Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
[quote="Lo"]

Hoeveel moet een kat per dag en maximaal hoeveel dagen eten om geen leververvetting te krijgen?

[/quote]

Symptoom van leververvetting is het gebrek aan eetlust. Jouw Lo wil nog wel wat eten, maar wordt er beroerd van. Dan is er zeker nog geen sprake van leververvetting. In zo'n geval zou ik niet dwangvoeren. Over het algemeen vind ik toch dat er paniekerig over leververvetting gedaan wordt. Misschien dat dat komt omdat je tegenwoordig heel veel te dikke katten hebt en bij dikke katten is de kans op leververvetting veel groter.
Anyway, als je kat een normaal gewicht heeft en met het ons wel bekende  :P virus in het achterhoofd zou ik het drie dagen aankijken zonder te dwangvoeren. Wel de lekkerste hapjes te voorschijn toveren en misschien iets tegen de misselijkheid. Tenminste als ze ook braakt?
Door Mevroi Kruim
Eens met Loeka over de leververvetting. Er wordt mensen allerlei paniek aangepraat over kat mag beslist niet vasten, totdat ze een keer geopereerd moeten worden, kijk, dan kunnen ze ineens best een paar dagen zonder.
En zolang madam vrolijk en speels is zou ik me geen grote zorgen maken.
Sterkte met de diva  :D
Door Loeka
[quote="Kruimel"]
Er wordt mensen allerlei paniek aangepraat over kat mag beslist niet vasten, totdat ze een keer geopereerd moeten worden, kijk, dan kunnen ze ineens best een paar dagen zonder.
[/quote]

Hi hihi die link had ik nu weer niet gelegd. Je hebt nog hartstikke gelijk ook!  ;D
Door Too
[quote="Kruimel"]
Eens met Loeka over de leververvetting. Er wordt mensen allerlei paniek aangepraat over kat mag beslist niet vasten, totdat ze een keer geopereerd moeten worden, kijk, dan kunnen ze ineens best een paar dagen zonder.
En zolang madam vrolijk en speels is zou ik me geen grote zorgen maken.
Sterkte met de diva  :D
[/quote]

Psies, t vervettings verhaal gaat volgens mij op voor echt heull vette katten, die gerold kunnen worden
Door brie
Ik snap het niet helemaal.... ???
in sommige topics roepen veel leden dat je echt wel op moet passen met 2 of 3 dagen niet eten en drinken
nu roept hier iemand dat het zo'n vaart niet zal lopen en ineens gaat de hele meute met die persoon mee?

begrijp me niet verkeerd hoor ;)
toen micky 2 dagen niet gegeten of gedronken had ben ik blij dat ik hem heb gedwangvoederd en met m naar de da ben geweest voor een infuusje  ::)
nog een dag langer en meneer had heeel wat langer in de lappenmand gelegen  :-\
Door verwonderd
ha dames! wat een geruststelling  :-* :-* :-* :-* :-*

Sja... Lo rook reepje rund en ik dacht hmmm ze heeft interesse. Neh, toch maar niet, dacht Lo, wel dat vocht, lebberdelebber. Ik dus uit de hand voeren  ::) (wanneer leer ik dat toch eens af, ja SCHONE handen hoor  ;) )

5 minuten later  :-\

Toen dacht ik hmmm ze MOET eten (heb vanmiddag tot zonet niet gelezen dus he, dat moge duidelijk zijn:) ik naar AH voor de nodige tissues enz. Dan maar die Felix zakjes die koekje had aangeraden.
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Ze vrat het op ja. Alsof haar leven er vanaf hing. Ik heb een beetje gegeven want ik dacht anmehoela, straks gooi je het er weer uit.

Het zit er nog steeds in.  :-\ Nee ik ben er niet blij mee, maar goed, het kwam dus door dat kotsen, voor de 2e keer vandaag en DAT wil ik niet hebben. Maar ook geen zakjesfelixvretende kat, want sja... diaree is het ook niet. En sja, ik was nog ff in de veronderstelling van die leververvetting, anders had ik haar de felix niet eens gegeven. Wat je al niet doet om een kat te laten vreten.  ::)

Enfin, ik ben gerustgesteld door jullie geruststellingen. Idd Lo de diva  ;D ;D ;D is tierig, knippert er op los met de mooie oogjes, dus ik weet het ff niet, ik denk dat ik er het beste aan doe mijn gevoel te volgen, ondersteund door jullie tips. Ik snoep ook wel eens ahum. Doe ook dingen die slecht voor me zijn, maar soms zo lekker.

Maar mooi dat ze na haar griepje geen zakjes meer krijgt. Kom zeg  ::) >:(
Door verwonderd
[quote="brie"]
in sommige topics roepen veel leden dat je echt wel op moet passen met 2 of 3 dagen niet eten en drinken
nu roept hier iemand dat het zo'n vaart niet zal lopen en ineens gaat de hele meute met die persoon mee?

toen micky 2 dagen niet gegeten of gedronken had ben ik blij dat ik hem heb gedwangvoederd en met m naar de da ben geweest voor een infuusje  ::)
[/quote]
drinken moet wel, ik heb haar echt theelepels water naar binnen gewerkt. Die nacht dat ze uitgedroogd was staat mij nog zeer helder voor de geest  :'(

Wat eten betreft: Lo heeft wel vanochtend wat sardien gegeten. En daarna yoghurt. En gisteren 1 kuiken. Dat is voor  mij niet eten. Ik denk ook dat het van de kat afhangt Brie. Kijk, Lo knippert, prrrrt en doet, vanmiddag zat ze wel zielig zo in elkaar gedoken, je kent die houding wel. Maar ze maakte nog steeds contact met mij.

Ik ga haar Felix geven en waarom? Omdat ik morgen moet werken. Ik ben vandaag al thuisgebleven op vanmiddag na wat MOEST voor dochter, maar ik ben voor Lo niet gaan werken terwijl dat moest.

De dames doelden volgens mij ook op dat Lo wel zin had, interesse had, maar te misselijk of wat dan ook was. Nu ja, zoiets. 
Door Mevroi Kruim
[quote="brie"]

[/quote]

Niet drinken is een noodsituatie, dan gaat het heel snel dus dan moet je idd ook snel ingrijpen. Niet eten is vervelend omdat veel katten dan niet meer zelf aan het eten komen zodat je dan toch nog moet gaan dwangvoeren. Maar is geen reden voor onmiddellijke paniek als de kat eens een of 2 dagen niet zoveel honger heeft of niks eet. Als het langer dan 3 dagen duurt bij een anderszins gezonde kat dan ga ik wel achter m'n oren krabben en eens kijken of ik er wat inkrijg. Bij mijn geriatrische tiepjes ben ik daar sneller mee maar die zijn dan ook niet gezond.
Door brie
[quote="Kruimel"]
Niet drinken is een noodsituatie, dan gaat het heel snel dus dan moet je idd ook snel ingrijpen. Niet eten is vervelend omdat veel katten dan niet meer zelf aan het eten komen zodat je dan toch nog moet gaan dwangvoeren. Maar is geen reden voor onmiddellijke paniek als de kat eens een of 2 dagen niet zoveel honger heeft of niks eet. Als het langer dan 3 dagen duurt bij een anderszins gezonde kat dan ga ik wel achter m'n oren krabben en eens kijken of ik er wat inkrijg. Bij mijn geriatrische tiepjes ben ik daar sneller mee maar die zijn dan ook niet gezond.
[/quote]

ja okee, maar een keer 1 kuiken op ene dag, of niet meer willen eten dan 1 of 2 nekjes per dag, maar verder wel lekker actief en spelen vind ik ook heel wat anders, dat gebeurt hier ook wel eens en vind ik ook niet zo'n ramp.
een zieke kat die niet eet laat ik niet te lang uitzieken  :-\
die indruk kreeg ik een beetje van sommige reacties
Door Lefki&Amy
[quote="brie"]

[/quote]
Dat zullen dan wel andere leden zijn  ;)
Door Too
Brie ik snap je wel, maar is t niet zo dat leververvetting ook een extra groot risico is bij veel te zware katten, ze worden daardoor extra misselijk dussss is t nog moeilijker ze weer aan de gang te krijgen
Volgens mij, en zolang t niet mijn eigen prutsers betreft  8), is 24 uur niet eten geen panieksituatie maar wel zorgelijk

Lo k ben blij dat ze wel iets wil lebberen!
Door verwonderd
heb net weer wat felix  :-[ gegeven. Ze vreet het niet helemaal op, het is haar meer om die vieze prut te doen. Na ja, ik ben met haar mee gaan doen door een twix te eten en oreo. Tenslotte voelde ik me vandaag ook totaal niet goed  ;)
Door brie
oreo  :puke:  dat zijn die koekjes toch:? twixje vind ik ook wel lekker

en ach, een pizzaatje of dic donalds gaat er ook wel in op zn tijd...heb ik de dag erna wel last van scheteritis, dus wellicht dat Lo er morgen ook wat van kan  ;)

en dat voor een diva, te genant  ;D
Door verwonderd
[quote="brie"]
oreo  :puke:  dat zijn die koekjes toch:? twixje vind ik ook wel lekker

en ach, een pizzaatje of dic donalds gaat er ook wel in op zn tijd...heb ik de dag erna wel last van scheteritis, dus wellicht dat Lo er morgen ook wat van kan  ;)

en dat voor een diva, te genant  ;D
[/quote]
waar ik niet op zit te wachten... maar goed, er zit weer wat in. En als ze dan aan de scheteritis gaat, dan leer ik het weer af die troep te geven, omdat ik te bescheten  ;D ben haar ff niet te laten eten.  ::)

Oreo ja die koekjes mjammie. Is nu op, ik heb helemaal niets lekkers meer, maar goed ik moet nu echt die slingers gaan ophangen, rotwerk, maar als het is gedaan is het helemaal leuk  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door