze is bij vlagen dus echt erg misselijk. En dan loopt ze ook zeker te kwijlen. Maar ik kan niet inschatten of ze bijv. niet misselijk is doordat er weer een stoot maagzuur omhoog komt. En als dat het geval is, dan is primperid dus helemaal niet het juiste middel......
ik weet het echt niet meer Liz,

de komende dagen zal ik als een idioot gaan duimen :-* :-* :-*
Door Ordell
Het zou me niets verbazen als er iets "vastzit" in de maag wat ze er niet meer uit kan krijgen door te kotsen maar het wel blijft proberen...Zou dan toch met die open vuilniszak te maken kunnen hebben... :-\
Laten we in ieder geval hopen dat het niets ernstigs is... ;)
Lizzy, mijn gevoel zegt: stoppen met die medicatie..... het maakt voor Whoofer blijkbaar geen verschil of je het nou wel of niet gebruikt en als de contra-indicaties zodanig zijn lijkt me dat stoppen een verantwoorde keuze is.

Misschien kun je wel gewoon doorgaan met de "natuurlijke" ondersteuning en kijken of je lichtverteerbaar voedsel kunt geven totdat je woensdag bij de WagenRenk bent geweest.
Wel supertof dat jullie allemaal zo meedenken en leven hoor :-*!

We stoppen in ieder geval met de primperid. Dat helpt toch niet voldoende (tenzij blijkt dat ze 10 keer per dag gaat spugen zonder primperid - in dat geval zal ik er weer mee gaan beginnen). Maar mijn gevoel zegt dat we dat spul niet moeten geven....

Het zou mij ook niet verbazen als er iets vast zit in de maag! Misschien inderdaad nog uit die vuilniszak die zij leeg heeft gevreten. Of een tumor.... dat sluit ik ook niet uit hoor. Of een maagzweer. Sluit ik ook niet uit.

Ik geef haar zeer lichtverteerbaar eten en heb de tip gekregen om haar groene leem te gaan toedienen! Dus daar ben ik ook direct mee begonnen. Dit is bijv. de werking van groene leem, inwendig:

"misselijkheid, dunne darmontsteking en zweren in het maag darm kanaal".

Eens kijken of dat wat doet (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb he! Ik heb groene leem notabene gewoon in huis!).

Verder krijgt zij nog wat hom. middelen. En nou maar afwachten tot woensdag....
Door ine
Tjonge jonge, wat een toestand!
Ik leef al die tijd al met jullie mee, maar weet gewoon niet wat ik moet zeggen!
Ik duim met de rest mee voor een goede afloop!
L&L heel veel sterkte de komende dagen en Whoofer een enorme knuffel! :-*
(was het maar al woensdagavond!! :-\)
Whoofer is een basset, dus god weet wat ze naar binnen heeft gewerkt. Avalon heeft ook veel gal gespuugd die had het voor mekaar gekregen om een hele dennenappel uit te spugen, (dus moet ze deze ook heel hebben ingeslikt). Ik duim voor je dat het allemaal mee zal vallen, hoewel het mij niet lekker zit dat ze blijft spugen. (Bij Avalon was het tenslotte ook met 3 dagen over). Je hebt volgens mij ook al alle mogelijkheden wb voeding geven geprobeerd, dus wat kan je nog meer doen? Sterkte meid, dat het allemaal maar snel goed mag komen. :-* :-* :-*
Hoi Lizzy, Primperid wordt standaard gegeven in alle gevallen van braken. Of het nu zinvol is of niet.
Ik denk dat de Zitac beter is in dit geval.

Ik denk dat er iets in de maag van Whoofer zit wat irriteert of dat ze een zeer ernstige chronische maagontsteking heeft.
Je krijgt op de Wagenrenk waarschijnlijk Paul Mandigers. Die ken ik goed, is een goede dierenarts die naar zijn klanten luistert. Hij heeft niet zoveel op met alternatieve geneeswijzen maar misschien dat hij een beetje bij begint te draaien. Je kunt hem rustig de hemd van het lijf vragen. Hij geeft eerlijke antwoorden.
Hij heeft zelf overigens ook een chronisch brakende hond gehad, toen hij nog studeerde, waar de dierenartsen op de Uithof maar bij toeval uit kwamen wat het was.

Ik heb samen met hem gestudeerd en ook later vanuit Zeewolde geregeld patiënten naar hem doorgestuurd.
Door yalla
Lizzy schreef: NOU JA ZEG!!!!!!!!!!!! HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kijk net op google om te zoeken naar bijwerkingen van het middel primperid (je weet tenslotte maar nooit - en Whoofer vertoont erg raar gedrag de laatste dagen).

Zie ik staan: Primperid is de merknaam voor metoclopramide. Dus, ik zoek op metoclopramide + bijwerkingen.

Vind ik dit:

"Dit middel niet gebruiken bij maagklachten, zoals een maagzweer of maagbloeding"!!!!!!!!!!!!!!

Mijn hemeltje!!!!!! Je gaat mij toch niet vertellen dat wij van de DA een middel hebben gekregen tegen misselijkheid en overgeven dat niet gebruikt mag worden bij maagklachten????? Nee toch????

Ik stop onmiddellijk met deze rotzooi. Het helpt toch geen ruk, ze heeft vannacht en vanmorgen gekotst. We spuiten dit al een dag of wat bij die hond in......
Nou ja zeg. Dit is de werkelijk de blooding limit. Zou ... maar even goed op zijn flikker geven.
Hoi Tannetje, dank je wel voor jouw bericht! Ik ben erg blij om te horen dat Paul Mandigers (ja, die krijgen we) een goede dierenarts is! Ik zal hem inderdaad de hemd van het lijf vragen ;D.

Op aandringen van onze kant hebben we gisteren Zitac van de DA gekregen. We moeten hier maandag weer mee stoppen van hem, vanwege het onderzoek van woensdag (ik zie nog steeds niet zo goed in waarom we moeten stoppen - weet jij dat?).

Met de Primperid zijn we vandaag gestopt. Kan het zijn dat haar klachten hier ook van verergerde? (ik had namelijk het idee dat het erger werd - Leo niet).

Het zou me niet verbazen als je 100% gelijk hebt hoor, qua oorzaak. Nu alleen nog hopen dat het dus niet een tumor is dat haar maag irriteert..... (of iets anders heel ernstigs).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 jul 2004, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of primperid de klachten kan verergeren. Zou niet weten hoe.

Als ze in de maag gaan kijken mag er niets in zitten en het moet er zo veel mogelijk uitzien zoals het was vandaar geen zitac. Maakt de diagnose gemakkelijker.

Ik help je hopen dat het geen tumor is. We duimen voor jullie.
He bah :-\ ben ik net terug en lees dit over Woofer.
Gedsie wat een zorgen. Ik ga natuurlijk mee duimen met de rest en wil jou Lizzy en Leo veel sterkte wensen!
Tot Woensdag wachten, is dan wel erg lang he.
Geef arme Woofer een knuffel :-*en duim maar dat het allemaal mee valt.
Groetjes Truus.
Lizzy, ik volg dit al een tijdje, en hoop uiteraard voor je dat ze niets ernstigs vinden, en Whoofer kunnen helpen. Maar tot dan helpt eseentiële olie van pepermunt wellicht. 1 druppel op honingwater door het voer mengen of tussendoor een druppel op een stukje kaas.
Door lekker kort
Hoi Lizzy,

Ja wat je omschrijft met primperid en dan toch door kotsen jaren geleden met een pensionhondje gehad, kotsen kotsen en kotsen, primperid werkte niet, niets te zien op foto's op nieuwjaarsdag heb ik onze dierenarts geassisteerd bij de operatie, en werkelijk waar we hebben niets gevonden, hond weer mee naar huis en zowaar het kotsen was afgelopen het was een kompleet raadsel, echter is er hier ook een keer een hond geopereerd die had thuis een speen van de drinkfles opgegeten, die is operatief verwijderd en was ook niet op foto's te zien.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee zal vallen.

Groet Fritz.
Laatst gewijzigd door lekker kort op zo 04 jul 2004, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Fritz, ik hoop dat het zoiets is.... of minder dan dat!

Even een kleine update op het Whoofer-front:

Gisteren met primperid gestopt en met Zitac + groene leem begonnen (1 dessert lepel in water en ik geef haar steeds een beetje van dit mengsel, dus over de dag verspreid - ja, ik weet dat dit mogelijk de Zitac-werking stopt/verminderd):

Haar rare gedrag is gisterenmiddag al verdwenen en ze kan ook weer gewoon poepen (ze had last van obstipatie). Ze heeft van gisterenmorgen tot nu 1 maal een klein beetje gal gespuugd (vannacht). Met andere woorden: ze is van 4 keer spugen per dag terug naar 1 keer per dag.

En nu krijg ik toch de indruk dat er bij de "standard operating procedure" van mijn dierenarts iets toch niet helemaal goed is gegaan.... Want, had hij gelijk Zitac voorgeschreven ipv Primperid, dan had Whoofer zich de afgelopen 10 dagen waarschijnlijk niet zo kl*te gevoeld als dat zij zich nu heeft gevoeld. En daar baal ik toch van....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door