Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
bedankt voor de link!
misschien ene domme vraag, maar.................... ;D
maar zwarte thee, verstaan we daar dan gewoon de zakjes gewone thee van pickwick van ofzo, of is zwarte thee net als groene thee weer een variant
Door 202spots
't is wel 'n aparte thee,maar de gewone theezakjes die je waarschijnlijk in huis hebt kan je ook gebruiken hoor.
Maak wel hele sterke thee,zodat 't bijna zwart is ;D
En dan bedoel ik b.v 4 theezakjes per kopje,in kokend water laten trekken,en dan kan je de afgekoelde zakjes met de thee,dus ook nog op de huid leggen/vasthouden
Door qyan
haha, ok, dan doe ik het wel met de gewone thee zakjes ;D
zal het morgen eens gaan proberen, want de rest wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt niet.
komt alleen maar steeds meer bloed en vocht uit.
Door SemBo
Mijn vorige herder ontwikkelde op een gegeven moment ook zo'n rare platte en kale bult bovenop de kop. Ze kon er niet bij dus of ze er jeuk aan had weet ik niet. Zo nu en dan kwam er wat pusachtig spullie uit en ik ben er toen mee naar de DA geweest. Het bleek een vetbult te zijn. Erg onschuldig. Omdat ik haar toendertijd liet sterriliseren heeft de DA die bult ook weggehaald, ging in 1 moeite. Het zag er ook zo raar uit midden op de kop... :-\

Die bult was overigens niet rood maar rozeachtig.
Door qyan
SemBo schreef: Mijn vorige herder ontwikkelde op een gegeven moment ook zo'n rare platte en kale bult bovenop de kop. Ze kon er niet bij dus of ze er jeuk aan had weet ik niet. Zo nu en dan kwam er wat pusachtig spullie uit en ik ben er toen mee naar de DA geweest. Het bleek een vetbult te zijn. Erg onschuldig. Omdat ik haar toendertijd liet sterriliseren heeft de DA die bult ook weggehaald, ging in 1 moeite. Het zag er ook zo raar uit midden op de kop... :-\

Die bult was overigens niet rood maar rozeachtig.
ja, m'n vader zag die bulten vandaag bij qyan, en zijn dober kreeg dezelfde bulten eens in de zoveel tijd bovenop zijn snuit.
kreeg dan meestal een zalfje mee van de DA en dan was het weer ff weg.
maar ik wacht ff met naar de DA gaan, ik probeer eerst de huis tuin en keukenmiddeltjes wel ff en kijk het ff aan.
voor hetzelfde geldt is het wel een beet of een steek van een 1 of ander beest ;)
Door qyan
ik heb de thee nog niet geprobeerd, maar die bult naast zijn tepel ziet er vandaag al stukken beter uit.
het vurige is eraf, bult gaat richting huidskleur en zie weer wat stoppeltjes van haartjes opkomen ;D
om de bult zit nog wel een rode rand, maar ziet er al stukken beter uit dus gelukkig.
die bult op zijn poot ziet er nog steeds hetzelfde uit en komt nog steeds vocht en bloed uit, dus ontsmet voor de zekerheid wel 2x per dag maar verder doe ik niets meer.
"truus, je hebt gelijk, nu ik er niet meer zoveel aan doe likt hij er ook niet zoveel meer aan ;) :)"

nou ja, we wachten nog maar ff af met die vreemde dingen!
Door qyan
nou, die vreemde dingen zitten er nog steeds en ze worden er niet normaler op :o
qyan likt er niet meer aan, er komt geen etter of bloed meer uit, maar ze zijn vreemd.
het ziet er nu als volgt uit:
- een witte ring, met daarbinnen in een donker-paars verkleurde huid :-X :-\ met daaromheen dus een witte ring.
die bult op zijn poot is zo uit zichzelf verkleurd.
dat ding naast zijn tepel is er zo uit gaan zien, nadat mijn moeder dacht dat ze er iets van een angel in zag zitten en heeft geprobeerd het eruit te halen.(maar er zat natuurlijk niets ::))

heb zelf aan ringworm zitten denken, aangezien die 2 honden op de vereniging dat ook hebben, ookal heeft qyan daar geen contact mee gehad en ook niet met de eigenaren,
maar overal op internet staat dat dat een rode ring moet zijn en dat het begint als een rode pukkel.
dit zat er gewoon opeens als een rode vlek.
bij zijn navel zit nu wel een grote harde rode pukkel, maar verder :-\

nu het dus donker paars is, met daarom heen een witte ring, iemand enig idee ???
reden tot paniek? reden voor een bezoek aan de dierenarts inmiddels?
ik heb hem voor de zekerheid geen contact laten hebben met honden en/ of eigenaren van andere honden (je weet immers maar nooit)
het zit er nu al 2 weken.
Laatst gewijzigd door qyan op wo 09 jun 2004, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
qyan schreef: niemand ???
hoi wendy,
zoals jij het beschrijft lijkt het mij een beet van een daas (een paardenvlieg) pf ik weet ff niet hoe ze dat in nederland noemen :-\
sommige mensen (en dus ook honden veronderstel ik) reageren daar erg allergisch op .
als mijn moeder bijvoorbeeld door een daas gestoken word krijgt ze ook een harde schijf op haar kuit of bil van wel een centimeter dik en het jeukt vreselijk !
ze komen voor in gras en bossen .ze steken héél hard (ze bijten los door een paardehuid !)
en vandaar de put en paarse vlek in het midden denk ik .
kun je bv.' savonds een ontsmettende zalf erop doen en hem dan bij jou in de buurt laten liggen voor de zetel ofzo als je tv aan't kijken bent ,zodat je hem in't oog kan houden dat hij de zalf er niet aflikt en ze een paar uurtjes kan "intrekken" ?
is maar een idee hoor :-\
hopelijk heb je hier iets aan
gr karin2
Door qyan
hoi karin,
in nederland zou dat dat ook door moeten gaan voor een horsel, is ook paardenvlieg volgens mij.
of is een horsel en een daas weer iets anders???
nou ja, doet er ook niet toe.
tja, zou kunnen natuurlijk.
het lijkt nu niet meer te jeuken, want hij zit er niet meer aan de laatste dagen.

nou ja, we zien het wel.
hij heeft gewoon weer iets vreemds ;D
Door Hitam
Ik denk dat de crikels een genezingsreactie zijn en het klinkt alsof dit inderdaad insectenbeten waren of anders irritatieplekken.

Dazen worden ook wel een horzels genoemd maar ze zijn niet hetzelfde. Dazen zijn steekvliegen die flinke reacties kunnen geven.
Horzels zijn groter en zie je minder vaak. Zij leggen eitjes die aan de haren van de paarden kleven, van die langwerpige witgele dingetjes. Die worden door de paarden opgelikt en worden larven die in de maag vast gaan zitten.
Door qyan
Hitam schreef: Ik denk dat de crikels een genezingsreactie zijn en het klinkt alsof dit inderdaad insectenbeten waren of anders irritatieplekken.

Dazen worden ook wel een horzels genoemd maar ze zijn niet hetzelfde. Dazen zijn steekvliegen die flinke reacties kunnen geven.
Horzels zijn groter en zie je minder vaak. Zij leggen eitjes die aan de haren van de paarden kleven, van die langwerpige witgele dingetjes. Die worden door de paarden opgelikt en worden larven die in de maag vast gaan zitten.
ok, dus ze zijn niet hetzelfde, weer wat geleerd ;D
wat de plekken betreft, te vroeg gejuigd, ze zijn weer open en komt weer bloed uit.
ik weet alleen niet of dat nu komt omdat qyan er toch aan heeft gelikt, of dat het weer spontaan is gebeurd.
nou ja, we gaan maar weer ff ontsmetten, want er zit best een aardig gaatje waar dat bloed uitkomt.
Door Patriesje
hoi wendy
Ik lees net het hele verhaal wat een toestand zeg!!!! Wat nog wel eens verlichting kan geven is de ess. olie van de lavendel die is pijnstillend en jeukverminderend. Niet wrijven maar deppen. Lavendelolie mag er puur op in tegenstelling tot bijna alle andere ess. olien. anders maak je een "drager" van vette planten olie, bv jojoba of olijfolie koudgeperst met daarin de olie . en breng je dat erop aan. Let als je het zou kopen op de kwaliteit want als er geen werkzame stoffen inzitten doet het niks. Het merk Chi is een goed merk.
groetjes, Patricia (van de "lovers")
Door ducktails
Famke heeft ook enige tijd van die vieze pukkels gehad en het enige wat hielp was om de pukkels in te laten drogen.
Ik heb dat gedaan met een zinkzalf n.l. sudocrem.
Dat is hypoallergene zalf voor rode babybillen , te koop bij drogist.
S avonds erop doen en de volgende morgen waren de pukkels al bijna weg.
De zalf is er moeilijk af te likken en s nachts slaapt de hond dus kan het plek mooi indrogen.
Ik zou het vooral niet te nat houden met desinfectie middelen en thee e.d. Als het een bacterie is dan breidt het zich n.l. steeds verder uit.
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op di 15 jun 2004, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door