het is even wat minder gegaan met poet, en mn moeders volharding.
poet at slecht, en mn moeder is weer zakjes gaan geven. poet heeft een oogontsteking, maar die wordt inmiddels behandeld.
poet eet nu weer goed en netjes vers. ik heb even zitten gillen door de foon

mn moeder was naar de DA geweest (voor het oog van poet), en vroeg over het slechte eten. de DA vond dat alles gekookt diende te worden. ik gilde weer even. ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat de DA daar geen verstand van voeding heeft, en dat ik hier in amsterdam wel dokters kan vinden die dat wel hebben. en dat ze zelf de verbetering bij poet heeft gezien op haar rauwe menu. ze heeft ook de vooruitgang bij otje gezien. van duf en deuzig kitten naar een hoogspringer die erg intelligent is.
de dokter zei ook iets over nierfalen en suikerziekte, maar dat lijkt me niet het geval. dan had dat ook te zien moeten zijn bij het pre-aenesistisch bloedonderzoek dat ik deze zomer heb laten doen, en dan had poet in de tussentijd niet beter geworden, en ook niet beter in haar vacht gaan zitten. veel plassen en veel drinken doet poet volgens mij niet. ze heeft ook niet overgegeven, ze liet alleen soms haar eten staan. en ze was boos, maar dat zou ik ook zijn met een zeer oog.
er moet wel een aanpassing komen op het menu van poet.
het is teveel. toen ik het menu maakte, was het ook ruim, maar dat was omdat ze aan moest komen, en gewichtsverlies van een atkinseffect er niet bij kon hebben. volgens mn moeder heeft poet een dikke kop gekregen en een volle vacht en weer een goed behaarde staart. ik denk dat ze weer redelijk op gewicht is.
ik weet niet wat het allergeen is waar poet op reageert. in eerste instantie denk ik aan granen. maar ze heeft een half jaar primair koolhydraatvrij natvoer gegeten, en daar kreeg ze ook korstjes van. ik weet niet hoe vaak ze daarbij een handje brokjes kreeg. misschien is ze allergisch voor synthetische vitamines en supplementen. dat kan verklaren waarom ze toch op het natvoer korstjes kreeg. op barf doet ze het geweldig, dat blijkt wel. cb durf ik haar niet te geven of voor te schrijven, vanwege de rijst die erin zit. cb diabetes zou een optie kunnen zijn, maar dat is moeilijker verkrijgbaar en duur. en poet houdt niet van cb. misschien inmiddels wel, maar ik heb liever dat ze op barf blijft zitten. zo weet ik beter wat er wel en niet in poet gaat, en heeft het iets meer tandreinigende functie. poet eet zoveel mogelijk ongemalen, behalve vleesbot en kippenmaag (bot krijgt ze ongemalen niet weg omdat ze daar geen techniek voor heeft en te oud om die nog te leren en het kost moeite, daar heb je als senior-citizen van 13 geen zin meer in, en de kipmaag omdat ze dat vies vindt, en gemalen is het door iets anders te roeren).
het menu voor poet is voor 4 kilo kat. dat is dus te veel. de maaltijd op de dinsdag (200 gram gemoeste nijn) is zowiezo te veel, want daar liet ze wel eens wat van staan.
alles door de helft doen, lijkt me veel te weinig.
ik weet niet hoe zwaar poet is. ik gok op 3 tot 3,5 kilo. poet beweegt natuurlijk een stuk minder dan ot en sien. niet dat ze direct een bankaardappel is, maar ze is wel de jongste niet meer, en beweegt natuurlijk iets minder dan die 2 mafkezen van mij. ook heeft ze misschien een langzamere spijsvertering vanwege haar leeftijd.
iemand nog ideetjes voor het menu?