Filliz heeft een week Arthroluxyl en Rimadyl geslikt tegen haar artrose, maar woensdagochtend ging ze aan de diarree. Het begon met dun en woensdag en donderdag was ze ontzettend aan de dunne. Om de paar uur. Ze was ook echt niet lekker. Nu gaat het wel wat beter.
Ik heb natuurlijk de bijsluiters gelezen en bij de Rimadyl las ik dat het inderdaad gastro-intestinale ulcers kan geven. Ik de da bellen en die zeiden dat het inderdaad wel eens voorkomt zo'n reactie. In de bijsluiter zag ik tevens dat de dosis voor honden van 15 kg 2 x daags 1/2 tablet is en voor honden van 25 kg 2 x daags 1 tablet. Filliz weegt nog geen 14 kg en had als dosering 2 x daags 1 tablet opgekregen.
De da had als advies om de dosis maar te verlagen naar 2 x daags 1/2 tablet, maar ik heb ze niet meer gegeven. Eerst maar eens van die diarree af. Het was echt heel dun, net geen water. op het hevigst om de één a twee uur. Dan maar even geen pillen. Zeker nu ik dit allemaal lees ben ik toch steeds meer geneigd om de diarree aan die pillen toe te schrijven. Ook omdat de andere hond nergens last van heeft en ze eten hetzelfde.
Ik voelde me trouwens ook wel erg stom dat ik niet eerst even de bijsluiter gelezen had, maar je verwacht toch dat de da de juiste dosering opgeeft.

Of ben ik dan te naief.