Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
Noord Holland ( Heerhugowaard )

Jack wil nog steeds niks drinken ... en Bor wind zich zo op over de injectie dat hij gelijk heel veel ging spugen... schiet lekker op zo  :-X
Door Loeka
Tsja die injecties Primerid kregen ze hier ook, tenminste diegene die niet te pillen waren. Maar ik heb het idee dat het totaal niet werkte. Ze gingen echt niet ineens bergen eten. Wel kon diegene die zelfs haar water niet binnenhield weer drinken. Bij mij waren ze allemaal na een dag of drie vier over het ergste heen. Daarna heeft het nog wel een tijdje geduurd voordat ze weer de normale hoeveelheid konden eten.

Sterkte met de ziekenboeg!
Door ibbi
Voor Borre kan ik beter morgen pilletjes halen, want dat prikken werkt niet, en ik weet van hem dat hij een pil zo opeet! ( hij denkt bij pillen aan lekkere snoepjes  ;D )

ik heb ook 't idee dat t niet zo werkt ... maar we zullen zien, even afwachten hoe t vanavond en morgen gaat.
ik wil toch Jack en Joon vanavond wat drinken, want ze drinken al 48 uur niet ... dat kan toch niet  :-\

Dank je!
Door verwonderd
ibbi schreef: Voor Borre kan ik beter morgen pilletjes halen, want dat prikken werkt niet, en ik weet van hem dat hij een pil zo opeet! ( hij denkt bij pillen aan lekkere snoepjes  ;D )

ik heb ook 't idee dat t niet zo werkt ... maar we zullen zien, even afwachten hoe t vanavond en morgen gaat.
ik wil toch Jack en Joon vanavond wat drinken, want ze drinken al 48 uur niet ... dat kan toch niet  :-\

Dank je!

Lijkt me niet nee.

Ik wil je niet ongerust maken, maar mijn kat liet ik niet eens 1 dag niet niet drinken. Ik stond klaar met elk uur desnoods een theelepel water.

Een keer op een nacht was ze bijna uitgedroogd, ik heb in blinde paniek water en een heeeeele milde zoutoplossing met pipet naar binnen gespoten.
Ze keek me dankbaar aan.

Ik hoop voor jou dat het met jouw katten niet zo ver komt,is heel naar.

Ik weet even niet meer de verhouding water-zout (heeeeel voorzichtig mee zijn!!) maar toentertijd was ik wat dat betreft een wandelende ziekekatverzorgster die dat soort kennis paraat had. Mss dat iemand reageert.
Door ibbi
ja wij zijn ook steeds met een theelepeltje bezig - maar uit zichzelf willen ze niet drinken.
de verhouding water/zout zou ik ook niet weten.
maar hopelijk is dat niet nodig ... ze zijn nog niet uitgedroogd.
Door ibbi
yuki13 schreef: Het gaat een stuk beter met mijn poeskes!!! Samos haar oogje is weer traanvrij en ze niest niet meer of nauwelijks...ik hoor iig geen gesnotter meer. Ze eet zelfs weer...eh...br*kjes (ja, dat krijgen ze hier nog steeds, maar ik moet zeggen dat ik hun weerstand echt super vind).
Nachi heeft zichzelf vanmiddag, na een zonnebadje buiten, weer genezen verklaard. Ik denk dat het vooruitzicht op de da vanaaf hem dat doen heeft besluiten. Hij rolde weer over de stoep bij thuiskomst (vrolijkheid) en ligt nu lekker op bed te spinnen.
Ik denk dat ie ondertussen ook wel wat gedronken en misschien zelfs gegeten heeft, anders komt dat straks wel, verwacht ik.
Het zijn gewoon hele gelukkige katten!!  ;) en daar ben ik blij mee en om.
Fijn  dat het weer goed gaat bij jou !!  :)
Door verwonderd
ibbi schreef: ja wij zijn ook steeds met een theelepeltje bezig - maar uit zichzelf willen ze niet drinken.
de verhouding water/zout zou ik ook niet weten.
maar hopelijk is dat niet nodig ... ze zijn nog niet uitgedroogd.
duimen maar voor die twee  :(
gewoon blijven lepelen dan maar, sterkte hoor, want zieke poezen...  :'(
Door Frummel
Voor Ibbi
:bigarmhug:
voor jouw en de poezebeesten.
Pff het is niks als de beesies ziek zijn.
Heb je er al wat vocht in kunnen krijgen?

Voor Yuki:
ook een knuffel voor jouw en je beessies.
Hebben ze al wat gegeten?
Laatst gewijzigd door Frummel op vr 06 feb 2009, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
vanochtend gaan Tom en Jack weer slechter, toch weer paar keer gespuugt.
Borre gaat wat beter, krijgt meer honger! De rest is ongeveer hetzelfde, willen nog niet allemaal zelf drinken trouwens.
Angel is nu ook erg ziek en Flokje wilde gister nog wat eten maar nu niks meer.

mr. ibbi is nu even naar de DA om te overleggen wat we verder kunnen doen.

dag 4, 8 zieken momenteel.
:weep:
Door Lefki&Amy
Ach jee, Ibbi  :(
Mijn katten eten weer ja, zei het mondjesmaat...en drinken doen ze ook weer zelf. In de dagen dat ze ziek waren heb ik ze elke 2 uur 2,5 ml water met een spuitje in hun bekje gedaan. Je kunt ze eventueel ook ORS voor kinderen geven (zonder smaakje dan).
Ik heb ze ook zilverwater gegeven en volgens mij deed dat ze heel goed of het is toeval, maar ze knapten snel op.
Ik woon in Nijmegen en bij de da was niets bekend over een heersend virus, dus misschien waren wij de koplopers hier...  :P

Iedereen veel beterschap met de zieke poeskes!!!
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op za 07 feb 2009, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door