Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ester
ben echt benieuwd hoor, en dat er maar wat uitkomt, dan weet je tenminste wat het is. Natuurlijk wel een kwaaltje die genezen kan worden, zonder chemische troep!Sterkte nogmaals! :-*
Door qyan
vanmiddag belde mevrouw overduin met de uitslag van het bloedonderzoek!
dit was een normaal bloedonderzoek, met toch wel redelijke resultaten, maar helaas nog geen duidelijkheid, maar wel iets om op verder te zoeken.

het natrium en kalium (zouten) gehalte in het bloed van qyan was goed en vertoonde geen afwijkingen.

het hormoon van de bij-nieren, het zogenaamde stresshormoon cortisol heeft een normale waarde van tussen de 30 en de 50.
dit week echter wel af bij qyan, niet veel, maar was toch lager dan dat het zou moeten zijn, namelijk 26.
is dus net op het randje tussen goed en niet goed!
dit duidt niet meteen op de ziekte van addison, maar is dus ook niet uitgesloten.
qyan zijn bloed werkt gewoon niet mee kunnen we stellen, want er komt een vervolg bloedonderzoek, die in totaal 1,5 uur gaat duren, maar dat vertel ik zo.
dit vindt de internist reden om verder te zoeken naar addison.
normaal gesproken ligt de cortisol waarde bij een addison patient tussen de 0 en de 5.
we kunnen dus 2 kanten op.
ben eigenlijk vergeten te vragen of het misschien een beginnende addison kan zijn en waarom het stresshormoon anders lager kan zijn als het geen addison is, maar dat vraga ik woensdag wel.

voor volgende week woensdag staat er dus nog een bloedonderzoek op het programma, maar dan anders als normaal.
ik had eigenlijk voor morgen een afspraak, maar mijn da had een fax gekregen van de internist dat qyan eerst ingespoten moet worden met (weet niet mere precies wat de naam was, maar het leek op canesta vloeistof, misschien een soort contrastvloeistof!
na het inspuiten van de vloeistof moet het dus ongeveer 1,5 uur inwerken, voordat er bloed geprikt kan worden.
de internist hoopt met dit onderzoek in ieder geval de uitslag addison of juist niet te vinden.
met de vloeistof moet het dus ene duidelijker beeld geven, dan de normale bloedwaarde.
dit moet dus een duideliujk uitsluitsel gaan geven.
dit was dus eigenlijk voor morgen gepland, maar onze da moet die vloeistof bestellen en komt volgende week pas binnen.
volgende week woensdag om 13.00 wordt het vervolgonderzoek gedaan.
dus we gaan weer afwachten.

verder loopt qyan weer iets beter!
zijn darmen spelen wel weer op en hij heeft ook weer last van zijn maag, dus we vallen weer gezellig terug.
sinds gisteravond aan de spuitpoep, was vandaag weer iets dikker, maar zeker nog niet goed.
verder weer veel gras eten en braken.
maar ik ga lekker niet naar de da en kijk het nog wel even aan, eerst maar eens kijken of hij het nu een keer zelf op kan lossen.

groetjes wendy en een lebber van qyan
Door Jolly
en zo ben je dan weer een week verder voordat je iets concreets weet  >:(
nou ja in ieder geval heb je wel het idee dat er nu beter naar gekeken wordt war het nou bij god kan zijn.

meid blijf elke dag even aan je denken en zal van het weekend kaarsjes branden voor je.
Door qyan
hoi jolanda,
1 week eroverheen, zeg maar 2 weken.
als er volgende week woensdag verder wordt onderzocht, dan heb ik de woensdag daarop gezellig de uitslag pas.

maar ja, ze hebben nu in ieder geval iets gevonden waar op door gezocht kan worden en bijna zeker een uitsluitsel over komt, wel of geen addison, dus dara ben ik allang blij om hoor.
alleen dat al vindt ik geweldig.
zou haast gaan hopen dat het adison is, want dat betekent het einde van al het gekloot, en beginnen aan ene behandeling en de wederopbouw van qyan in zijn totaliteit.
:-*groetjes wendy en een lebber van qyan
Door Anna
Hey Wendy,

Kan je niet te weten komen wat voor vloeistof dat is?  Iets zegt me dat je met sommige contrastvloeistoffen moet opletten!  Ik weet er verder niks over en wil je zeker niet ongerust maken, maar als je de naam te weten komt, kan iemand hier op barfplaats je er misschien meer over zeggen.  Gewoon uit bezorgdheid...

Groetjes,

Anna.
Door Eidos
hoi jolanda,
1 week eroverheen, zeg maar 2 weken.
als er volgende week woensdag verder wordt onderzocht, dan heb ik de woensdag daarop gezellig de uitslag pas.

maar ja, ze hebben nu in ieder geval iets gevonden waar op door gezocht kan worden en bijna zeker een uitsluitsel over komt, wel of geen addison, dus dara ben ik allang blij om hoor.
alleen dat al vindt ik geweldig.
zou haast gaan hopen dat het adison is, want dat betekent het einde van al het gekloot, en beginnen aan ene behandeling en de wederopbouw van qyan in zijn totaliteit.
:-*groetjes wendy en een lebber van qyan
Nog 2 weken wachten  :-/.... jeej duurd wel lang hoor, maar ik hoop dat ze er dan eindelijk achter zijn wat er nou met qyan aan de hand is. Ik denk nog steeds aan jullie en zal dit weekend ook zeker weer wat kaarsjes voor je branden ;).

Groetjes en sterkte van barbara
Door Lizzy
Hoi Wendy, nou, ze zijn in ieder geval uiterst serieus met de problemen van Qyan bezig! Ik hoop dat je snel meer weet....! We duimen door!

Groetjes, Lizzy
Door qyan
Hey Wendy,

Kan je niet te weten komen wat voor vloeistof dat is?  Iets zegt me dat je met sommige contrastvloeistoffen moet opletten!  Ik weet er verder niks over en wil je zeker niet ongerust maken, maar als je de naam te weten komt, kan iemand hier op barfplaats je er misschien meer over zeggen.  Gewoon uit bezorgdheid...

Groetjes,

Anna.
hoi anna,
sommige contrastvloeistoffen zijn idd niet zonder risisco.
want......als ze bij qyan niks kunnen ontdekken en het waarschijnlijk een neurologisch probleem is, komen we ook in tweestrijd met de onderzoeken die dan nodig zijn, ook met contrastvloeistof.
qyan zou hier een tijdelijke of blijvende verlamming aan over kunnen houden en die risisco´s wilde mevr overduin niet nemen bij zo´n jonge hond.
dus denk niet dat er zo´n soort vloeistof ingespoten gata worden woensdag voor dat bloedonderzoek.
ga er niet te veel over nadenken, want dara wordt deze uitslag ook weer te belangrijk voor.
ik merk het wel, moet dinsdag toch nog ff bellen of hij hiervoor ook nuchter moet, zl het dan nog eens vragen aan de da, want de assistent wist niet wat voor vloeistof het was.
Door qyan
P.S

maag en darmen zijn geloof ik wel weer in orde.
geen overgeven meer, ontlasting was weer gewoon goed, darmen zijn weer stil, en ook geen buikpijn meer.
nu zijn alleen de lymfeklieren in de hals were zo groot als tennisballen :-/
en zo beginnen we weer aan het begin van de cirkel
???
maar hij voelt zich in ieder geval weer betr vandaag :D
Door Anna
Hey Wendy,

Als ik het zo hoor, zijn er aan dit onderzoek geen risico's verbonden.  Ik hoop dat het allemaal zal meevallen.  Veel succes alvast!  Ik blijf duimen.

Groetjes,

Anna.
Door qyan
hoi anna,
denk het ook niet hoor, mevr overduin vindt ik op het gebied van uitleg en risisco´s van onderzoeken wat dat betreft heel duidelijk en eerlijk moet ik zeggen.

weer iets vreemds sinds gisteravond, lijkt wel of qyan incontinent wordt :'(
in zijn slaap laat ie zijn plas lopen, we vinden iedere keer druppeltjes op de grond, wakker laat ie het dus niet lopen.
vraag me af of het iets te maken heeft met die spierzwakte en een mogelijk neurologisch probleem waar de internist het over had maar ook de da :-/
en het is uiteraard weer weekend.
en vandaag ook nog eens door een klote teek gebeten >:(  tenminste, denk ik. ???
heb weer geen teek gezien, maar ik kwam daarstraks thuis en zag een rode bult in zijn hals, op een plek die erg dun behaard is, waarschijnlijk van de demodex ook, want ook dat begint zich razendsnel uit te breiden.
en ik zag een bult met een knalrode rand eromheen.
hoop in ieder geval dat het ene tekenbeet is en geen wond van een gegeneraliseerde demodex, dus doorgeslagen.
ik wordt er zo moe van.
Door Eidos
hoi anna,
denk het ook niet hoor, mevr overduin vindt ik op het gebied van uitleg en risisco´s van onderzoeken wat dat betreft heel duidelijk en eerlijk moet ik zeggen.

weer iets vreemds sinds gisteravond, lijkt wel of qyan incontinent wordt :'(
in zijn slaap laat ie zijn plas lopen, we vinden iedere keer druppeltjes op de grond, wakker laat ie het dus niet lopen.
vraag me af of het iets te maken heeft met die spierzwakte en een mogelijk neurologisch probleem waar de internist het over had maar ook de da :-/
en het is uiteraard weer weekend.
en vandaag ook nog eens door een klote teek gebeten >:(  tenminste, denk ik. ???
heb weer geen teek gezien, maar ik kwam daarstraks thuis en zag een rode bult in zijn hals, op een plek die erg dun behaard is, waarschijnlijk van de demodex ook, want ook dat begint zich razendsnel uit te breiden.
en ik zag een bult met een knalrode rand eromheen.
hoop in ieder geval dat het ene tekenbeet is en geen wond van een gegeneraliseerde demodex, dus doorgeslagen.
ik wordt er zo moe van.
Pfffffff wendy het houdt ook nooit op he :-/ :'(..
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doodmoe van word, maar volhouden hoor ;)!!! er word nu tenminste serieus gezocht naar wat het is. En daarna kan je ( hopelijk ) beginnen met een behandeling... Ik denk nog steeds aan jullie en heb net weer een kaarsje aangestoken voor Qyan en jou...

Groetjes en veel sterkte van ons
Door sylvia
wendy even een dikke  :-* voor je hoor,er lijkt geen eind aan te komen ,hopelijk weet je na deze testen definitief iets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door