- ma 11 aug 2008, 11:11
Goed nieuws - vandaag zijn we bij de dierenarts geweest en de bloeduitslagen die hij zelf kan testen zien er prima uit.
Hij stuurt nog bloed op naar het lab om te kijken of de Leishmaniose er weer positief uit komt. Hij zei overigens wel dat als er een negatieve uitslag uit komt dat dat op zich ook niet zoveel zegt, maar we willen het toch weten.
Meer laten testen vond hij zonde van ons geld en doen we dan ook niet.
De DA heeft haar uitgebreid onderzocht en vond haar in prima conditie, net zoals wij zelf ook vinden
Bloeduitslagen:
(3/4 start allopurinol + barfnierdieet, 29/4 start Milteforan, medio juli einde allopurinol)
Bloeduitslag per 11/8, 18/4, 3/4 (normaalwaardes):
Kreatine: 89, 98, 122 (65-139)
Totaal eiwit: 60, 72, 91 (47-69)
Ureum: 7.6, 6.7, 9.2 (2.3-9.1)
De DA belt ons als hij de uitslag van het Lab binnen heeft.
We heben afgsproken volledig te stoppen met medicatie en bij de volgende enting nog een keer een bloedonderzoek te doen en dat dan jaarlijks bij de enting te herhalen. Dan laten we ook meteen haar ochtendurine onderzoeken, om zo de nieren goed in de gaten te houden.
Dan gaan we dus verder net zo met haar om als met Borke, we houden haar goed in de gaten en als we iets vreemds zien dan gaan we naar de DA en dan kijken we samen verder.
Ik ga nu ook stoppen met het Barf-nierdieet voor Sofi en weer gewoon met haar Barfen, alleen geef ik haar geen geitenribben e.d. meer maar botten van kleinere dieren met minder fosfor ' zoals je in het barf-nierdieet ook doet. De DA vond het ook niet meer nodig om haar een speciaal nierdieet te geven. Hij vond haar nierwaardes prima.
Ik wil wel doorgaan met haar groente te geven, maar dan kleinere hoeveelheden en niet meer dagelijks en als we bijvoorbeeld op vakantie zijn dan gewoon even geen groente. Ook wil ik haar relatief wat meer spiervlees geven dan ik daarvoor deed, dat doe ik met Borke nu ook en dat bevalt me goed.
Over 4 maanden moet ik toch weer met de honden naar de DA voor de entingen en dan kan ik kijken wat dat met haar nierwaardes doet.
Maar we zijn hier erg blij mee, betere uitslagen hadden we niet kunen krijgen denk ik en we kunnen dus voorlopig (mogelijk permanent) stoppen met die nierbelastende allopurinol medicatie.