misschien ene domme vraag, maar....................

maar zwarte thee, verstaan we daar dan gewoon de zakjes gewone thee van pickwick van ofzo, of is zwarte thee net als groene thee weer een variant
Moderator: Lizzy
SemBo schreef: Mijn vorige herder ontwikkelde op een gegeven moment ook zo'n rare platte en kale bult bovenop de kop. Ze kon er niet bij dus of ze er jeuk aan had weet ik niet. Zo nu en dan kwam er wat pusachtig spullie uit en ik ben er toen mee naar de DA geweest. Het bleek een vetbult te zijn. Erg onschuldig. Omdat ik haar toendertijd liet sterriliseren heeft de DA die bult ook weggehaald, ging in 1 moeite. Het zag er ook zo raar uit midden op de kop...ja, m'n vader zag die bulten vandaag bij qyan, en zijn dober kreeg dezelfde bulten eens in de zoveel tijd bovenop zijn snuit.
Die bult was overigens niet rood maar rozeachtig.
qyan schreef: niemand ???hoi wendy,
Hitam schreef: Ik denk dat de crikels een genezingsreactie zijn en het klinkt alsof dit inderdaad insectenbeten waren of anders irritatieplekken.ok, dus ze zijn niet hetzelfde, weer wat geleerd
Dazen worden ook wel een horzels genoemd maar ze zijn niet hetzelfde. Dazen zijn steekvliegen die flinke reacties kunnen geven.
Horzels zijn groter en zie je minder vaak. Zij leggen eitjes die aan de haren van de paarden kleven, van die langwerpige witgele dingetjes. Die worden door de paarden opgelikt en worden larven die in de maag vast gaan zitten.