Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
[quote="Lo"]
waar ik niet op zit te wachten... maar goed, er zit weer wat in. En als ze dan aan de scheteritis gaat, dan leer ik het weer af die troep te geven, omdat ik te bescheten  ;D ben haar ff niet te laten eten.  ::)

Oreo ja die koekjes mjammie. Is nu op, ik heb helemaal niets lekkers meer, maar goed ik moet nu echt die slingers gaan ophangen, rotwerk, maar als het is gedaan is het helemaal leuk  :)
[/quote]

Ach, kun je Lo de schuld geven als er ineens eentje langsvliegt  ;D

jaaa! leuk!!slingers en ballonnen! Ook al wordt je dochter 20, slingers blijven leuk

heeeeel veel plezier morgen, ik ga slapen! truste  :-*
Door koekje
nog even over dwangvoederen. ik heb dat nog nooit hoeven doen, dus in de zin van kat in de houdgreep en spuit met vloeibaar voer of een klein balletje kvv er in proppen.
als ze hier een hele dag echt helemaal niets eten, begin ik hem behoorlijk te knijpen, want dat hoort gewoon niet.
sien is niet de slankste, dus op dag 2 moet ze echt iets uit zichzelf eten, eventueel met aansporing van mij. dat hoeven geen grote hoeveelheden of hele maaltijden te zijn, maar wel iets. eventueel een vreselijk stinkend zakje.
otje kan ik niet verleiden met stinkende zakjes. voor haar dan prakje met kattenmelk of snoepjes en kattenmelk of een muisje of gerbil.

weinig eten is een ander verhaal. dan gaat er nog steeds iets van eten in. otje eet wel vaker soms ineens vrij weinig (1 kuiken en paar muizenhapjes van haar prak). bij sien gebeurt dat weinig tot niet.
het komt vaker voor dat otje 2 dagen over haar avondprak doet. dat mag, doen we verder niet al te moeilijk over. in zulke gevallen vind ik 1 of 2 dagen later een haarbal van ot. dan ligt er een dikke klont haar op het vloerkleed in de slaapkamer of op ot haar ligkleedje. ik weet dat deze van ot zijn omdat ze uit donkere vacht bestaan. sien is rood en otje voornamelijk wit. alleen ot eet muizen, en die hebben donker haar.
Door verwonderd
Vandaag niets gegeten, wel elastiek gegeten  :o , paniek dus naar da, daar injectie, pasta mee, iets tegen misselijkheid mee, Lo was tierig en spelerig, de hele dag, onbegrijpelijk...

En nee, ze heeft vandaag nog steeds niets gegeten...

Uiteraard lepel ik vocht er in en ja ze heeft geplast.

Zakje Felix mag ik zelf opeten van haar (geef haar ongelijk  ;D ;D ;D )

Ik weet het nu ff niet, ik ga zo maar slapen en morgen is er geloof ik weer een dag.
Door Borke
Helemaal niet willen eten vind ik altijd direct zorgwekkend, net wat Koekje zegt.
Ik ga er dan direct met mijn vingers eten inproppen een heleboel keren per dag, katten gaan zo gemakkelijk in hongerstaking.
Ik ga er meestal ook direct mee naar de dierenarts, of ik geef eerst primperid (wat de DA meestal ook als eerste geeft) en ga daarna, maar dat is afhankelijk van de kat en van de situatie.
Door verwonderd
Gisteravond heeft Lo bij de da dus een antibraakprik gekregen, primeran en Lax-A-Past meegekregen.
Ze heeft de laxapast opgelikt, ze vond het erg lekker, ik heb primperan gegeven. Wat zakje in bekje gepropt, ze heeft zelf vleesvocht van rundvlees opgelikt en zojuist heeft ze 2 stukjes vlees gegeten.

Ik wacht met spanning af of ze het er wel of niet uit gaat gooien.

Natuurlijk maak ik me enorme zorgen, maar ik lijk wel een beetje verdoofd, want ik heb 3? meer? nachten vier uren geslapen en daar kan ik niet tegen.

De spanning hier in huis is iig verminderd, nu de knoop is doorgehakt dat mijn dochter naar een andere school gaat. Wellicht dat die rust Lo ook zal helpen.
Door verwonderd
ik hou even voor mezelf een dagboek hier bij want mijn geheugen laat me in de steek

vanmiddag nog wat ADblik gegeven... ja ja, want ze had nergens belangstelling voor, ook niet na de primperan weer vanmiddag.

AD ging best goed. Maar toen las ik het mailtje van Borke en toen schoot ik in paniek. Dus ook zitten proppen. FOUT!
Ze heeft wel een drol gelegd, vol met haar  :'( :'( :'(
Maar die laatste hap proppen terwijl ze eigenlijk niet meer zo heeeel graag wilde... wat stom
Ze heeft het overgegeven, wat, het spoot er uit  :'( :'( :'( tegen de muur aan... vlak voor het spugen kwam dochter naar me, mam mam, ze miauwt, het gaat niet goed met haar!

Weer een beetje haar in het spuug.

De dienstdoende da had genoemd dat volgens haar haar dwarszat en ja ik voel me rot, want ik heb Lo verwaarloosd met borstelen. Lo is er geen fan van, het is een verzoeking en ja, de laatste weken totaal vergeten...

Vanmiddag dus geborsteld en ohohoh dat was nodig....

Ik lepel dus nog steeds water naar binnen, kan maar niet op de naam komen, je hebt van die zakjes...oserin? hmmm ik ga morgen naar de drogist ofzo en vraag er wel naar. Ik ben als de dood voor uitdrogen.

Nu heb ik meer gehoord dat katten een paar dagen, 2 tot 3 volledig niet eten met dit virus. Maar Lo heeft gisteren niets gegeten, vanochtend begon dus hoopvol, na geprop dus mis. Ja ik heb vanavond een klein hapje in haar bek gesmeerd...

Wat is dit rot om aan te zien, vreselijk. Vanochtend zat ze wel heel lief te wachten tot ik wakker werd. Ze doet het nog steeds. Ze oogt niet ziek. Dat is dus het verradelijke...
Door Too
:-*
Ik denk dat je ORS bedoelt, suikers en zouten om de balans te herstellen.

Wil Lo helemaal niks zelf eten?
Blikvis [even afspoelen] nog een paar happen yoghurt [voor mij zit dat tussen eten en drinken in]...
voor mezelf heb ik de norm.. helemaal niks willen 24 uur, een heel klein beetje willen 36/48 uur..

Lieve Lo sterkte met je snorretje
Door verwonderd
oh dank je voor jouw norm. Dan zitten we nu in de 36/48 uur.

Ja ORS is het, na ja die letters zitten in oserin  ;D ;D ! Ga ik toch maar halen morgen. Dank je wel voor de letters goed neerzetten  ;)

Lo moet het morgen gewoon gaan doen. De trut.
Door Too
PFFF zoeken naar dingetjes die ze wél willen...zieke beestjes [en kindjes] kosten je jaren van je leven

"Heeeee Lolita t wordt tijd om te gaan eten.... ".. Cera & Catoo
Door Mevroi Kruim
Zou er een haarbal dwarszitten in d'r binnenste misschien? Dat kan de boel aardig verstoppen en dan wil ze ook niet meer eten.
Zou haarbalpasta kunnen helpen? Ik heb niet zo'n idee van langhaar-katten, hiero doen ze niet zo aan haarballen.
Door verwonderd
Ja er zit een haarbal dwars volgens mij.

Vanochtend paar stukjes vlees. Vanmiddag wat sardien, daar is ze gek op. AD blik na het spugen, denk ik, wil ze niet meer.

Vanmiddag naar da geweest, vocht toegediend. Ik was vanochtend brak, was bang dat ik haar te weinig vocht had gegeven.

Na infuus is ze enorm opgeknapt, daarna weer wat vis. Laat in de middag kipfilet. Ze pikt op dit moment wat stukjes sardien.

Het is moeilijk balans te houden tussen aanbieden en dat ze opgedrongen wordt, want ja het is en blijft een diva.

Het lastige op het moment en dat zal je altijd zien, is dat ikzelf mezelf verwijt haar verwaarloosd te hebben. Ik heb helaas veel te veel aan mijn hoofd gehad en vergeet daarom heel veel, de meest simpele dingen. Vrij genant.

Dank jullie voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door verwonderd op za 21 feb 2009, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
Heej Lo, lees dit nu pas, heb wat reacties gemist nadat ik gister laat ben gaan slapen  :-[
Waarschijnlijk lig je nu zelf ook alweer op 1 oor en ik duik er zo ook weer in..
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat en of er inmiddels al een verstopte haarbal is uitgekomen?

Enne: wil je dat idee van verwaarlosing wel even heel gauw je hoofd uit slaan  >:(
Dat slaat natuurlijk nergens op!  :-*

Ik hoor het morgen wel weer
Door verwonderd
Sorry dat ik nu pas kan reageren.

Met Lolita gaat het beter, ze eet uit zichzelf weer, weliswaar mondjesmaat maar ze eet wat. Ze is vrolijk en speels, ze is enorm opgeknapt na het infuus met vocht afgelopen zaterdag. Ben achteraf blij dat ik het toch heb laten doen, ook al viel het mee hoe ze was uitgedroogd. Ik was nl na een gesprek met de da zaterdag om 12.00 uur tot de ontdekking gekomen dat ik haar te weinig water had gegeven. Waarom? Ik was bang dat ze iedere keer zou gaan spugen. Deed ze nl, hier en daar met wat haar. Wel heb ik haar vrijdag lever laten eten, omdat ik weet dat dat eh laxerend werkt en ik als de dood voor verstopping was. Ze was nl wel geinteresseerd in eten, maar ze deed het gewoonweg niet. Lever, daar is ze gek op, krijgt ze heel weinig van mij, bijna niet eigenlijk, omdat ze CB eet. Goed, de CB eet ze minimaal, wel kipfilet, sardien en soepvlees, maar dat is alles. Vandaag voor het eerst een kuiken! En daar ben ik blij mee, want kuiken, sja, daar doet ze een moord voor.

Aangezien ik haar ken, wilde ik haar dus niet gaan dwangvoeren, maar heb af en toe van onmacht wel wat in haar bek zitten proppen, zat dan in mijn haar en in mijn ogen en overal, behalve waar het wezen moest. Ik besloot dus om het aan haar zelf over te laten en vandaag is ze gaan eten. Heb haar vanmiddag pas primperin gegeven. Omdat ze dus zo weinig eet. Soms bied ik haar een hapje kipfilet aan, maar het is op het randje van verwennen en zorgen voor.

Met mij gaat het iets beter. Ik eet nu ook weer  :) Ik heb zaterdag en zondag nauwelijks kunnen eten van alle spanningen de afgelopen tijd, maar ik ben gisteravond ook weer wat gaan eten. Dochterlief is hard aan de studie, ik ben zelfs weer eens gaan strijken  :o ofwel: het normale leven is opgepikt, na maanden ellende op de vorige school van mijn dochter. Ik wist niet dat dat zo enorm veel impact had. Dat verschil merk ik dus nu.

Sja, alles komt tegelijk he: verjaardag, besluit wisseling van school, al het geregel en Lolita die ziek werd. Ik heb nl 1 poepje met haar er in gevonden, sowieso was ze niet verstopt. Daar ben ik blij mee, het was echt dat griepje: afgelopen zaterdag hoorde ik dat ze 2 katten hadden binnengehad, die en diarree hadden en spuugden. En dat idd aan het einde van de week de zieke katten waren binnengekomen... Lolita is blijkbaar 1 van de eersten geweest. Dankzij mijn broertje, zeker weten. Maar goed, nu heeft ze het maar gehad. Binnenkort met Tannetje overleggen of het nodig is haar te laten inenten, vanwege de inentingsgeschiedenis  ;)

edit: taalfouten verbeterd
Laatst gewijzigd door verwonderd op ma 23 feb 2009, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door