Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
Bes is gelukkig nog steeds erg levendig ondeugend speels, en vreet als een paard, alleen kucht ze. Dus hopelijk komt te er zonder verdere complicaties doorheen.
Door veronique
Jeanne,
Geef bess een dikke knuffel van ons en verwen ze maar wat(nog meer :D)
Het zal wel bij de lichte vorm van kennelhoest blijven, lijkt me zo.
Gelukkig maar.
Nu ik de reactie van Timmy heb gelezen, ben ik er 100% zeker van dat Vita op 15 weken de zware versie te pakken heeft gehad. Ik wist niet dat er verschillende vormen in bestonden. En omdat Vita er heel ziek van is geweest, begreep ik niet dat sommigen, kennelhoest met een hoestsiroopje wegkregen.(nu weet ik waarom)
Vita heeft 2 antibioticum-kuren moeten krijgen voordat ze beter werd. Was echt zielig
Door jeanne
veronique schreef: Jeanne,
Geef bess een dikke knuffel van ons en verwen ze maar wat(nog meer :D)
Het zal wel bij de lichte vorm van kennelhoest blijven, lijkt me zo.
Gelukkig maar.
Nu ik de reactie van Timmy heb gelezen, ben ik er 100% zeker van dat Vita op 15 weken de zware versie te pakken heeft gehad. Ik wist niet dat er verschillende vormen in bestonden. En omdat Vita er heel ziek van is geweest, begreep ik niet dat sommigen, kennelhoest met een hoestsiroopje wegkregen.(nu weet ik waarom)
Vita heeft 2 antibioticum-kuren moeten krijgen voordat ze beter werd. Was echt zielig
ja, die ene cocker kreeg ook een zware kuur, terwijl die andere er dus gewoon doorheen kwam.
Ik zal de knuffel doorgeven, als ik haar te pakken krijg, ze zat zojuist in het kippen/konijnen hok :o
Door jeanne
veronique schreef: Ben blij voor jou en Bes dat het niet ernstiger wordt.
hoop dat ze vlug van haar kuchje verlost is.
Groetjes
dankjewel,
hoe is het met jou hondje??
die was toch ook ziekjes?
Door veronique
Ja, Vita was inderdaad niet opperbest. Wel levendig en aktief.(gelukkig)
Vandaag heeft ze niet meer overgegeven.
Ze krijgt nu enkele dagen(op aanraden van Sylvia), gekookte kippefilet+ rijst en een beetje gekookte worteltjes.
Vandaag heeft ze dit telkens in kleine hoeveelheden gegeten en ze heeft alles binnengehouden.
Het baasje voelt zich nu ook wat geruster. Ik denk dat ik wat betreft bezorgdheid, met jou mee mag gaan. ;)
Is toch raar hé, als mijn kinderen iets mankeren, dan weet ik altijd wel wat te doen. Maar met de hond :o
Zal waarschijnlijk wel zijn omdat ik door mijn job meer ervaring heb met kinderen.
Door jeanne
nog steeds hetzelfde hier, een zeer ontdeugende en hyperactieve pup die kucht :-\
Nu dus een week
hoelang kan zoiets duren?
Door lekker kort
jeanne schreef: nog steeds hetzelfde hier, een zeer ontdeugende en hyperactieve pup die kucht :-\
Nu dus een week
hoelang kan zoiets duren?
Die moet er uit slijten, kan nog wel 2 weken duren.

Groet Fritz.
Door jeanne
lekker kort schreef: Die moet er uit slijten, kan nog wel 2 weken duren.

Groet Fritz.
ohjee, en zolang ze hoest dus niet bij andere honden?
Het lijkt wel alsof de hoest niet meer zo droog klinkt, beetje slijmeriger zeg maar.
Ooooooooooh, en we wilden nog wel zoveel leuke dingen doen, lekker wandelen met andere hondjes, op visite bij andere hondjes, snik
huisarrest
Door lekker kort
jeanne schreef:
ohjee, en zolang ze hoest dus niet bij andere honden?
Het lijkt wel alsof de hoest niet meer zo droog klinkt, beetje slijmeriger zeg maar.
Ooooooooooh, en we wilden nog wel zoveel leuke dingen doen, lekker wandelen met andere hondjes, op visite bij andere hondjes, snik
huisarrest
Als ik hier kennelhoest heb hou ik de honden ook niet weg bij de anderen, en weet dan als ik na 8 dagen geen nieuwe kuchers heb dat het dan uitgewoed is, ik denk niet dat het zo een vaart meer loopt, maar ja wat is wijsheid op dit moment.

Groet Fritz.
Door jeanne
lekker kort schreef: Als ik hier kennelhoest heb hou ik de honden ook niet weg bij de anderen, en weet dan als ik na 8 dagen geen nieuwe kuchers heb dat het dan uitgewoed is, ik denk niet dat het zo een vaart meer loopt, maar ja wat is wijsheid op dit moment.

Groet Fritz.
ja dat snap ik,
maar ik wil geen gezeik hier van klanten dat hun hond na zijn bezoekje aan mijn trimsalon een paar dagen later kennelhoest heeft! snappie. Daarom houd ik de tussendeur voorlopig dicht. Die klant van die bewuste cocker belde deze week nog voor een afspraak, dus ik zei dat Bes nu de kennelhoest had, hij voelde zich heel erg schuldig. Heb hem maar gerustgesteld dat Bes totaal niet ziek is, alleen een beetje kucht, zijn hond was dus wel erg ziek geweest.
Maar goed, dan gaan we straks lekker de hei op :D
Dat rondje school en dijk gaat een beetje vervelen ;)
Laatst gewijzigd door jeanne op za 26 jun 2004, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
Ik wil je niet laten schrikken hoor !!!
Maar ................
Kuchjes kunnen HEEL SOMS ook wat anders betekenen, wanneer het te lang duurt met overgaan, dan alleen maar een keelpijntje .....
Soms kan er wat met een hartklepje aan de hand zijn ......
Maar ik denk, dat Linda daar meer over kan vertellen ...
In ieder geval, wanneer je er verder naar moet laten luisteren .......
Door K@rin
Mijn Sheddie kucht ook heel vaak ...
Afgelopen week, toen hij ik naar zijn gebit liet kijken, was ie ook weer zo aan het kuchen in de spreekkamer en WEER ging de dierenarts ff naar zijn hartje luisteren ...
en weer zei hij, NEE HOOR niets aan de hand ....... ;)
Door jeanne
nou, als ik haar zo hoor hoesten, is het precies zoals beschreven word bij kennelhoest.
Maar ik bel donderdag de da wel even, want dan kucht ze dus 2 weken. Kijken wat die ervan zegt, of ik langs moet komenl. Lijkt me niet verstandig om met een hond met kennelhoest in een volle wachtkamer te gaan zitten toch?
Maar als het aan de hartklep zou liggen, dan zou de algehele conditie er toch onder moeten lijden?
En als het gewoon kennelhoest is, dan is er toch niet veel aan te doen als uitzieken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door