Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

aha!!

als 'k menu zo zie,  zal je idd wat bot te knijp zitten.
miss kun je òf vaker een stuk kwartel geven,  of miss parelhoen of duif? waar kun je nog meer aankomen?
is 't zgn  vleesbot in je menu allemaal kip?

eischaalpoeder is volgens mij bijna alleen calcium, en in 'n botje zit nog veel meer, denk aan:
de  verhoudingen van calcium/fosfor en magnesium,  en dan nog wat in't merg zit....alles werkt samen...

je kunt best af en toe eischaalpoeder pakken, maar eigenlijk denk 'k: gooi niet teveel in de war, wat niet zo bedoeld is?
Eischaalpoeder had ik ook al zo mn bedenkingen over ivm calcium/fosfor ed.
Wat ze echt zonder enige problemen eet zijn de kippennekken.. Ga je al iets verder zoals bijvoorbeeld eendennekken, kipkarkas ed, dan heeft ze er al meer moeite mee. Ze eet het wel, maar dan eet ze er maar heel weinig van en dan heeft ze gewoon echt niet voldoende die dag. Wat er dan dus gebeurt is dat ik haar continue blijf aanbieden. Ik ben bang dat ze door mijn fanatieke gedrag een miep wordt met het eten  :-\
Ik probeer haar zoveel mogelijk te geven, maar het blijft voornamelijk bij de zachtere botten als ribbetjes, vleugeltjes, nekjes ed. Dus ik heb zoiets van: Laat haar die kippennekken maar lekker eten, alles wat ze meer meeneemt is mooi meegenomen.

Ik zal eens kijken of ik nog een kwarteldag in kan lassen. Moet lukken op zich, al is het percentage bot in een kwartel ook laag, ik schat iets van 15 %?

Ik zat nog te twijfelen of ik een paar dagen cb in moet gaan lassen, Maar ja, aangezien daar ook alleen maar kip in zit begin in daar niet aan. Ik kan haar beter zelf voeren, dan weet ik tenminste wat ze binnenkrijgt.
Hoe oud is ze nu? Het is nog maar een baby en dus kan het best zijn dat de zachte botten goed gaan maar dat de hardere botten gewoon nog teveel zijn voor haar. Dat ze het nog niet aankan om het zo maar te zeggen. En rond de 5 maanden kunnen ze ook gaan wisselen dus dan zou ze ook wat moeilijker bot kunnen knagen.
Als ze kippennekjes lust, zou ik haar lekker kippennek geven. Is per slot van rekening toch ook bot en dan heb je in ieder geval 50/50.
Maar ik ben wel jaloers als ik zie wat ze allemaal naar binnenwerkt.
Ze is (even rekenen, van 18 mei) zeg maar 16 weken.
Het zou heel goed kunnen inderdaad dat ze binnenkort gaat wisselen, sinds deze week is ze vreselijk hard aan het "spelen"  >:(  maar ik zie nog niks in haar bekkie aan nieuwe tanden ofzo.
Ben gewoon wel een beetje bang dat ze tekorten krijgt qua bot..en dan lees je van die verhalen over het all meat syndrome en artrose enzo..
En tja, meestal ben ik niet zo'n paniekmiep en heb ik al snel zoiets van: ach, leup wel los  ;D
Maar in dit geval ligt dat toch wel een beetje anders  :-\

Ze ligt nu wel lekker met haar paps in het mandje te slapen, nadat ze door de het hele huis en de tuin heeft gerend met haar speeltjes.. :)
Het klinkt goed en ze kan inderdaad binnenkort aan het wisselen zijn. Ik heb het nooit echt gezien bij mijn kleintjes maar wel altijd gevoeld >:( Vlijmscherp zijn die nieuwe tandjes.
Ik zou haar wat vaker een kippennekje geven als ze dat goed de baas kan. Krijgt ze in ieder geval meer bot binnen.
Door verwonderd
Heb toen Lo nog ziek was een keer huilend bij haar gezeten...haar kiezen lieten los....ook DAT nog....
:crying:
Mam, hoe oud is ze?
???
Eh...
Mam, zou ze niet gewoon aan het wisselen zijn? Dat heb ik ergens gelezen.
:doh:
brie schreef: Ik zal eens kijken of ik nog een kwarteldag in kan lassen. Moet lukken op zich, al is het percentage bot in een kwartel ook laag, ik schat iets van 15 %?
uh, stel: je voert elke dag 'n deel kwartel , (of duif of hoen of hamster of nijn of kipdeel) zit er toch meer bot in dan af en toe een dag alleen vleesch?

dan kom je nu miss niet direct aan 25%, maar met een kipnekje/vleugel tussendoor, zit je dan gauw aan 20/25 %? en da's ook prima?

hier krijgen ze helemaal geen vlees zonder bot, tenzij 't ingewanden zijn...
Laatst gewijzigd door flin op wo 10 sep 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
je hebt helemaal gelijk flin  :)
Ik geef gewoon wat extra "bot" op de vleesdagen. Dan moet ik goed zitten.
Ze heeft vanmorgen naast haar hertevlees ook een deel zalmbotmix van herby gehad en die vond ze heerlijk. Zonet een eendagskuiken opgepeuzeld, dus het percentage bot voor vandaag is weer voldoende
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door