goed joh!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Hekate schreef:, barf dus, dat noem ik snacks.ah... snacks!
Voorlopig krijgt hij ongeveer:miss kun je n's een stukje lever proberen, of kippemaagje, mochtie dit gaan eten (nu in kleine hoeveelheden , omdat je ook cb geeft) dan zijn je al lekker onderweg...
2 keer in de week een eendagskuiken
2 keer in de week een blokje van 25 gram koolvisfilet (also known as visijs, hij wacht niet eens tot het ontdooit is!)
2 keer in de week een stukje runderhart
1 keer in de week wat anders, meestal mee met wat ik kook. Stukjes kipfilet of rundvlees dus, dit laat hij het vaakste staan, de andere 3 dingen vind hij erg lekker.
Ik zou graag de snacklijst verder uitbreiden naar:uitproberen, en eventueel de hakkert erbij pakken (voor 't vlees dan hé!)
- kippennekken
- kippenvleugeltjes
- muisjes
En als dat goed gaat en hij lekker blijft eten wil ik overwegen om af en toe barf maaltjes te geven zoals
- ratten
- duif
- kwartel
- konijn
Erm, geen idee eigenlijk hoe ik dit precies zou willen doen, voorlopig ben ik al super blij dat hij zijn carnibest eet zonder extra toevoegingen! En ik hoop dat hij door het eten van snackjes zijn tanden een beetje leert te gebruiken.
Helpt dit?'t wordt er wel duidelijker van!
Hekate schreef: Sja omdat CB heel duidelijk het grootste deel van zijn voedsel is is het afwijkende dus een tussendoortje voor hem.snacks dus...
Is er eigenlijk een richtlijn over hoeveel % van wat een kat per dag eet KVV moet zijn om met de rest te mogen klooien zonder er aan te hoeven rekenen? Dat hij nog wel voldoende van alles binnenkrijgt wat hij echt nodig heeft zeg maar?er schijnt een iets te groot % ingewanden in de meeste kvv's te zitten, in vergelijking met BARF- percentages
Waar koop ik dat? Dingen als levertjes en kippenmaagjes? En ligt de sardien ook ingevroren bij de appie? Bij de koolvisfilet was ik tot nu toe wel blij dat het mooi in 4 plakken van 100 gram is, dus 2 keer snijden per plak en het zijn visijsjes.levertjes haal ik op de markt bij een poelier, en m'n slager heeft ze in de vries, en maagjes bij de weekmarktpoelierEn zolang het stijfbevroren is ruik ik het niet zo, en dat vind ik heeel belangrijk.
En tegen de tijd dat ik maaltijden wil gaan vervangen door barf worden het op hele prooidier pakketjes, of ik moet gaan rekenen aan verhoudingen. En dat kan toch pas als mijn kat heeft ontdekt dat tanden ook gebruikt kunnen worden om botten mee te kraken.tegen die tijd gooi je 't menu gewoon hier neer, kunnen er meer mensen zich erover buigen....buig...buig..Tegen die tijd moet ik nog wat verder verdiepen in barf en wat er bij komt kijken. Ik ben nog niet van plan om dingen zelf te gaan malen, dan vind ik CB goed genoeg hoor!
En gelukkig maar dat het zo wel duidelijk is.voor mij wel, nu Fred nog