Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Scarlett
qyan schreef: hoi thesi,
dat is idd een geweldig verjaardagscadeau :D :)
nog gefeliciteerd trouwens met je verjaardag!
ik ga weer duimen voor volgende week.

gr wendy

dank je Wendy voor beide wensen :D ik ga er vanaf nu gewoon vanuit dat ze beter wordt (is volgens het denken a la dr. Joseph Murphy)

ook vandaag is ons Scarlettje gewoon goed te noemen! We zijn gaan wandelen met het hele koor en al gauw moest Scarlatti gedragen worden omdat het te veel werd voor haar.. geeft niets.. zo was ze er toch bij want dat vond ze zo erg, als zij en ik naar huis gingen dan, en Cees met de andere 3, liep door... maar nu heeft ze in wezen net zo veel gelopen als die kleine stukjes.. en de rest in Cees' armen.. en ze vond het heerlijk, al soezend in zijn armen liet ze zich lekker dragen.. maar dan is bijna 12 kilo toch wel heftig.. en Cees zei al, nu zou zo'n draagzak of karretje toch niet overbodig zijn.. we hebben ze op rechte stukken neergezet en toen deed ze een hoopje en naderhand nog een plasje en al ras moest ze weer gedragen worden maar dan zag je ook het hijgen afnemen.

Cees is toen nog met Rexje ff flink de bossen ingegaan en is via de sportvelden terug gekomen (per ongeluk dus hij had geen ideeeeee dat ie zo ver gelopen was hahaha hij belde gewoon ff om te zeggen dat hij nog niet terug was hahahahaha)

Groetjes, Thesi
Door qyan
haha, ja dan is 12 kilo zeker veel, maar het is iig nog redelijk te doen.
een hond van 40 kilo wordt een moeilijker geval natuurlijk ;D
maar klinkt lekker thesi, zo heeft scarlett toch nog lekker mee kunnen genieten, dat doet haar geestelijk ook goed ;)
Door Scarlett
Hemoglobine is NU 12.2 het was de 3e x 9.0 het was de 2e x 7,9 en het was de 1e x 12,1 en het moet zijn: (15)

Hematocriet is NU 38,5 het was de 3e x 31 het was de 2e x 24 en het was de 1e x 34,7 en het moet zijn (43)

RBC is NU 4,38 het was de 3e x 3,31 het was de 2e x 2,97 en het was de 1e x 4,48 en het moet zijn (6,2)

Cees heeft met de dierenarts gesproken , redelijk kort zei hij.. en ze vertelde dat ze niet precies wist wat de vorige waardes waren omdat het laboratorium dicht was en ze maar alleen deze 3 waardes gegeven hadden.. in ieder geval is het weer vooruitgang maar maandag hoor ik dus meer.. ze moet meer eten omdat ze een kilo was afgevallen, ze woog nu 10,56 kg vergeleken bij vorige week 11,60 geloof ik, maar goed.. ze kan nu zoveel eten als ze wilt en dat is net iets voor Scarlatti! ze kan nu zoveel eten als zij wilt.

Vanochtend was ik bij de da voor het bloedprikken en toen zei ze dat ze hoopte dat de waardes omhoog zouden zijn gegaan en dat zij ook vond dat het 'geel zien' zo duidelijk verminderd was! En als nu de waarden inderdaad omhoog zouden zijn gegaan dat we dan tot het verminderen van de Prednisolone zouden kunnen gaan overgaan... jullie weten dat Scar nu 2 x 8 tabletten per dag moet nemen van 5 mg.. de da had het erover dat ze dan weer op 2 x 4 tabletten van 5 mg per dag zou kunnen gaan, ik heb haar gelijk verteld van Petra van het Atkins forum dat dat heeel langzaam aan moest gaan ivm terugvallen... nou! dat had ZIJ nog nooit meegemaakt dat dat verkeerd zou uitpakken en er was ook een theorie van gelijk helemaal stoppen... maar daar was ZIJ weer niet voor... en nog nooit had zij een geval als Scarlett het zien halen zo slecht als Scarlett er aan toe was geweest.

Maar goed daar heb ik dus jullie adviezen weer voor nodig om tot een goede beslissing te komen, want een terugval wil ik echt zien te voorkomen!
Ook had ze het er over dat dan pas als ze helemaal hersteld was en van de Prednisolone af was dan pas wilde ze tot het steriliseren overgaan... maar ik voelde gelijk iets van 'oh neeeee helemaal niet meer steriliseren... helemaal geen spuiten meer dan voor rabies.. ' wat denken jullie hiervan? graag jullie advies ook weer hierover!

Ennieweej... oftewel elkeweg zoals wij vroeger thuis zeiden we kunnen dus rustig stellen dat het de goede kant op gaat met Scarlatti Bombatti! Ondanks haar gewichtsverlies!

Meiden meiden en jongens natuurlijk! Wat ben IK en CEES BLIJ!!!!!! Ik kan het amper geloven.. ik moet zeggen toen ik vanochtend bij de dierenarts zat en zag dat ze dus een kilo was afgevallen zonk de moed me in de schoenen en voelde me zo down worden en jankerig .. ik dacht echt... aii ik ben gewoon TE optimistisch willen blijven en nu zie je het... en zie hier!! we hebben een stijgende lijn!!!! Hoeraaaa!!
Het is dus toch echt een wonder gebleken! Ons Scarlettje is here to stay!

Fijn heh!

Liefs, Thesi
Door Truus
Wat is dat hoopvol voor scarlett, dat klinkt in ieder geval goed en nu maar duimen dat het zo door gaat he.
Ik kan me voorstellen dat je zo blij bent!
Door qyan
hoi thesi,
wat geweldig nieuws :D
volgens mij moet je prednisolone altijd rustig afbouwen, maar met zekerheid durf ik het je niet te zeggen.
misschien dat hitam (tannetje de koning, holistisch da) of timmy of anderen hier nog antwoord op hebben.
ook over de rest durf ik niets te zeggen wat je wel of niet moet doen.
maar dit is wel heel goed nieuws!

gr wendy
Door Timmy
Scarlett schreef:dat had ZIJ nog nooit meegemaakt dat dat verkeerd zou uitpakken en er was ook een theorie van gelijk helemaal stoppen... maar daar was ZIJ weer niet voor... en nog nooit had zij een geval als Scarlett het zien halen zo slecht als Scarlett er aan toe was geweest.
In 1 keer stoppen na zo'n hoge dosis zou ik niet doen. Het eigen lichaam moet wel even de kans krijgen om het zelf weer over te nemen. Bij een klein kuurtje cortico's kan gewoon stoppen niet zo'n kwaad, en nee, dan pakt het ook niet zo gauw verkeerd uit. Bij Scarlet zou ik het dus niet aanraden.
Scarlett schreef:Ook had ze het er over dat dan pas als ze helemaal hersteld was en van de Prednisolone af was dan pas wilde ze tot het steriliseren overgaan... maar ik voelde gelijk iets van 'oh neeeee helemaal niet meer steriliseren... helemaal geen spuiten meer dan voor rabies.. ' wat denken jullie hiervan? graag jullie advies ook weer hierover!
Ik mis misschien gedeeltes van het verhaal, maar waarom moet Scarlet gecastreerd worden?
Vaccineren zou ik niet zomaar meer doen. Je kunt over een poos eventueel titers laten bepalen, en naar aanleiding daarvan bekijken wat wel en niet nodig is.

Gr.
Linda
Door Scarlett
Hoi Truus Qyan en Linda, Fijn dat jullie reageren! en ook nog met adviezen.

Dat in 1 x stoppen zou ik zeker niet mee accoord gaan en mij dunkt het ook het best als ze met een pil minder per week zou gaan afbouwen dus eerst 1 x 7 en dat 2 x per dag voor een week en dan 1 x 6 en dat 2 x per dag voor een week.. wat denken jullie daarvan?

en steriliseren was mijn idee in eerste instantie omdat Scarlett van haar loopsheid altijd zo'n last heeft en ook al last heeft gehad van schijnzwangerschappen waar ze ook weer zo'n last van heeft... en daarom zou ze gesteriliseerd worden maar dat ook alleen maar daarom... maar dat was VOORDAT ze zo ziek was geworden.. nu denk ik NIET steriliseren maar gewoon vertroetelen en misschien zijn er wel homeopatische middelen die haar die tijd doorhelpen.. dus ...wat denken jullie daarvan?

en die titers... welke titers en waarvan bepalen? en hoe vraag je dat zonder alleen maar als een papegaai te klinken maar ook een beetje te snappen waarom en waarvoor?

vanochtend zag ze er zowaar beter uit, maar va vanmiddag heeft ze continue diarrea gehad.. heb rijst en rijstewater gevoerd en Primperan... ze voelt zich zwaar kl.ten er onder maar blijft om eten vragen.. ik durf nx te geven dan rijst en rijstewater.. jammer heh... zo denk ja Ha! het gaat de goede kant op en zo denk je ... gossamme .. hoe kan dat nou!
Jammer heh!

Groetjes en tot morgen, Thesi
Door qyan
hoi thesi,
met een titerbepaling wordt getest of er voor een bepaalde vaccinatie nog bescherming is (hoge titer), of dat er te weinig bescherming is voor een bepaalde hondenziekte en je dus weer zou moeten enten (lage titer)
maar er zijn anderen die dit beter onder woorden kunnen brengen dan ik.
woonde jij nu in nederland, of belgie ??? in nederland kan je alleen de titer laten bepalen van hondenziekte en parvo, bij tannetje de koning, alias hitam op deze site.
in belgie weet ik niet waar je dat kan laten doen, zullen mensen hier ook wel weten.
Laatst gewijzigd door qyan op ma 14 jun 2004, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Ik begin altijd pas met afbouwen van de prednison als de bloedwaarden weer helemaal normaal zijn. Soms als je te vroeg gaat afbouwen, valt ze weer even terug en als de bloedwaarden dan al vrij laag zijn kan dat weer en hele klap voor het lichaam zijn.

Steriliseren liever niet en anders niet eerder dan dat ze ongeveer een jaar zonder prednison goed geweest is. Dan weet je redelijk zeker dat het niet terugkomt.

Deze ziekte wordt mogelijk onder andere veroorzaakt door entingen, dus zo min mogelijk enten. Alles inderdaad op geleide van titers. Hondenziekte, parvo en rabies kun je titers van bepalen en de rest is niet belangrijk.
Door Scarlett
Goedemorgen allemaal!

Ja zo voel ik het ook.. zeker na wat ik allemaal dankzij jullie gelezen heb over terugval en dergelijke.. en dat ze er dan niet meer zo gemakkelijk meer overheen komen.. overigens.. wat heet gemakkelijk... ik voel me ook vreselijk 'alert' als de da zo praat over dat halveren en dan kijken hoe ze reageert en dan opereren... heel mijn 'gut-feeling' zegt me dat er niet geopereerd moet worden en nu dankzij jullie weet ik het zeker dat ik het niet moet doen... niet eerder gaan miniseren met de Prednisolone tot de bloedwaarden volledig genormaliseerd zijn en in het geheel niet opereren en zeker niet tot ze een jaar volledig Prednisolon vrij is geweest... maar ik wil haar niet meer laten steriliseren... ik durf haar aan niets meer bloot te stellen...

en wanneer moeten die titers gedaan worden? en dus van hondenziekte, parvo en rabies, kennelhoest durf ik niet te laten geven na alles wat ik gelezen heb erover... fantastisch dat ik zo met goede raad voorzien wordt..

het kleine ding heeft het niet gemakkelijk nu hoor... ze verrekt vd honger en ik heb nu tot moes gekookte rijst met het water en geprakte melbatoastjes voor haar klaar staan om te eten...

Ik ben jullie en Petra van het Atkinsforum dan ook erg dankbaar dat jullie me op dit pad hebben gezet.. en zodoende kan ik ook beter beslagen ten ijs reageren bij de da en niet langer als een stoethaspel me'laten sturen' ...

maar ik wil niet aan het 'zeuren' blijven maar zoals ik gisteravond laat nog gemeld heb hier is Scarlatti alweer vanaf gisteren enorm aan de diarrhea... gewoon spuitpoep... bellen blazen.. echt verschrikkelijk... en dan voel je je gelijk weer hulpeloos... en zie ik de spoken alweer in grote getale opdraven..

ik heb haar inmiddels vermalen melba toast gegeven.. tot moes gekookte rijst met rijstewater... primeran gegeven waar ze van rilt.. maar dat zou de diarrhea tegengaan... :'( voorlopig merk ik er nx van en ik kan me al niet meer herinneren hoe vaak ik er vannacht ben uitgemoeten met het kleine ding wat bij mij IN bed wilde slapen... slim hondje.. ze dacht zeker als ik moet poepiedoen heeft mijn vrouwtje het gelijk in de smiezen... ach meiden wat zielig wat zielig... haar kontje moet onderhand zo'n pijn doen.. ik veeg het iedere keer goed schoon.. nou ja vegen.. deppen ... want ik wil haar geen pijn doen... en uit eigen ervaring :o weet ik genoeg om het zachtjes te willen doen... t is wat heh...

en ze heeft zo'n HONGER!! en eerlijk gezegd moet ze wel WAT eten om die pillen binnen te krijgen.. nou die heeft ze dus het liefst met kip maar ja dat mag ze nu niet hebben ... alleen beschuit of melba of die rijst... en dat alles hoeft ze nu net niet... dus ik moet ook nog lichte dwang uitoefenen... tjonge tjonge wat een kommer en kwel voor dat hummeltje..

dus als iemand weer probate middelen heeft??? GRAAG!
ik houd me aanbevolen!

Een heel fijne positiefvolle dag voor iedereen weer!

Groetjes,Thesi
Laatst gewijzigd door Scarlett op ma 14 jun 2004, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Scarlett
Goedemorgen allemaal!

Scarlett heeft perfect geslapen vannacht is er maar EEn keer uitgehoeven... en dat was voor een plas... wel een mega mega mega Reuzen PLAS... maarrrr alleen maar een PLAS en daarna heeft ze weer diep liggen slapen ...

ik ben net weer rijst voor haar aan het koken en de telefoon gaat... en jawel hoor de da!

al schreeuwend en rad pratend (maar daar kan ZIJ nx aan doen.. zo is ze nu eenmaal)
vertelde ze me dat ze het lab nog eens gebeld had want dat had ze
'uw man' beloofd en van het lab hadden ze gezegd dat Scarlett heeeeel goed er op reageerde en dat ze (van het lab hadden gezegd) iedere 14 dagen... 3 weken de bloedwaarden moest laten testen en met de Prednisolon DE HOGE DOSERING dus door moest blijven gaan tot de bloedwaarden allen helemaal normaal waren en dan LANGZAAM afbouwen..
zaterdag nog zegt ze van halveren en dat er zelfs een theorie is van helemaal stoppen .. schiet mij maar lek... ik ga dus echt naar een andere da op zoek of regelrecht naar Merelbeke misschien wel... dat is een dierenkliniek hier in Belgie..

ze zegt ECHT van alles blijkt nu wel... ik zeg tegen haar dat ik zelf die mening ook ben toegedaan dankzij de barfplaats en jullie hier daar walst ze overheen en ook zegt ze nx dat ze het dus bij het verkeerde eind had dus... en ik zeg daarboven op gelijk maar weer dat ik niet van plan ben om Scarlett te steriliseren.. nee nee zegt ze daar wachten we nog wat mee tot ze er weer helemaal boven op is... ik zeg NEE ik bedoel ermee te zeggen dat ik haar dus helemaal niet meer laat steriliseren punt! en de andere 3 wil ik alleen eerst de titers van laten bepalen of ze nog genoeg antistoffen in hun bloed hebben van de vorige vaccinaties ...

ooooo maar dat gaat handen vol geld kosten en dat zijn er 5 heh:
hondenziekte, kattenziekte, hepatitis en rattenziekte en ze noemde nog een naam op... ik zei nog dat ik het niet volgen kon omdat ze zo vlug praatte en toen zei ze dat de hepatitis niet zou hoeven ... en er was iemand aan de deur en ik zei als het zo duur is wat kost dat dan die titers bepalen... dat wist ze zo niet uit haar hoofd .. ging ze opzoeken en dan zou ze mij bellen..
meteen werd het plan in mijn hoofd geboren gewoon verschillende da's af te gaan bellen met de vraag wat de titerbepaling kost en misschien moeten we idd wel gewoon meteen door naar de kliniek gaan ... ppfftttttt... het IS wat heh!

maar in ieder geval Scarlett gaat ECHT de goede kant op dus... de diarree is weer bezworen.. ik zal de KAOMYCIN in de koelkast zetten en bij de hand houden... de ORS zal ik ook in de koelkast gaan bewaren dan heb ik dat in ieder geval bij de hand
Nou ... het gevaar is weer bezworen... we gaan weer verder!

ik weet wel dat ik me meer en meer op jullie en op de barfplaats verlaten zal dan op haar... ik ga ook dadelijk van die grasaren bekijken.. ik wist al hoe gevaarlijke smeerlappen dat zijn maar het GEZIEN zelf al neee... dus dat ga ik dadelijk eerst doen!

een fijne dag allemaal en liefs!

Thesi
Door diana
nou gelukkig dat het weer beter gaat
en je zal inderdaad barfplaats niet meer kunnen missen ;)
de mensen hier ook niet .
knuffies voor iedereen die dit leest .
maar deze keer vooral voor scarlet .
Door Truus
Hoi Thesi, wat fijn dat het nu beter gaat. Wat kun je dan blij zijn he :D. Ik ben blij voor je en voor Scarlett en ...ja ;) als we barfplaats niet hadden...... ::) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door