Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nouchka
Gisteren aan de slag gegaan.  Man man, wat een werk.  Ik heb er toch wel een 2 uur aan gezeten denk ik. 
Eigenlijk was ik woensdag al begonnen met mixen van de groenten ; bleekselder, brocolli, wortelen en witloof.  De bleekselder en de witloof kon de mixer aan.  Bij de brocolli begon hij al rare geluidjes te maken. Tja en de wortelen was te veel gevraagd. ::)
Dus gisteren maar snel een stevige blender gaan kopen.  En dat was een fluitje van een cent.
Ik heb wel Cathelijn haar raad opgevolgd en de organen en het spiervlees heel gelaten.  Dus pakketjes van gemixte groenten, pens, hart lever, long, rundsnippers en kipfilet.  Zag er lekker uit  ::)

Vandaag de grote dag.  Vanmorgen het pakketje gegeven en vanavond komen de vleesbotten aan de beurt.  Ze keken maar raar eerst :D, maar ze hebben flink gegeten.  Enkel de long vonden ze wat raar.  Bailey en Sam hebben hem tot het laatste laten liggen, Sam heeft hem helemaal niet opgegeten.

Het pakketje met de kippelevers leek ongelooflijk veel op de kippemaagjes.  Klopt dit, of hebben ze zich vergist bij de bestelling te maken, want er staat dus niets op de verpakking?  Vraag het maar, omdat ik nu ook  niet te veel lever wil geven, want heb gelezen dat dit laxerend werkt.
Door Nouchka
Dan vrees ik dat het allemaal levertjes zijn.  Heb ik dan genoeg variatie ( hart, lever, long en pens natuurlijk) of ga ik beter nog maagjes kopen?  (zijn ook in Delhaize, maar duur)

Heb ook hele haringen gekocht.  Nu zijn mijn berekeningen gebasseerd op zalmkop.  Op dinsdag wou ik dan mengeling geven en zalmkop als vleesbot. Laat ik dan best de mengeling gewoon weg of heb ik dan weer te weinig van iets.  Ik dacht misschien dan te weinig bot?  Of ben ik nu een beetje aan het muggenziften. :-\
Door Lizzy
Ja, dat is prima. En dan neem je de volgende keer toch iets van niertjes erbij ofzo? Geef de haring gerust maar als extraatje. Die hoef je niet mee te tellen. Je kunt ook haring met zalmkop geven maar misschien is dat wat veel vis, het kan zijn dat je honden daar ook zoiets van hebben "ble". Wat bedoel je met "te weinig bot"? Waar? Op de dinsdag? In z'n totaal? Of met een specifiek vleesbot?
Door Lizzy
[quote="Nouchka"]
De zalmkop en mengeling wisselen voor de haring.  Of mag je dat niet vergelijken?
[/quote]

Op zich is een zalmkop niet te vergelijken met een hele vis (haring of sardien). Maar zo krap komt dat nou ook weer niet. Dus je kunt best zalmkop afwisselen met haring of mengen met haring.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door