Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Hee, er zijn 2 sites zie ik nu. www. colloidaalzilver.nl en www. zilverwater.nl.Maar ze zijn praktisch hetzelfde. Kan iemand me wat vertellen over de sterktes van zilverwater. Zo van, wanneer welke sterkte?

groetjes Helen
Door Anna
Een vraagje...
Hoeveel dagen op rij geven jullie colloïdaal zilver?  Moet je dit even lang geven als gewone antibiotica, dus meestal tien dagen?

Groetjes,

Anna.
Door lobbes
Waarvoor wil je het gaan geven ?
Als je het als een antib. kuur wil geven dan moet je het zeker 2 maanden geven en dan ongeveer 2 tot 3 keer daags 6 ml  
Groetjes Ellen
Door Anna
Hoi Ellen,

Mijn hond heeft soms last van oorontstekingen.  Eventueel zou ik het de volgende keer dan eens proberen.
Maar twee maanden??  Dat is wel erg lang!  :o
Het is toch niet zo'n onschuldig spulletje...

Groetjes,

Anna.
Door qyan
volgens mij hoeft het voor oor en oogontstekingen niet zo lang hoor.
gebruik je het inwendig dan moet je het zo lang geven.

als qyan een oog of oorontsteking heeft, gebruik ik het dus uitwendig en druppel onverdund in ogen of oren.
zijn oren doe ik ongeveer ene week, 2x per dag.
dus gewoon in het oor druppelen en in masseren.

en zijn ogen druppel ik 3 a 4 dagen.

en de oor en oogontsteking zijn dan echt weg, maar het zijn dan wel beginnende ontstekingen.

heb het ook weleens voor ene anaalklierontsteking gegeven.
dit was dan in 4 dagen verdwenen, maar ik gaf het 4 dagen achter alekaar, maar echt nooit zo lang en zeker niet 3x per dag 6 ml.
ik heb het van de week is in ene spuitje gedaan en met qyan kom ik op 2 ml per keer en dat 2x per dag en het werkt uitstekend.
dus per dag zit ik aan de 4 ml en qyan weegt 34 kilo.
Door Anna
Hey Wendy,

Bedankt voor je reactie!  Dus max. een week voor uitwendig gebruik, dat klinkt al beter...  8)

Groetjes,

Anna.
Door qyan
ik weet niet zeker hoelang er voor staat hoor.
dit is wat bij qyan werkt.
ik kijk met name altijd (bij uitwendig gebruik) wanneer de klachten verwdenen zijn en ga dan meestal nog een paar dagen tot een week door.
dit blijkt voor de oorontsteking genoeg te zijn.

qyan had van de week ook weer een ontsteking in het rechteroor.
na 3 dagen behandelen krabbelde hij niet meer, dus ben nog ongeveer een dag of 4 door gegaan en daarna gestopt.
hij krabbelt nu nog steeds niet.

dus kijk naar je hond, let op vanaf welke dag de klachten verwdenen zijn en ga dan nog een dag of 3 tot een week door.
tenminste, dat is hoe ik het doe.
Door lobbes
Er zijn verschillende sterktes in zilverwater !!!!!
en als je het echt ipv antibiotica wil geven dan moet het echt min. 6 tot 8 weken Dit heb ik met de lyme bij Lobbes ook moeten doen van de kinesiologe.
voor uitwendig gebruik is het 1 druppel voor het oor en voor het oog zou ik het 1 druppel met 2 druppels afgekoeld gekookt water mengen en goed spoelen
Groetjes Ellen
Door Anna
Hallo!

Ik twijfel nog steeds...  :P

Is colloïdaal zilver dan toch minder effectief dan gewone antibiotica en moet je het daarom zo lang geven?  Ik vind 6-8 weken erg lang.  En gewoon antibioticum wordt vaak voor een periode van 10 dagen voorgeschreven.  In die periode zit al een marge zodat de meest resistente ziektekiemen zeker uitgeroeid zullen zijn.  Langer dan 10 dagen antibiotica toedienen heeft in dat geval geen nut en is enkel schadelijk.  Maar ook eerder stoppen met antibiotica kan schadelijk zijn.  De klachten zijn dan wel ogenschijnlijk verdwenen, maar er kunnen nog een aantal resistente ziektekiemen zijn overgebleven...

Met het gebruik van een gewoon antibioticum moet je dus opletten en ik ga ervan uit dat je ook met colloïdaal zilver moet opletten.  Op de sites die deze producten te koop aanbieden lees je wel dat er geen bijwerkingen zijn, maar blijkbaar kan dit wel het geval zijn (bv sufheid).  Verder vind ik het vreemd dat er geen echte richtlijnen blijken te zijn over het gebruik.  Volgens sommigen kan je na een week stoppen, anderen gebruiken het een aantal maanden.  En ik las ook dat colloïdaal zilver zelfs preventief kan worden ingenomen ter versterking van het immuunsysteem.  Dat zou ik dus met een gewoon antibioticum alvast niet doen.  Ik twijfel dus in eerste instantie aan de betrouwbaarheid van de sites over colloïdaal zilver en in tweede instantie aan het goedje zelf.  Ik las ook dat er een teveel aan zilver in het lichaam kan achterblijven en hier lees ik dan weer dat er verschillende sterktes bestaan en dat het soms toxisch kan zijn.

Klinkt dus niet als een huis-, tuin- en keukenmiddeltje waarmee je zomaar even aan de slag kan gaan en aangezien de meeste dierenartsen nog altijd bij "echte" antibiotica zweren, kan je het onder "echte" begeleiding ook meestal vergeten.  Hoe doen jullie dat dan??  Zomaar op het gevoel?  Of hebben jullie echt alleen maar positieve ervaringen gehoord en/of zelf meegemaakt?
Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat het niet schadelijker kan zijn dan gewone antibiotica, wil ik graag ook overtuigd worden dat het in bepaalde gevallen echt nuttig kan zijn... of juist niet.  Dus met verhalen (wie, wat, wanneer, hoeveel, waarom,...) van tevreden of ontevreden gebruikers...  Ik ben blijkbaar de enige die het spul nog niet in huis gehaald heeft.  ???
Maar mijn vraag dus aan al degenen die dit wel al in huis hebben: gebruiken jullie het ook??  En met succes?
Met dank aan degenen die al geantwoord hadden.  ;)

Groetjes,

Anna.
Door qyan
Hallo!

Ik twijfel nog steeds...  :P

Is colloïdaal zilver dan toch minder effectief dan gewone antibiotica en moet je het daarom zo lang geven?  Ik vind 6-8 weken erg lang.  En gewoon antibioticum wordt vaak voor een periode van 10 dagen voorgeschreven.  In die periode zit al een marge zodat de meest resistente ziektekiemen zeker uitgeroeid zullen zijn.  Langer dan 10 dagen antibiotica toedienen heeft in dat geval geen nut en is enkel schadelijk.  Maar ook eerder stoppen met antibiotica kan schadelijk zijn.  De klachten zijn dan wel ogenschijnlijk verdwenen, maar er kunnen nog een aantal resistente ziektekiemen zijn overgebleven...

Met het gebruik van een gewoon antibioticum moet je dus opletten en ik ga ervan uit dat je ook met colloïdaal zilver moet opletten.  Op de sites die deze producten te koop aanbieden lees je wel dat er geen bijwerkingen zijn, maar blijkbaar kan dit wel het geval zijn (bv sufheid).  Verder vind ik het vreemd dat er geen echte richtlijnen blijken te zijn over het gebruik.  Volgens sommigen kan je na een week stoppen, anderen gebruiken het een aantal maanden.  En ik las ook dat colloïdaal zilver zelfs preventief kan worden ingenomen ter versterking van het immuunsysteem.  Dat zou ik dus met een gewoon antibioticum alvast niet doen.  Ik twijfel dus in eerste instantie aan de betrouwbaarheid van de sites over colloïdaal zilver en in tweede instantie aan het goedje zelf.  Ik las ook dat er een teveel aan zilver in het lichaam kan achterblijven en hier lees ik dan weer dat er verschillende sterktes bestaan en dat het soms toxisch kan zijn.

Klinkt dus niet als een huis-, tuin- en keukenmiddeltje waarmee je zomaar even aan de slag kan gaan en aangezien de meeste dierenartsen nog altijd bij "echte" antibiotica zweren, kan je het onder "echte" begeleiding ook meestal vergeten.  Hoe doen jullie dat dan??  Zomaar op het gevoel?  Of hebben jullie echt alleen maar positieve ervaringen gehoord en/of zelf meegemaakt?
Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat het niet schadelijker kan zijn dan gewone antibiotica, wil ik graag ook overtuigd worden dat het in bepaalde gevallen echt nuttig kan zijn... of juist niet.  Dus met verhalen (wie, wat, wanneer, hoeveel, waarom,...) van tevreden of ontevreden gebruikers...  Ik ben blijkbaar de enige die het spul nog niet in huis gehaald heeft.  ???
Maar mijn vraag dus aan al degenen die dit wel al in huis hebben: gebruiken jullie het ook??  En met succes?
Met dank aan degenen die al geantwoord hadden.  ;)

Groetjes,

Anna.
hoi anna,
je kan het ook nog anders bekijken.
homeopatische middelen hebben vaak een langere inwerktijd nodig, maar zijn bij qyan bijvoorbeeld wel altijd effectiever gebleken dan de antibioticakuurtjes van de da.
verder is er ook niemand die beweerd dat je zomaar aan moet rommelen met homeopatische middelen.
mijn advies zou in dit geval luiden, vraag eens aan de vrouw van http://www.huisdierendokter.nl hoe lang je het zilverwater moet gebruiken, voor de kwaal die jij in gedachten hebt en hoeveel je het beste kunt geven.
je dacht toch niet dat ik zelf maar met homeopatische middelen aan de slag ging, dat vindt ik nog gevaarlijker als het innnemen van te veel reuliere antibioticakuren.
verder kunnen bacterien ed volgens zeggen niet resistent worden tegen zilverwater, wordt de darmflora niet vernietigd zoals bij gewone antibiotica en blijven de goede bacterien bestaan en ik vindt het beter werken dan gewone antibiotica.

verder is bij mijn weten colloidaal zilver niet weerstands verhogend, want dat zou betekenen dat qyan dit niet mag en er dus doodziek van zou worden.
als het is wat ze denken bij qyan, mag hij namelijk nooit meer werestand of imuunverhogende middelen hebben.
ook dit is netjes gevraagd.

nou is qyan een verhaal apart helaas, maar hij hefet bijv 2x antibiotica gehad voor een anaalklierontsteking.
dit hefet beide keren dus niets geholpen en is niet eens weg geweest, ging allebei om ene kuur van 10 dagen.
daarna heeft hij weer een anaalklierontsteking gekeregen, we kunnen beter zeggen het is nooit weg geweest, dit was gelukkig de laatste keer.
ik heb toen colloidaal zilver besteld.
dit was dus het enigste dat eindelijk werkte voor die verrekte anaalklieronttseking.
hetzelfde voor zijn oog en oorontsteking.
ook hier hielp het colloidaal zilver en het werkt jnu nog steeds.
dus ja, je moet misschien langer behandelen, maar ik vindt het veel en dan ook echt veel beter werken dan reguliere antibiotica troep.

verder zeg ik idd dat ik het een week voor oor of oogontsteking gebruik, of dit juist is GEEN IDEE.
ik let op mijn hond, ik kijk wanneer het afgelopen is.
op de site waar ik het bestel staat dat de inwerktijd ongeveer 3 dagen is.
in mijn ogen klopt dat, want na 3 dagen gebruik verwdenen de klachten.
ik kijk dan naar mijn hond en bepaal voor mezelf wanneer het genoeg is.

in het geval van hardnekkige infectiebacterien, zoals lyme, stafylocokken, streptokokken ed en weet ik het wat nog meer, waarbij met een gewone antibioticakuur van 6 tot 8 weken het nog maar de vraag is of het werkt en daarbij de gehele darmflora ook nog eens wordt verziekt, en er nog kans bestaat op resistentie van de bacterien, zul je met colloidaal zilver dus inderdaad veel langer ana de slag moeten, maar het is wel veiliger, mits je niet aanrommelt.

ik ben qyan op het moment aan het behandelen met zilverwater in het geval hij toch echt de ziekte van lyme blijkt te hebben, in de hoop op niets anders ergs.
voor lyme zal ik het 3 maanden moeten geven.
verder zal idd niet iedere site juist zijn.
ik heb het altijd besteld op http://www.huisdierendokter.nl
ik heb ook altijd contact met deze vrouw gehad en die heeft mij altijd zeer netjes geadviseerd hoe lang ik het moest gebruiken voor ene bepaalde kwaal van qyan.
ik ben hier dus niet zomaar aan het aanrommelen, en heb wel degelijk advies gehad over het gebruik.

bijwerkingen zijn er inderdaad niet, behalve als je een hond als qyan rond hebt lopen, met een erg lage weerstand en een slecht werkend imuunsysteem.
qyan wordt er idd heel duf van, maar dit duurt ongeveer een week.

waar ik het bestel, is de richtlijn over de hoeveelheid in ieder geval 6 tot 8 druppels per 10 kg lichaamsgewicht.
ik houd voor qyan dus de 6 druppels aan, dus zitten we in totaal op 44 druppels per dag.

maar goed, dit is mijn mening en qyan zal, tenzij het echt niet anders kan, liever nooit meer reguliere antibiotica krijgen.
hij hefet al genoeg troep naar binnen gekregen.
Door qyan
natuurlijk zweren de da´s bij reguliere antibiotica.
die hebben geleerd op basis van wetenschappelijke bewijzen en aangezien er op homeopatische produkten gene garantie gegeven mag worden, zijn helaas de meeste da´s tegen homeopatie ed, want het is niet wetenschappelijk onderbouwd.
verder zien ze uiteraard hun omzet dalen als jij steeds minder reguliere medicijnen komt halen voor je hond.

verder is er niemand die jouw kan overtuigen, moet je ook niet laten doen.
de enige die jouw kan overtuigen van de werking ben jij zelf.
gebruik het ene keer voor een een of andere ontstekling, bijv oog of oor, en bekijke zelf wat je ervan vindt.
mensen kunnen jouw wel gaan overtuigen, maar als het dan niet bevalt ben jij toch de gene die de keus hefet gemaakt.

het is denk ik net als met ieder ander middel, wat bij de 1 wel werkt, zal bij de ander weinig tot niets helpen.
zo werkt voor mijn hoofdpijn ibuprofen 500 mg het best, terwijl mijn vader dara totaal geen baat bij heeft, snappie ;D ;)
Door Anna
Hoi Wendy,

Bedankt maar weer voor je uitgebreide reactie!!  ;D
Er is niet meteen iets waarvoor ik colloïdaal zilver nu wil gebruiken, maar ik denk dat het in de toekomst misschien wel handig kan zijn, bv als mijn hond een ooronsteking heeft.  Ben vandaag bij twee apothekers geweest en die hadden het water niet, maar wel het zilver.  Ze kunnen het water eventueel wel maken, als ik hun de verdunning laat weten, maar ik moet er gewoon nog meer over lezen.  Ik wist bv niet dat het een homeopathisch middel is...  :-[

Dit is het zinnetje dat ik heb gevonden over de preventieve werking ervan:

"Colloidaal Zilver heeft ook een preventieve waarde, via regelmatige inname investeer je in een slagkrachtig immuunsysteem."

Bron: http://www.brainfit.be/produktcolloidaal%20zilver.htm

Ik weet niet of ze hiermee bedoelen dat het weerstandsverhogend werkt.  :-/

In elk geval heel veel sterkte en succes...

Groetjes en een knuffel voor Qyan!

Anna.

PS: Ik ben ook tegen het gebruik van reguliere antibiotica, indien er alternatieven zijn.  Vandaar mijn interesse voor colloïdaal zilver...  ;)
Door qyan
hoi anna,

vraag anders aan ellen, of bestel het bij de huisdierendokter, dan hoef je zelf niet te rommelen met verhoudingen en kan je het ook niet fout doorgeven.
lijkt me niet echt makkelijk om ff ene verhouding te noemen, zou het eerlijk gezegd ook niet durfen, na het verhaal van ellen dat het toxisch kan werken.
na dat verhala dat het toxisch kan werken, heb ik de dosering bij qyan ook omlaag gebracht van 8 naar 6 druppels.
nu ik qyan 6 druppels geef valt de bijwerking duf zijn eigenlijk reuze mee.
maar kan ook komen omdat ie het nu alweer een week krijgt!
dat zou ik eigenlijk een volgende keer weer moeten proberen.
bij qyan werkt het in ieder geval perfect tegen oorontstekingen, en waar het bij qyan ook heel goed op werkt zijn de lymfeklieren.
deze waren weer aardig vegroot door het hele lichaam, en na 5 dagen zilverwater begonnen de klieren weer te slinken.
waar dat goedje allemaal niet goed voor is

voor zover ik weet heeft het niks met een weerstandsverhogend middel te maken of imuunversterkend.
het enige wat je eruit op zou kunnen maken, is dat er door het colloidaal zilver niets in het lichaam kapot wordt gemaakt, zoals de goede darmbacterien, waardoor de werstand en het imuunsysteem ook in orde blijven ofzo.
is maar een simpele beredenatie!
maar qyan mag het gewoon hebben, echinacea en cats claw voorlopig niet totdat we weten of het idd een auto-imuun of een geval van lupus ed is, maar colloidaal zilver dus wel.
weet eigenlijk ook niet precies hoe dit zit :-/

ELLEN, LAAT JE HOREN, HOE ZIT DIT ;D
Door Anna
Ja, hoe zit dit?  :-/   En ik wil ook graag weten of het waar is dat colloïdaal zilver zich bij langdurig gebruik kan opstapelen in huid, ogen en ingewanden, en als dit zo is, wat daarvan de gevolgen zijn...

Groetjes,

Anna.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door