Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
pffff...ik hoop dat je nog een tijd mag genieten van Gaia zolang hij geen er geen last van krijgt. Je hebt er alles aan gedaan.
Sterkte. Wat een mooie foto's van je kanjer !
Door Lycka
Ik wil je nog even heel veel sterkte wensen met je hond!

Mijn Duitse herder heeft leukemie, is begin oktober vast gesteld en ze zou niet lang leven, gelukkig is ze er nog en ze is nog niks veranderd! Ik hoop dat ze het nog lang gaat volhouden. Zolang ze er geen last van heeft is het voor mij goed  ;)
Door sandra43
Pffff...slik....slik :'(

Ik weet niet meer te zeggen dan dat ik hoop dat jullie nog veel met en van elkaar mogen genieten. Aan de foto's te zien
doen jullie dat dubbel en dwars. Hopelijk gaat die Endoxan nog wat doen en krijgen jullie nog langer de tijd.

Wat betreft Maud denk ik vaak, gelukkig weet ze het zelf allemaal niet en dat is bij GAIA ook
natuurlijk. Maar voor jou Jeroen zal het niet meevallen. Veel sterkte.... en probeer het idd zo te zien hoe Dr. Rutteman
het uitlegde....de ultieme vrijheid...

Dikke knuffels voor GAIA (waar we hopelijk nog veel foto´s van te zien krijgen)

groetjes Sandra en Maud
Door vero001
hey

Hier ben ik weer. Gaia en Jeroen, kleef echt met jullie mee! :'( :'(
Kwou dat iets kon doen. Niet te geloven.
Ik hoop dat deze meeicatie lang zijn werk mag doen zodat jullie samen nog veel van elkaar kunnen genieten.
Mijn tranen bollen over mijn gezicht, als ik die mooie knappe GAIA zie.

Ik wens je samen met arne ontzettend veel sterkte toe.
En dat jullie nog een mooie ruime tijd hebben om leuke wandelingen te maken met tussenstopjes om te rusten.

Veel sterkte en een dikke knuffel en poot aan GAIA

Vero en arne
Door sandra43
Hier zijn we weer met een update over Maud.
Woensdag is ze weer naar Terneuzen geweest en het gaat nog steeds goed met haar. Ze komt wel erg dun in haar vacht te zitten maar dat nemen we voor lief.
Het einde van de chemo's komt in zicht. Ze moet in totaal nog 5 keer naar Terneuzen, dus dat zijn nog 5 infuus-chemo's en 5 pillen-chemo's. Als alles dus goed blijft gaan heeft Maud 20 mei de laatste pillen-chemo. Als de kanker zich rustig houdt
tot dat moment zijn we echt een heel eind verder.
Maar zover zijn we nog niet en we bekijken het dag voor dag. Ze is er nog en ze is niet ziek, dat telt.... :)

Jeroen, hoe is het met GAIA?

En Vero hoe is het met Arne?

groetjes en knuffels voor de honden
Sandra en Maud
Door vero001
Hey

Komaan Maud nog even en ge zijt er vanaf.

Doet raar hé sandra dat het einde in zicht komt?
Arne moet nog 9 maal gaan en 9 maal pilletjes. Toch krijg ik wat zenuwen als ik daaraan denk.
Ik hoop dat die cellen stil blijven. Maar arne voelt zich reuze goed en geniet dus geen zorgen.
Wij stoppen in juli. Maar we nemen dag per dag en genieten van elkaar.
Arne zijn vacht wordt steeds dikker, hij verliest geen haar meer. Dus regelmatig kammen is de boodschap. In maart mag hij naar de kapper voor zijn haren want met een dikke vacht de zomer ingaan is niet zo fijn voor hem hé.

Jeroen: Hoe is het met GAIA?

Vele groetjes en dikke poot van arne
Vero
Door DJARA
Hallo daar ben ik weer even.
Dank jullie alle voor de bemoedigende woorden, je moest eens weten welk een impact ze hebben.
Iig put ik er zo nu en dan troost uit!!!!

Dan nu het vervolg.
Het onderstaande stuk heb ik gisteren op het Beauceron forum geschreven, en gemakshalve maar even gecopieerd.

02-02-2009

Vandaag weer bij dhr Rutteman geweest met GAIA.

Ik kan zeggen dat ik echt met kilo´s en kilo´s lood in mijn schoenen, na een bijna slapeloze nacht, vanmorgen naar Wageningen reed.

Ik had het idee dat het slechter en slechter met GAIA ging en dat zijn Lymfeklieren behoorlijk gegroeid waren.
Zijn staart voelt ineens veel dunner......
Ik moet er de laatste tijd toch s´nachts even uit om hem te laten plassen.( de lieverd maakt me dan met heel zachte piepblafjes wakker........  )
Een hond heeft toch eigenlijk van nature een mooi schone anus, dat is bij GAIA de laatste tijd geregeld anders.
Het zijn van die `kleine`merkwaardige dingen waaraan je merkt dat....... 

Ook dacht ik dat er iets in zijn buik niet goed zat dit ivm de vreselijk stinkende boeren en scheten die hij af en toe laat.
Dit laatste kan heel goed door de Endoxan komen, hier door ontstaat en andere gisting in de maag en dat levert `lucht` op.
Tja en die "lucht" die moet eruit.......

Maar nu blijkt dat het allemaal wel mee valt.

GAIA gaat wel langzaam achteruit dat wel, maar zeker niet zo snel als dat ik dacht.
Zijn Lymfe knopen in de borst zijn wel wat groter, maar dat komt volgens dhr Rutteman doordat er, ondanks de korte AB kuur, toch een kleine ontsteking heeft gezeten door dat gat in zijn poot wat BAIke voor hem gemaakt heeft.
Een zogenaamde ontstekings reactie van de Lymfe knopen.

Dus toch weer heel blij en weer wat steviger in de schoenen.
En dus weer thuis gekomen met een opgelucht hart, een verse dosis Endoxan en weer een aantal pilletjes Prednisolon.

Nou het was me het dagje weer wel.
2 maart mogen we weer terug komen. 

Wat wel weer een leuke bijkomstigheid was, is het volgende....
Dhr Ruttteman vroeg me hoe ik financieel zat en of ik een klus wilde doen voor hem en eigenlijk voor de Wagenrenk.
Ik vroeg hem wat het was, en ja zegt hij, Er staat hier achter al zo´n 10 tot 15 jaar een kleine caravan, en die moet afgevoerd....
Als jij dat voor ons doet, vereffenen we daar mee de nog openstaande rekening. (twee consulten en twee keer medicatie) 
Nou graag zei ik, ik sleep die caravan wel naar de sloop weg ermee!!!

Dit vindt ik leuk, omdat je elkaar dan een beetje voort helpt, ipv alles met geld te regelen.
En buiten dat kan ik het geld erg goed voor andere dingen gebruiken....
Voor de komende twee sessies  haha.
Ik wil ook nog wel bomen snoeien of afwassen of ramen zemen of de andere zieke hondjes knuffelen of..of.. of......

Zo nog en paar fotootjes van de grote stoere man....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is momenteel mijn favoriet!!!
Afbeelding

En zoals je kan zien op de foto's zit de grote man nog vol levenslust!!!!!
Zolang er maar gerend kan worden en lekker in het bosgewandeld, lekker gegeten en geknuffeld, en af en toe geslapen inmijn armen, is GAIA een zeer tevreden hond!!!!
Hij blij, ikke nog blijer!! :D
GAIA ik hou van je!!!! :smitten:

:circle:
============================================================

Ik ben wel verheugd om te lezen dat MAUD en Arne het er zo goed van afbrengen!!
Goed hoor en ga zo door, HOU VOL!!!!!! :-*
Door vero001
Hey jeroen

Amai kzit hier weer te schreeuwen als ik dat lees en zie hoe een schat GAIA is.
Echt superknappe foto's.
En zoals je zegt,je ziet het niet aan hem, zijn vacht blinkt zo mooi, zo lieve ogen, enzo....

Jeroen ik kan geloven dat je er af en toe moed uit put aan die woorden.
Ik had veel aan jullie steun toen het bij arne ontdekt was. En natuurlijk nu ook nog....
Ik ondervin dat je over deze keuze en behandeling niet met iedereen kunt praten.
Op dit forum geeft iedereen steun aan elkaar.

Jeroen moest ik kunnen toveren, ik zou zeker langskomen maar over deze gave beschikt spijtig niemand.

Geniet van jullie tijd en ik hoop dat die cellen wat stabiel blijven.

Dikke knuffel en poot
Arne en vero
Door sandra43
Heey allemaal , hier zijn we weer.

We zijn inmiddels weer een maand verder en met Maud gaat het nog steeds z'n gangetje. Moet nu in totaal nog 4 keer naar Terneuzen.

Jeroen hoe is het met GAIA? En Vero hoe is het met Arne?

groetjes Sandra en Maud  :)
Door DJARA
Bedankt Sandra en Vero en alle anderen voor de virtuele knuffels en warme woorden.
Goed om te horen dat het redelijk stabiel is bij jullie honden, heel goed en ga zo door!!!!Zet em op MAUD en Arne!!!
Ik hoop dat het nog heeeeeeeel lang goed mag gaan!!!!

Dan nu mijn vervolg verhaaltje zoals ik het schreef op het Beauceron forum.
============================================================

Gisteren zijn we weer bij Dhr Rutteman geweest.

Het gaat "goed" met GAIA......

Hij schreef het volgende in zijn rapport.
Na periode met diarrhee (en toch blijvende op BARF ) toch herstel naar normale ontlasting.
Wsl virale achtergrond geweest.

Er is sprake van zeer trage progressie, en hopelijk houdt huidige medicatie de situatie nog lang in toom ( maar dit blijft bij tumoren altijd erg onvoorspelbaar!)

Bij het vorige consult had GAIA een wat vergrootte lever, dit komt waarschijnlijk door de cortico's wat Prednisolon dus eigenlijk is.
Ook was GAIA al een paar dagen vreselijk aan het boeren en scheten laten, die zo goor waren en de lucht zo "dik" dat je er bijna een stuk uit zou kunnen pakken.
Dhr Rutteman weet dit aan te licht maagzuur en dat daar door vlees niet voldoende snel zou verteren.
Hij raadde mij aan om zeer licht verteerbaar vlees te geven samen met (ggrrrrr!!) pasta ,rijst, gekookte wortelen en krijt voor kalk. 
En als vlees, kip en ander gevogelte.

Dit advies heb ik NIET op gevolgd.  ::)
Ik heb vlees en bot gemalen voor hem en hem wel wat meer kip gegeven.
Tevens ben ik naar de holistische arts gegaan en we hebben een heel arsenaal aan druppels meegekregen, om de lever en maag te steunen en de lever ook te reinigen.
Voor de rest de hoeveelheid proboitica wat opgeschroefd, en ja hoor, het ventjes buik werd weer rustig geen geborrel meer geen boeren en scheten, en...... we BARFen vrolijk verder.  ;)
Ik geef wel wat minder botten en geen botten meer van konijn of haas.

Ik ga GAIA echt geen GEKOOKTE troep geven, een en al koolhydraat en graan bah bah bah!  :nerves:  :puke:
Ik geef hem juist een koolhydraat vrij dieet, dit omdat koolhydraten ( met name uit granen!!) en zuurstof zo'n beetje de belangrijkste ingrediënten zijn om kankercellen te laten groeien.

Ik heb het dhr Rutteman ook vertelt, en hij moest zich wel even achter het oor krabben,  mkomko en zei, ja ik weet niet genoeg over BARf om echt te zeggen NIET of WEL doen.
En mijn eigenwijzigheid kon hij WEL waarderen.  ::)
Hij vertrouwt er op dat ik GAIA goed aanvoel, en dat was wel weer gebleken ( Dit waren zijn woorden he!!)
Dus ik ben blij met dit nieuws, en wil graag tekenen voor dat het zo langzaam blijft gaan.
HIj heeft nu weer Leukeran meegekregen dit om de Endoxan af te wisselen, want van langdurig Endoxan gebruik kunnen ze een heel nare blaasontsteking ontwikkelen, en da's nou weer niet de bedoeling.
30 maart mogen we weer terug komen

Daarna maar eens even die caravan uit het weiland gevist en met dat gekke ding huiswaarts gereden.
Een klant van mij had vrijwillig zijn auto ter beschikking gesteld, want heb momenteel zelf geen auto met een trekhaak.
Met veel dank dus aan Dhr Schaap. :smitten:

Nou en het caravannetje werd meteen in de harten van de hondjes gesloten, ze wilde er meteen in en uit en weer erin en door het raam naar buiten, echt een lekkere beesten boel.
Maar het mooiste is dat ik met het ophalen van die caravan zo'n kleine 500 euro heb uitgespaard!!! :bigwink:
En de mensen van de Wagenrenk waren blij dat het ding weg was EVERY HAPPY BODY HAHAHA.  :clown2:

Dus de hondjes denken nu dat we op vakantie gaan.  :surfing: :boat:
Gaia sleepte meteen zijn bal en strings naar binnen, Djara liep in paniek naar zijn snorkel en zwembandjes te zoeken en BAIke had zo iets van, "het zal allemaal wel, ik wacht rustig af  :sleep1:  "haha.
Hier wat foto's van het gebeuren.

Het caravannetje...
Afbeelding

Staat het caravannetje mij goed???????

Afbeelding

Effe de bal er bij hoor
Afbeelding

Joehoeee hier zit ik!!!
Afbeelding

Afbeelding

We zijn er, we zijn er, we zijn er helemaal klaar voor!!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Tot zo ver weer even onze belevenissen en 30 maart mogen we weer terug naar Wageningen. :animal_rooster:
Laatst gewijzigd door DJARA op vr 06 mar 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Hoi Djardan wat fijn dat het zo goed gaat ! Lekker eigenwijs is de beste optie, groot gelijk hoor.

Wel een beetje veel foto's heb je geplaatst. Een paar mag maar je kunt dan beter de link van de site voor de rest plaatsen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door