Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
tja, het is dat je er nu over hebt, maar inderdaad!
toen mijn flatcoatded last had van haar buik liep ze ook mank en krom, ze wou eigenlijk niet lopen.Ben toe naar de da geweest en die wijs me aan dat het de buik was, toen dat voorbij was liep ze weer gewoon.
Door qyan
hoi lupa,
tja, het blijft toch gis en hoopwerk bij qyan, maar ook dit is weer vreemd, want zolang hij mt die darmklachten loopt, bestaan er ook al gewrichtsklachten.
ach, dat beest heeft al zoveel gehad, dat je het toch niet meer weet.
maae hopen kan nooit kwaad ;D :D ;)
Door oebaya
hoi lupa,
tja, het blijft toch gis en hoopwerk bij qyan, maar ook dit is weer vreemd, want zolang hij mt die darmklachten loopt, bestaan er ook al gewrichtsklachten.
ach, dat beest heeft al zoveel gehad, dat je het toch niet meer weet.
maae hopen kan nooit kwaad ;D :D ;)
Weet je Wendy, als er een ontsteking zit, kan het best zijn dat de giftige stoffen daarvan zich ook in de gewrichten nestelen om problemen te geven. Er hangt zo veel met elkaar samen, kijk maar naar klachten van Lobbes en slechte tanden. En meteen de combinatie zien, ja zie je bij jezelf altijd meteen het verband tussen een klacht en de oorzaak? Heb zelf ooit een dikke darmontsteking gehad, maar ging naar de dokter, omdat ik vooral zo'n pijn in mijn been had. Als de dokter dan de link legt, zit je hem ook even met grote ogen aan te kijken.
Desalniettemin hoop ik, dat voor Qyan nu gauw het goede spoor gevonden wordt en hij weer eindelijk lekker gezond is en je weer met hem kunt gaan trainen.
Door Janet
He, ben blij dat het weer een beetje beter gaat met Qyan. Wat een gedoe allemaal he, je wordt er niet vrolijk van :-/.
Nou ja, knuffel voor Qyan en hopen dat het bloedonderzoek iets oplevert.
Door lobbes
Ik wil even zeggen dat ik veel in qyan terug zie bij lobbes
Lobbes begon met precies dezelfde klachten en ook op dezelfde leeftijd
en wat nu ook alweer klopt is dat zowel lobbes als qyan niet tegen verse kippennekken kunnen en wel tegen gewone kip
Lobbes kon met zijn ontsteking wat later verkleving van de darmen bleken te zijn ook geen stap meer verzetten en op foto's en scan's niets te zien totdat mij DA arts zei IK ga LObbes buik open maken en jahoor verklevingen  ohhh ik hoop voor jou en qyan dat jullie de oorzaak snel gaan vinden en vraag aan mw. overduin om een darmbiopt zij is daar een kei in zij heeft dat bij lobbes toe ook gedaan Wees sterk en vraag erom het is jou qyan en hun werken voor qyan en voor jou dus je mag zelf best dingen in de groep gooien
ik wens jullie heel veel suc 6 en sterkte en niet opgeven hoor blijven zoeken en vechten
liefs Ellen
Door qyan
laat ik allereerst maar beginnen met het vreselijke nieuws dat:
HET BLOEDONDERZOEK WAARSCHIJNLIJK OVERNIEUW MOET.
de da had utrecht woensdag gesproken, zou waarschijnlijk vandaag komen de uitslag.
de da had het vandaag niet binnen en heeft vannochtend gebeld:
UTRECHT IS HET BLOEDONDERZOEK KWIJT >:( >:( >:( >:(
EN MOET DUS WAARSCHIJNLIJK OVERNIEUW :( >:( >
stelletje klunzen :o

verder waren we vandaag weer bij de da omdat qyan vannochtend zijn eten van gister er onverteerd uit hefet gespuugt.
daarna bleef hij gal spugen. een half uur later spuugde hij dikke groene taaie slijm met verschrikkelijk veel bloed erin :'(
we mogen hem geen rijst meer geven, de komende dagen alleen gekookte kip en fytomix.
de rijst komt er namelijk onverteerd uit en van de kip zijn geen sporen te bekennen.
temperatuur was 39,5
weer een oplossing mee gekregen tegen het uitdrogen, nog iets voor zijn darmen, iets om de maagwand te beschermen, en waar maar helaas: antibiotica
gr wendy en een poot van qyan
Door qyan
Ik wil even zeggen dat ik veel in qyan terug zie bij lobbes
Lobbes begon met precies dezelfde klachten en ook op dezelfde leeftijd
en wat nu ook alweer klopt is dat zowel lobbes als qyan niet tegen verse kippennekken kunnen en wel tegen gewone kip
Lobbes kon met zijn ontsteking wat later verkleving van de darmen bleken te zijn ook geen stap meer verzetten en op foto's en scan's niets te zien totdat mij DA arts zei IK ga LObbes buik open maken en jahoor verklevingen  ohhh ik hoop voor jou en qyan dat jullie de oorzaak snel gaan vinden en vraag aan mw. overduin om een darmbiopt zij is daar een kei in zij heeft dat bij lobbes toe ook gedaan Wees sterk en vraag erom het is jou qyan en hun werken voor qyan en voor jou dus je mag zelf best dingen in de groep gooien
ik wens jullie heel veel suc 6 en sterkte en niet opgeven hoor blijven zoeken en vechten
liefs Ellen
hoi ellen,
allereerst gata het met qyan zijn poten gelukkig wel goed nu, die klacht is weg :D
maandag ga ik idd mevrouw overduin bellen, want omdat utrecht dat bloedonderzoek voor 90% kwijt is, laat ik het wel bij haar doen.
vindt het echt belachelijk, hoe kan je dat onderzoek nou kwijt raken.
laat ik het wel naar haar toe sturen.
overleg ik ook meteen de combinatie darmen poten en dan misschien idd een darmbiopt ofzo.
vindt hem nu toch wel duidelijke klachten hebben, dus zij zal het verder wel weten.
mijn da zou maandag ook contact met haar opnemen.
wel verschrikkelijk aardig van de da, heb vandaag niets hoeven te betalen ??? ;D :D :D
tenminste een da die het voor de dieren doet.
Door crutz
sh*t zeg, dat het toch nog niet goed gaat met zn eten

en wat een stelletje *********** in Utrecht
heb er helaas ervaring mee, bij mij hebben ze iets wat ik op straat gevonden had waar mn hond waarschijnlijk mee vergiftigd was weggegooid omdat zij voor mij besloten hadden dat dat onderzoek te duur zou zijn (terwijl ik er wel om gevraagd had >:(), ik had nog mazzel, ze hadden wel de maaginhoud van mn overleden hond bewaard, die kon dus nog wel onderzocht worden

Maar nu moet je dus weer zo lang wachten op de uitslag van het onderzoek, of kan het bij mevr Overduijn sneller???
Door lobbes

hoi ellen,
allereerst gata het met qyan zijn poten gelukkig wel goed nu, die klacht is weg :D
maandag ga ik idd mevrouw overduin bellen, want omdat utrecht dat bloedonderzoek voor 90% kwijt is, laat ik het wel bij haar doen.
vindt het echt belachelijk, hoe kan je dat onderzoek nou kwijt raken.
laat ik het wel naar haar toe sturen.
overleg ik ook meteen de combinatie darmen poten en dan misschien idd een darmbiopt ofzo.
vindt hem nu toch wel duidelijke klachten hebben, dus zij zal het verder wel weten.
mijn da zou maandag ook contact met haar opnemen.
wel verschrikkelijk aardig van de da, heb vandaag niets hoeven te betalen ??? ;D :D :D
tenminste een da die het voor de dieren doet.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen
Ik vind dit zo erg voor jou maar nog meer voor Qyan
Ik heb je altijd al gezegt dat ik Qyan net Lobbes vind lijken, maar daar heb je nu niets aan!
Ik zou direct een maag en darm biopt laten doen en nu nog eens een bloedtest voor alle organen omdat het nu op zijn ergst is  gal spugen kan ook een lever probleem zijn en lever heeft ook weer met poten en buik te maken
Is het bij qyan ook zo als de troep eruit is dat hij dan beter loopt ook al is hij nog ziek?
Ga met mw. overduin een afspraak maken en blijf nu bij 1 persoon eigenlijk 2 je Da en een spec. Komt er niets uit bij qyan overleg dan om een kijk of buik operatie wat ik bij Lobbes ook heb laten doen Overal kwam niets uit en toen die buik open ging en mijn DA ging al zijn spijsverteringsorganen af nou je wil het vast op dit moment niet weten maar het zat daar echt niet goed
ik kan je maar een ding zeggen Laat hun niet beslissen maar neem zelf het heft in handen dat heb ik al een aantal keer moeten doen en ik heb er nog nooit naast gezeten (ook weer niet met die kiessies van lobbes
op foto's niets te zien buiten kant wel en toch heb ik gezegt haal er maar uit )
Ik wens je heel veel sterkte toe en zet door de aanhouder wint
Liefs Ellen
Door lobbes
oja ik zelf ben niet zo'n voorstander van Utrecht, maar wie ben ik  ;)
Door qyan
sh*t zeg, dat het toch nog niet goed gaat met zn eten

en wat een stelletje *********** in Utrecht
heb er helaas ervaring mee, bij mij hebben ze iets wat ik op straat gevonden had waar mn hond waarschijnlijk mee vergiftigd was weggegooid omdat zij voor mij besloten hadden dat dat onderzoek te duur zou zijn (terwijl ik er wel om gevraagd had >:(), ik had nog mazzel, ze hadden wel de maaginhoud van mn overleden hond bewaard, die kon dus nog wel onderzocht worden

Maar nu moet je dus weer zo lang wachten op de uitslag van het onderzoek, of kan het bij mevr Overduijn sneller???
of het bij mevrouw overduin sneller kan weet ik niet, want het schijnt een lang onderzoek te zijn.
maar, dat het zo´n lang onderzoek is, wist mijn da bij het opsturen van het bloed ook helemaal niet en was ook lichtelijk verbaasd 3 weken terug.
misschien waren ze het al die tijd al kwijt en is er niets van waar en hebben ze in utrecht gehoopt ofzo dat ze het in die weken nog wel zouden terug vinden.
mijn eigen da had dit onderzoek ook nog nooit uitgevoerd en had ook duidelijke instructies van overduin gehad.
ga haar maandag dus maar bellen hoe het nou precies zit met dat onderzoek, en dat of zij het uit mag voeren, of dat mijn da het naar haar toe stuurt, maar niet meer naar utrecht.
de uitslag van de cortisol waarde had ik bij haar na 2 dagen al terug  en dan moet het vervolg onderzoek naar die cortisol warde zo lang duren???

lekker stelletje idd, voor jouw beslissen dat het te duur is en het vervolgens weggooien.
maar gelukkig dat ze dan idd de maaginhoud nog hadden, je wilt toch weten wat het is geweest.
een vervangend arts heeft ook zoiets beslist met ene bloedonderzoek naar ontstekingen bij qyan toen ze nog ana lymfekanker dachten.
nee hoor doen we niet, weet u wel hoveel euro´s u dat gata kosten, dara beginnen we niet aan. >:(
Door qyan
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen
Ik vind dit zo erg voor jou maar nog meer voor Qyan
Ik heb je altijd al gezegt dat ik Qyan net Lobbes vind lijken, maar daar heb je nu niets aan!
Ik zou direct een maag en darm biopt laten doen en nu nog eens een bloedtest voor alle organen omdat het nu op zijn ergst is  gal spugen kan ook een lever probleem zijn en lever heeft ook weer met poten en buik te maken
Is het bij qyan ook zo als de troep eruit is dat hij dan beter loopt ook al is hij nog ziek?
Ga met mw. overduin een afspraak maken en blijf nu bij 1 persoon eigenlijk 2 je Da en een spec. Komt er niets uit bij qyan overleg dan om een kijk of buik operatie wat ik bij Lobbes ook heb laten doen Overal kwam niets uit en toen die buik open ging en mijn DA ging al zijn spijsverteringsorganen af nou je wil het vast op dit moment niet weten maar het zat daar echt niet goed
ik kan je maar een ding zeggen Laat hun niet beslissen maar neem zelf het heft in handen dat heb ik al een aantal keer moeten doen en ik heb er nog nooit naast gezeten (ook weer niet met die kiessies van lobbes
op foto's niets te zien buiten kant wel en toch heb ik gezegt haal er maar uit )
Ik wens je heel veel sterkte toe en zet door de aanhouder wint
Liefs Ellen
hoi ellen, qyan loopt eigenlijk al goed sinds hij die injectie hefet gekregen woensdag om zijn darmen te kalmeren.
sindsdien is manken over en loopt hij weer normaal, hij draaft ook weer gewoon.
dus hij loopt niet beter of slechter voor of na het spugen.
en uh, dat je geen voorstander bent van utrecht, geef je helemaal gelijk!!!!
maar anders had volgende week het bloedonderzoek pas gedaan kunnen worden, omdat oisterwijk gesloten was wegens vakantie.
nudat ze het kwijt zijn had ik toch beter die maand vakantie af kunnen wachten!
Door lobbes
Tsja dat had ik ook met lobbes die tandheelkundige die in amsterdam zit had sneller plek en die zei dat er niet echt veel aan de hand was en zich meer zorgen maakte om lobbes schildklier en tsja daar kon ik eerder terecht (wat doe je dan he ?)
en een week later blijkt na een operatie dat het wel degelijk slecht was met lobbes kiessies (geduld is dus een schone zaak) hoe moeilijk het ook is
Maar wat mij dus wel opvalt is dat het na die spuit voor die darmen beter gaat dus dan lijkt het mij toch iets in die buik te zijn wat niet goed is (heel simpel eigenlijk) maar nu nog kijken wat ?! Ga echt mw. overduin maar bellen dat lijkt mij echt het beste
Veel suc 6 en sterkte
Ellen
Door qyan
Tsja dat had ik ook met lobbes die tandheelkundige die in amsterdam zit had sneller plek en die zei dat er niet echt veel aan de hand was en zich meer zorgen maakte om lobbes schildklier en tsja daar kon ik eerder terecht (wat doe je dan he ?)
en een week later blijkt na een operatie dat het wel degelijk slecht was met lobbes kiessies (geduld is dus een schone zaak) hoe moeilijk het ook is
Maar wat mij dus wel opvalt is dat het na die spuit voor die darmen beter gaat dus dan lijkt het mij toch iets in die buik te zijn wat niet goed is (heel simpel eigenlijk) maar nu nog kijken wat ?! Ga echt mw. overduin maar bellen dat lijkt mij echt het beste
Veel suc 6 en sterkte
Ellen
jaja, zit me ook helemaal terug te denken de afgelopen maanden of hij nu eerder mank liep iedere keer voordat er idd darmklachten waren, of dat normala gesproken eerst de darmklachten kwamen en hij daardoor vervoilgens een hele tijd mank liep.
volgens mij ging er meestal eerst een week of 2 mank lopen aan vooraf en daarna weer darmklachten, maar ik weet dit gewoon niet zeker genoeg.
kan het natuurlijk wel aandikken en zeggen dat het zo is, da´s zijn ook niet altijd eerlijk natuurlijk.
heb het medische dossier van de vorige da wel liggen, maar aangezien zij niets aan klachten heeft vermeld in het dossier kan ik het daar ook niet in terug vinden.
of ze doet aan een dubbele boekhouding, dat er wel een dossier is waar de klachten in staan.
Door lobbes
Je hoeft niets aan te dikken !!!!
Het is jouw hond en als jij vind dat er iets moet gebeuren dan moet dat gewoon. je kunt toch goed overleggen ??
maar vaak is sjokken mank lopen e.d. al een teken dat er iets in die buik niet in orde is en helemaal als daar na 1 of 2 weken echte klachten van komen
Wat dacht je van al die antibiotica?!, dat heeft er natuurlijk ook voor gezorgt dat die darmen een geweldige optater hebben gekregen en niet meer gewoon kunnen functioneren
Ik blijf het zeggen laat naar Qyan's buik kijken
je hoeft nogmaals niets aan te dikken je vraagt/ eigenlijk zeg je gewoon : ik wil dat u daar en daar naar kijkt voor mij, om dat evt. uit te kunnen sluiten ook al zeggen ze dat is het niet  Maar wie ben ik ?????  Ik zou zo dolgraag je willen helpen want ik vind het echt heel erg sneu voor qyan (en ik zie een 2 de Lobbes)
nogmaal heel veel sterkte Ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door