Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vero001
Amai marc, slecht nieuws.... ik wens jullie heel veel sterkte bij dit verlies :'(

Ik ben gisteravond terug naar Johan gemoeten om de uitslag. Maar hij was nog niet binnen.
De medicatie is dan maar sterk opgedreven tot 16 pillen per dag, hij heeft mijn hondje dan ook nog een spuit gegeven, dit zou een bepaald enzym zijn om de lymfeklieren te ontzwellen.

Maandagavond terug bellen voor de uitslag.

Ik wil mijn berner niet veliezen, hij is mijn rechterarm, waarom gebeurt dit toch allemaal? :'(

Mensen ik wens jullie samen met mijn bernertje veel sterkte
Door DJARA
Hoi Vero.
Dat is jammer dat je de uitslag nog niet hebt.
Zo wordt het wel spanned zeg.
Maar geen uitslag en wel injecties????
Hetzal L-asparaginase geweest zijn denk ik, dit is een celdelingsremmer.
Deze injectie krijgt GAIA ook eens in de drie weken.

Natuurlijk wil jij je Berner niet verliezen, maar probeer positief te blijven, dit geef je door aan hem en dat kan hij goed gebruiken nu!!
Heel veel sterkte ook hoor en veel succes maandag.
Wij mogen maandag ook weer naar dokter Rutteman.
Door vero001
ja... Johan zei me dat dat geen kwaad kon die inspuiting.
beter dat dan ....wachten op de uitslag.

Vandaag is mijn hondje niet zo best...... normaal eet hij héééééél graag en vanmorgen liet hij zijn eten staan.
Doordat die prednison is opgedreven van 4 pilletjes naar 16 pilletjes heeft hij minder eetlust en minder energiek.
Is dat zo dat je hondje last kan hebben van die prednison.....

Ik denk dan weer als mijn hondje nu al last heeft van die prednison wat gaat dat dan zijn met die chemo?
dat kan ik hem toch niet aandoen.....

Ja djara tis just ik moet positief denken. Mijn hondje (arne) ziet me huilen en komt me troosten maar ik moet positief zijn daar zal hij ook meer aan hebben.
Alvast bedankt aan iedereen op het forum...
Door vero001
van 5 mg!!!!!!!

Mijn dierenarts had medicatie voorgeschreven en Johan heeft dat allemaal verandert.
Hij weet natuurllijk meer maar weet....soms weet ik het niet meer .....
Door *wendy*
Johan is zonder meer een goede arts, maar Johan weet ook dondersgoed wanneer iemand echt alles maar dan ook alles voor zijn/haar hond wil doen. Doe wat je je gevoel je ingeeft en zorg ervoor dat je hond geen "proefhond" word.  ;)

@ Mark, sterkte  :'(
Door me and my boys
vero001 schreef: van 5 mg!!!!!!!

Mijn dierenarts had medicatie voorgeschreven en Johan heeft dat allemaal verandert.
Hij weet natuurllijk meer maar weet....soms weet ik het niet meer .....
Ja joh, het is vreselijk moeilijk.
Maar daar zal je hond nu zich beroerd door voelen.
Mijn hond werd toendertijd al vreselijk ziek van 6 prednison per dag, kan je nagaan als je benner er 16 krijgt.
arme ziel, ik hoop voor je en voor hem dat ie zich toch snel weer wat beter gaat voelen.
maar als ie zo beroerd wordt van de prednison, dan zou ik toch nog even contact opnemen met de arts die dat heeft voorgeschreven.
sterkte
Door vero001
ja heb al gebeld maar ze zeggen dat het van die spuit kan zijn. moet afwachten tot vanavond :'( :'(
En dan terug bellen en dan zou ik die 8 pillen 's avonds moeten overslagen.

Was dit bij jullie ook zo? Ik wil dat kwaliteit van leven behouden wordt, nu ligt hij héél stil..... :'(
Door DJARA
vero001 schreef:

Vandaag is mijn hondje niet zo best...... normaal eet hij héééééél graag en vanmorgen liet hij zijn eten staan.
Doordat die prednison is opgedreven van 4 pilletjes naar 16 pilletjes heeft hij minder eetlust en minder energiek.
Is dat zo dat je hondje last kan hebben van die prednison.....

Ik denk dan weer als mijn hondje nu al last heeft van die prednison wat gaat dat dan zijn met die chemo?
dat kan ik hem toch niet aandoen.....

Ik denk dat je voor dt laatste niet zo bang moet zijn hoor voor als hij de chemo gaat krijgen.
Tenminste GAIA is er nooit ziek vangeweest, en dat schijnt ook niet zo vaak voor te komen dat honden ziek worden van chemo.
En dat hij niet zo goed te pas is kan ik me voorstelen en dat komt denk ik A. door dat hij die pillen krijgt, maar ook omdat er verschrikkelijk geknokt wordt in zijn lijf!!!
Die L-Asparaginase moet er voor zorgen dat die Lymfeknopen gaan slinken, dit is heel makkelijk te voelen.
Bij GAIA waren ze binnen een paar dagen met 60% verminderd tot bijna normaal!!!
Ik vindthetwel heeeelveel pillen hoor 16 madre mia.
Let goed op dat Arne voldoende drinkt, want dat moet hij doen speolen spoelen en spoelen.
En GAIA at de eerste tijd ookminder graag hoor, maar die schade haalt hij nu ruimschoots in, hij is juist een enorme hongerlap geworden, volgens dhr Rutteman wordt dit veroorzaakt door de Prednisolon.
Kom Vero houd de rug recht en geef je hond alle knuffels die je over hebt  en maak van vandaag jullie mooie dag!!!!
Heel veel sterkte en hier brand een kaarsje voor Arne!!!!
Door DJARA
Ze zeggen dat het van die spuit kan zijn????????????
Hhmmmm ik vindt het vreemd GAIA is nog NOOIT ziek geweest van die spuit en die heeft hij toch al zo'n 7 a 8 keer gehad.( er van uit gaande dat het die L-Asparaginase is, en dat is het zo te lezen wel)
Maar ik ga dhr de Vos niet tegen spreken.
Maar er zijn een aantal dingen die mij ten sterkste verbazen.
Maar meer hier over in een PBtje, mocht hier behoefte aan betsaan.
Door me and my boys
ach gos, als ie zich echt zo ziek voelt, niet drinkt en alleen maar stilletjes ligt....
bel nog een keer en zeg dat je je ontzettend veel zorgen maakt zoals hij nu is.
Prednison kan heel goed zijn maar ik zag mijn hond in een dag tijd zo aftakelen dat het a ala minuut verminderd moest worden, daarna begon weirdo toen weer te drinken en eten.
sterkte
Door sandra43
Ah zielig dat Arne zich niet lekker voelt. Geen idee of dat door de Prednisolon kan komen. Maud kreeg in het begin ook 2 maal 6 pillen, dat zijn
er 12 per dag, maar jouw Berner reu is wel een stuk zwaarder dan mijn Labrador teefje dus jij moet hem waarschijnlijk daarom 2 keer 8 geven.

Vergeet niet dat er in het lichaam van Arne een groot gevecht gaande is tussen enerzijds de snel-delende kankercellen en anderzijds de cel-delingsremmers en de prednison (ook een remmer).

Volgens Johan de Vos is een injectie met L-aspiraginase slechts 2 soms 3 maal werkzaam daarna worden de kankercellen er immuum
voor.
Door DJARA
sandra43 schreef:
Volgens Johan de Vos is een injectie met L-aspiraginase slechts 2 soms 3 maal werkzaam daarna worden de kankercellen er immuum
voor.
Dit is niet waar hoor Sandra, want GAIA krijgt deze spuit altijd, vanmorgen nog, en dot toch nog steeds goed zijn werk.
Er is een kans dat er resistentie ontstaat, maar dat hoeft dus niet!!

Wij waren dus van morgen weer aan de beurt bij dokter Rutteman.
Ik geen er heen met weer aardig wat lood in mijn schoenen, want ik meende dat ik had gevoeld datr die Lymfeklieren toch groter waren geworden.
Dit was gelukkig NIET waar, ppppfffff,  nou er donderde daar zo 20 kilo van mijn schouders!!

Nee het gaat gewoon"goed"met GAIA dat wil zeggen hij is nog steeds stabiel en er mag weer een half tabletje Prednisolon minder gegeven worden per dag.

Dus we zijn blij met deze resultaten.
Ik ben dood op en ga nu voor de vroege late avond wandeling en dan herlijk in bed mijn mijn mannen.

Maar ik ben ook heel benieuwd of jij al iets meer weet Paul??van Arne???
Jij moest vandaag toch ook terug?????
Door sandra43
Dan heb ik dat 3 maanden geleden verkeerd begrepen.  :-\    En dan is GAIA daar idd het bewijs van. Gelukkig doet dat spul nog steeds goed zijn werk.

Mooi nieuws weer bij dhr. Rutteman voor jullie :D Houden zo!!!!
Laatst gewijzigd door sandra43 op ma 29 sep 2008, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door