Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
Martine M schreef: do 04 mar 2021, 12:41 Bedankt om uw ervaring hier neer te zetten, wel blij te lezen dat ze dan ondanks alles toch al 6 jaar is en vermoedelijk wel een kwalitatief goed leven heeft.

2 jaar geleden moest ze dan weer geopereerd worden?

Ik ben ook gestart met callogeen type II, zuivere visolie en Boswellia, duivelsklauw lijkt me ook nog wel goed om bij te geven.

Mijn dierenarts had ook al aan gegeven dat 1 maand niet reëel is en dat ze denkt dat tegen eind van het jaar alles misschien goed is.

het is natuurlijk allemaal een beetje dobbel geen lange wandelingen is geen spieropbouw wat dan weer nodig is voor de heupen. zwemmen is een optie maar ten eerste heb ik zelf geen vervoer en ben al blij dat er mensen zijn die me naar de kliniek heen en weer wille rijden en dat zwemmen dat kost ook wel wat (ik dacht 1 euro per minuut) Dat tikt lekker aan want met 1 keer een 30 minuten per week gaan we er niet komen vrees ik.

Als het een huis en tuin hond wordt is dat voor mij ook prima hoor als hij maar een goede levenskwaliteit kan hebben.

De dierenarts wil me gelukkig ook helpen met fysio maar ik kijk nog rond naar wat er mogelijk is.

Hij krijgt nu vanaf vandaag ook een andere ontstekingsremmer Onsior, hopelijk kan hij die wel blijven verdragen. Traumeel blijf ik ook nog geven.

Ja, ze heeft een kwalitatief goed leven, maar je moet wel rekening houden met blijvende beperkingen.
Fijn dat jouw dierenarts wel realistisch is. Maar 'alles goed' wordt het misschien niet hoor :-\

Nee, Bella hoefde niet opnieuw geopereerd te worden. Er zijn nieuwe foto's gemaakt omdat ze weer erg mank liep en de orthopeed gaf aan dat er een flare up gaande was, waardoor ze weer helemaal terug naar af moest. Dus 5 minuutjes per keer naar buiten, niet los, niet springen etc.
Daarnaast fysiotherapie en hydrotherapie (in een zwembad). Die hydrotherapie (twee keer per week) zorgde er helaas voor dat ze last kreeg van haar linker achterpoot en dat is niet meer overgegaan. Ze wilde die poot niet gebruiken bij het zwemmen, maar ze moest.
Dit was voor mij de eerste keer dat een van mijn honden hydrotherapie kreeg, dus ik had geen idee dat het er ook slechter van kon worden.
Maar fysiotherapie en osteopathie kan ik wel aanraden.

Volgens mij las ik hier op bp dat iemand standaard bij buitenlandse honden een verzekering neemt, zodat je hoge kosten zoals die van ons op kunt vangen. Dat lijkt mij voor iedereen die een buitenlandse hond adopteert een heel goed idee.
Ik krijg de indruk dat veel buitenlandse honden door hun slechte start (weinig/slechte voeding, ongecontroleerde bewegingen, trauma door in het vuilnis gegooid worden etc) heel wat mankementen hebben die hier dan aan het licht komen.

Hopelijk kan Django de Onsior verdragen!
En sterkte met de revalidatie. Een jonge hond rustig houden is niet makkelijk.

Edit!
Ik bedenk me opeens dat Onsior (als NSAID) misschien niet samengaat met duivelsklauw.
Daarover zijn de meningen/informatie verdeeld en ik heb het zelf in ieder geval niet aangedurfd. Dus als ze hier een NSAID krijgen, dan krijgen ze geen duivelsklauw.
Mijn oudje met hartinsufficiëntie heb ik naast haar hartmedicatie en NSAID helemaal geen kruiden meer gegeven, om zeker te zijn dat er geen interacties zouden plaatsvinden. Wel omega 3 en UCII collageen.
Maar goed, het is net wat je zelf wilt. Volgens mij wordt het hier op bp ook wel samen gegeven zonder problemen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 04 mar 2021, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine M
Eef+Stippels schreef: do 04 mar 2021, 13:05 Ja, ze heeft een kwalitatief goed leven, maar je moet wel rekening houden met blijvende beperkingen.
Fijn dat jouw dierenarts wel realistisch is. Maar 'alles goed' wordt het misschien niet hoor :-\

Nee, Bella hoefde niet opnieuw geopereerd te worden. Er zijn nieuwe foto's gemaakt omdat ze weer erg mank liep en de orthopeed gaf aan dat er een flare up gaande was, waardoor ze weer helemaal terug naar af moest. Dus 5 minuutjes per keer naar buiten, niet los, niet springen etc.
Daarnaast fysiotherapie en hydrotherapie (in een zwembad). Die hydrotherapie (twee keer per week) zorgde er helaas voor dat ze last kreeg van haar linker achterpoot en dat is niet meer overgegaan. Ze wilde die poot niet gebruiken bij het zwemmen, maar ze moest.
Dit was voor mij de eerste keer dat een van mijn honden hydrotherapie kreeg, dus ik had geen idee dat het er ook slechter van kon worden.
Maar fysiotherapie en osteopathie kan ik wel aanraden.

Volgens mij las ik hier op bp dat iemand standaard bij buitenlandse honden een verzekering neemt, zodat je hoge kosten zoals die van ons op kunt vangen. Dat lijkt mij voor iedereen die een buitenlandse hond adopteert een heel goed idee.
Ik krijg de indruk dat veel buitenlandse honden door hun slechte start (weinig/slechte voeding, ongecontroleerde bewegingen, trauma door in het vuilnis gegooid worden etc) heel wat mankementen hebben die hier dan aan het licht komen.

Hopelijk kan Django de Onsior verdragen!
En sterkte met de revalidatie. Een jonge hond rustig houden is niet makkelijk.
Dank je wel fijn om te lezen dat hij er toch mee kan verder leven. Dat het niet helemaal goed gaat komen daar was ik van begin al bang voor, ik droomde van lange wandelingen hier in de bossen en velden maar goed ik kan er mee leven dat dit niet kan zoals ik al zei dan wordt hij maar een huis en tuin hond als hij maar een beetje kan genieten van het leven.

Dat springen is soms wel een probleem. soms krijgt hij even het vliegend zot en dan gaat hij ook ff springen,
dat kan aan de leiband gebeuren of gewoon in huis. ik zet hem wel in de bench met iets om te kauwen als ik het zie aankomen maar helemaal vermijden lukt me echt niet met zo een grote hond.
Net was dit ook het geval, gelukkig zijn het kort momenten. Hij heeft nu minder pijn en dat heeft ook nadelen natuurlijk.

Verzekering heb ik nagevraagd in begin dat ik hem had omdat ik al zo een voorgevoel had maar dat dekt niets van ED en?of HD helaas en er is sowieso een wachttijd van 6 maanden dus daar was ik ook al niets mee.
Door Eef+Stippels
Martine M schreef: do 04 mar 2021, 13:27 Dank je wel fijn om te lezen dat hij er toch mee kan verder leven. Dat het niet helemaal goed gaat komen daar was ik van begin al bang voor, ik droomde van lange wandelingen hier in de bossen en velden maar goed ik kan er mee leven dat dit niet kan zoals ik al zei dan wordt hij maar een huis en tuin hond als hij maar een beetje kan genieten van het leven.

Dat springen is soms wel een probleem. soms krijgt hij even het vliegend zot en dan gaat hij ook ff springen,
dat kan aan de leiband gebeuren of gewoon in huis. ik zet hem wel in de bench met iets om te kauwen als ik het zie aankomen maar helemaal vermijden lukt me echt niet met zo een grote hond.
Net was dit ook het geval, gelukkig zijn het kort momenten. Hij heeft nu minder pijn en dat heeft ook nadelen natuurlijk.

Verzekering heb ik nagevraagd in begin dat ik hem had omdat ik al zo een voorgevoel had maar dat dekt niets van ED en?of HD helaas en er is sowieso een wachttijd van 6 maanden dus daar was ik ook al niets mee.
Je kunt eventueel wel lange wandelingen maken als je hem bijvoorbeeld in een Doggy Ride meeneemt. Zo doen wij het.

Nee, helemaal vermijden van druk gedrag lukte ons ook niet hoor. Je doet je best, meer kun je niet doen. Wij hebben destijds puppyhekjes door het huis gezet, zodat op de bank springen niet kon, en hard rondrennen ook niet. Ook konden we zo de honden scheiden zodat ze niet samen gingen ravotten.
Is de vloer stroef genoeg? Anders is het goed wat kleden neer te leggen.
Door Martine M
Eef+Stippels schreef: do 04 mar 2021, 13:38 Je kunt eventueel wel lange wandelingen maken als je hem bijvoorbeeld in een Doggy Ride meeneemt. Zo doen wij het.

Nee, helemaal vermijden van druk gedrag lukte ons ook niet hoor. Je doet je best, meer kun je niet doen. Wij hebben destijds puppyhekjes door het huis gezet, zodat op de bank springen niet kon, en hard rondrennen ook niet. Ook konden we zo de honden scheiden zodat ze niet samen gingen ravotten.
Is de vloer stroef genoeg? Anders is het goed wat kleden neer te leggen.
Moet dan wel een grote kar worden voor een hond van 75 cm schoft en 40 kg wat nog meer gaat worden.

De honden af en toe scheiden doe ik ook, gelukkig speelt mijn oudste niet meer en de Kangal is ook al 10 jaar dus ook niet meer de gekste en binnen speelt ze sowieso niet en in de tuin mogen ze niet samen.

Ik heb stennevloer en daarom inderdaad een grote mat gelegd die ik kreeg en 2 keukenlopers.
Bijlagen
2021-03-03 10.46.54.jpg
2021-03-03 10.46.54.jpg (4.89 MiB) 1913 keer bekeken
2021-03-04 14.25.54.jpg
2021-03-04 14.25.54.jpg (4.77 MiB) 1913 keer bekeken
Door Martine M
Hij plast nog altijd niet normaal, het komt slecht op gang wat na een narcose normaal is maar ik hoopte dat dit nu al wel gedaan zou zijn maar sinds de late namiddag heeft hij ook soms pijn tijdens het plassen. :'(

Heb mijn dierenarts gebeld maar ze was bezet, ze gaat me straks wel terug bellen.
Zijn eetlust was nu ook weer weg, hij liep keerde zich echt weg van de bak en dan even weer wel en dan heeft hij 180 gram opgegeten en dan stopte hij en draaide hij zich weer weg van de bak, volgens mij wijst dat op af en toe pijn.

Mijn moed zit bijna in mijn schoenen nu. :'(
Door Eef+Stippels
Dat kan ik me voorstellen :bigarmhug:

Hij kan best misselijk zijn van de narcose. En ook heeft hij vast pijn en ongemak, dat verdwijnt niet helemaal door pijnstillers.
Altijd goed om de dierenarts even te bellen!
Wat zei ze?
Mijn honden plassen de dag na de operatie wel weer normaal.

Hoe gaat het vanochtend met Django?
Door Eef+Stippels
Martine M schreef: do 04 mar 2021, 16:13 Moet dan wel een grote kar worden voor een hond van 75 cm schoft en 40 kg wat nog meer gaat worden.

De honden af en toe scheiden doe ik ook, gelukkig speelt mijn oudste niet meer en de Kangal is ook al 10 jaar dus ook niet meer de gekste en binnen speelt ze sowieso niet en in de tuin mogen ze niet samen.

Ik heb stennevloer en daarom inderdaad een grote mat gelegd die ik kreeg en 2 keukenlopers.
Ah goed opgelost met de mat en lopers :)

De Doggyride Novel kan tegenwoordig 50 kg dragen. Maar ja, qua afmetingen zou je even moeten checken of dat gaat passen als hij uitgegroeid is. En of hij wil/moet liggen.
Misschien is het in ieder geval wat voor dit jaar.

Ik heb het oude model Novel, volgens mij geschikt voor 35 kg?
Ik heb daar een keer twee honden (35 + 12 kg) tegelijk in gehad omdat 1 meiske ineens niet meer verder kon en hij reed nog steeds heel soepel.
Door Lizzy
Martine M schreef: do 04 mar 2021, 18:35 Hij plast nog altijd niet normaal, het komt slecht op gang wat na een narcose normaal is maar ik hoopte dat dit nu al wel gedaan zou zijn maar sinds de late namiddag heeft hij ook soms pijn tijdens het plassen. :'(

Heb mijn dierenarts gebeld maar ze was bezet, ze gaat me straks wel terug bellen.
Zijn eetlust was nu ook weer weg, hij liep keerde zich echt weg van de bak en dan even weer wel en dan heeft hij 180 gram opgegeten en dan stopte hij en draaide hij zich weer weg van de bak, volgens mij wijst dat op af en toe pijn.

Mijn moed zit bijna in mijn schoenen nu. :'(
Volgens mij is dit echt niet abnormaal. Ik hoop dat de dierenarts dat zo bevestigt.

Je zou hem het homeopathische middel Nux Vomica D30 kunnen geven. Dat helpt goed na narcose. En Arnica. Of Traumeel.
Door Martine M
Eef+Stippels schreef: vr 05 mar 2021, 07:59 Dat kan ik me voorstellen :bigarmhug:

Hij kan best misselijk zijn van de narcose. En ook heeft hij vast pijn en ongemak, dat verdwijnt niet helemaal door pijnstillers.
Altijd goed om de dierenarts even te bellen!
Wat zei ze?
Mijn honden plassen de dag na de operatie wel weer normaal.

Hoe gaat het vanochtend met Django?
Hij heeft gisteren voor het slapen de rest van zijn eten nog opgegeten en vanmorgen leek het plassen gelukkig weer normaal. Zal inderdaad wel de narcose zijn hij kon echt heel moeilijk plassen de avond en de dag erna, misschien daarom ook wat pijn van het proberen of zo. Enfin vanmorgen ook goed gegeten. :)
Hij is ook heel levendig deze morgen. :biggrin2:

En ikzelf ben er ook weer bovenop pfff gisteren echt een dipje. Nu kunnen we er weer tegenaan.
Door Martine M
Lizzy schreef: vr 05 mar 2021, 08:20 Volgens mij is dit echt niet abnormaal. Ik hoop dat de dierenarts dat zo bevestigt.

Je zou hem het homeopathische middel Nux Vomica D30 kunnen geven. Dat helpt goed na narcose. En Arnica. Of Traumeel.
Traumeel geef ik al, de dierenarts had me ook gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang er plas uitkomt.
Door Eef+Stippels
Martine M schreef: vr 05 mar 2021, 08:23 Hij heeft gisteren voor het slapen de rest van zijn eten nog opgegeten en vanmorgen leek het plassen gelukkig weer normaal. Zal inderdaad wel de narcose zijn hij kon echt heel moeilijk plassen de avond en de dag erna, misschien daarom ook wat pijn van het proberen of zo. Enfin vanmorgen ook goed gegeten. :)

En ikzelf ben er ook weer bovenop pfff gisteren echt een dipje. Nu kunnen we er weer tegenaan.
Oh gelukkig!! :) Fijn dat hij lekker levendig is en dat je zelf ook weer wat bent bijgekomen!
Door Lizzy
Martine M schreef: vr 05 mar 2021, 08:23 Hij heeft gisteren voor het slapen de rest van zijn eten nog opgegeten en vanmorgen leek het plassen gelukkig weer normaal. Zal inderdaad wel de narcose zijn hij kon echt heel moeilijk plassen de avond en de dag erna, misschien daarom ook wat pijn van het proberen of zo. Enfin vanmorgen ook goed gegeten. :)

Ohww, goed nieuws zeg :-* !
Door Martine M
Hier is hij dan weer, helemaal alert, manken doet hij momenteel niet meer, volgens mij heeft hij nu geen of nauwelijks nog pijn doordat de stukjes verwijderd zijn en mede door de cortesone en ontstekingsremmers want er zit natuurlijk nog altijd een serieuze ontsteking op. Dat maakt het natuurlijk ook moeilijker om hem ook rustig te houden. Het lijkt wel een andere hond nu. 😀 Daarstraks in de tuin springt hij ineens omhoog naar een vogel en door de leiband wordt hij opzij getrokken en valt "gelukkig plat op zijn zijde" pfff dan sterf je een beetje hoor :'( maar alles lijkt nog ok, natuurlijk ben ik nu wat overbezorgd, hij kan nog wel tegen een stootje neem ik aan maar toch.... Stoelgang heeft hij nog niet gehad dat hoop ik vandaag wel weer te zien. Onze korte wandelingetjes in de tuin helpen daar natuurlijk ook niet mee maar op de duur zal het er toch een keer moeten gaan uitvallen hé. 😁
Bijlagen
2021-03-05 11.38.13.jpg
2021-03-05 11.38.13.jpg (1.98 MiB) 1786 keer bekeken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door