Martine M schreef: ↑do 04 mar 2021, 12:41 Bedankt om uw ervaring hier neer te zetten, wel blij te lezen dat ze dan ondanks alles toch al 6 jaar is en vermoedelijk wel een kwalitatief goed leven heeft.
2 jaar geleden moest ze dan weer geopereerd worden?
Ik ben ook gestart met callogeen type II, zuivere visolie en Boswellia, duivelsklauw lijkt me ook nog wel goed om bij te geven.
Mijn dierenarts had ook al aan gegeven dat 1 maand niet reëel is en dat ze denkt dat tegen eind van het jaar alles misschien goed is.
het is natuurlijk allemaal een beetje dobbel geen lange wandelingen is geen spieropbouw wat dan weer nodig is voor de heupen. zwemmen is een optie maar ten eerste heb ik zelf geen vervoer en ben al blij dat er mensen zijn die me naar de kliniek heen en weer wille rijden en dat zwemmen dat kost ook wel wat (ik dacht 1 euro per minuut) Dat tikt lekker aan want met 1 keer een 30 minuten per week gaan we er niet komen vrees ik.
Als het een huis en tuin hond wordt is dat voor mij ook prima hoor als hij maar een goede levenskwaliteit kan hebben.
De dierenarts wil me gelukkig ook helpen met fysio maar ik kijk nog rond naar wat er mogelijk is.
Hij krijgt nu vanaf vandaag ook een andere ontstekingsremmer Onsior, hopelijk kan hij die wel blijven verdragen. Traumeel blijf ik ook nog geven.
Ja, ze heeft een kwalitatief goed leven, maar je moet wel rekening houden met blijvende beperkingen.
Fijn dat jouw dierenarts wel realistisch is. Maar 'alles goed' wordt het misschien niet hoor

Nee, Bella hoefde niet opnieuw geopereerd te worden. Er zijn nieuwe foto's gemaakt omdat ze weer erg mank liep en de orthopeed gaf aan dat er een flare up gaande was, waardoor ze weer helemaal terug naar af moest. Dus 5 minuutjes per keer naar buiten, niet los, niet springen etc.
Daarnaast fysiotherapie en hydrotherapie (in een zwembad). Die hydrotherapie (twee keer per week) zorgde er helaas voor dat ze last kreeg van haar linker achterpoot en dat is niet meer overgegaan. Ze wilde die poot niet gebruiken bij het zwemmen, maar ze moest.
Dit was voor mij de eerste keer dat een van mijn honden hydrotherapie kreeg, dus ik had geen idee dat het er ook slechter van kon worden.
Maar fysiotherapie en osteopathie kan ik wel aanraden.
Volgens mij las ik hier op bp dat iemand standaard bij buitenlandse honden een verzekering neemt, zodat je hoge kosten zoals die van ons op kunt vangen. Dat lijkt mij voor iedereen die een buitenlandse hond adopteert een heel goed idee.
Ik krijg de indruk dat veel buitenlandse honden door hun slechte start (weinig/slechte voeding, ongecontroleerde bewegingen, trauma door in het vuilnis gegooid worden etc) heel wat mankementen hebben die hier dan aan het licht komen.
Hopelijk kan Django de Onsior verdragen!
En sterkte met de revalidatie. Een jonge hond rustig houden is niet makkelijk.
Edit!
Ik bedenk me opeens dat Onsior (als NSAID) misschien niet samengaat met duivelsklauw.
Daarover zijn de meningen/informatie verdeeld en ik heb het zelf in ieder geval niet aangedurfd. Dus als ze hier een NSAID krijgen, dan krijgen ze geen duivelsklauw.
Mijn oudje met hartinsufficiëntie heb ik naast haar hartmedicatie en NSAID helemaal geen kruiden meer gegeven, om zeker te zijn dat er geen interacties zouden plaatsvinden. Wel omega 3 en UCII collageen.
Maar goed, het is net wat je zelf wilt. Volgens mij wordt het hier op bp ook wel samen gegeven zonder problemen.