Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
Wisten jullie dat je voor kennelhoest Nisyleen van VSM kunt gebruiken. Als mijn hond tekenen vertoont van kennelhoest geef ik meteen Nisyleen en het gaat tot nu toe altijd over. Nisyleen is van VSM.

groetjes, alma
Laatst gewijzigd door casangio op zo 27 jun 2004, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
ze hoest al een stuk minder vaak minder heftig, dus het lijkt ten einde te komen! Ze heeft eigenlijk nog maar 1 keer gehoest vandaag.
Ik heb de fokster ook maar op de hoogte gebracht, en zij vind dat ik de hoest grondig aan moet pakken, met pillen en antibiotica ::) Hm, ik stop er liever geen medicijnen in als het niet hoeft! Maar zal morgen wel even de da bellen, als zij zich dan wat gerustgesteld voelt ;)
Door Nitus
Als er duidelijk verbetering is waarom zou je dan naar de DA gaan? 1x gehoest om 14:14:17, dat lijkt me niet ernstig hoor Jeanne ;). Dus als je de DA morgen idd gaat bellen, zorg er dan voor dat ie je niet ompraat om alsnog medicijnen in Bessie te stoppen. Kun je beter Nisyleen of Tussistin gebruiken. Kennelhoest is naar mijn ervaring een langdurig ziekte, tenminste het (af en toe) hoesten blijft vaak nog lang doorgaan. Beterschap met Bessie en geef haar maar een dikke knuffel.
Door jeanne
Nitus schreef: Als er duidelijk verbetering is waarom zou je dan naar de DA gaan? 1x gehoest om 14:14:17, dat lijkt me niet ernstig hoor Jeanne ;). Dus als je de DA morgen idd gaat bellen, zorg er dan voor dat ie je niet ompraat om alsnog medicijnen in Bessie te stoppen. Kun je beter Nisyleen of Tussistin gebruiken. Kennelhoest is naar mijn ervaring een langdurig ziekte, tenminste het (af en toe) hoesten blijft vaak nog lang doorgaan. Beterschap met Bessie en geef haar maar een dikke knuffel.
ik wil gewoon dat de da even naar de longen en het hart luistert. Ik hoef echt geen medicijnen hoor, als het niet nodig is. Maar de fokster heeft een niet zo leuke ervaring met kennelhoest bij een van haar honden. Dus kan haar reactie ook wel begrijpen. Kan ze mij later tenminste niks verwijten mochten er toch complicaties optreden ;)
Ze heeft trouwens al weer een paar keer een hoestbuitje gehad.
Door tieneke
jeanne schreef:
ik wil gewoon dat de da even naar de longen en het hart luistert. Ik hoef echt geen medicijnen hoor, als het niet nodig is. Maar de fokster heeft een niet zo leuke ervaring met kennelhoest bij een van haar honden. Dus kan haar reactie ook wel begrijpen. Kan ze mij later tenminste niks verwijten mochten er toch complicaties optreden ;)
Ze heeft trouwens al weer een paar keer een hoestbuitje gehad.
Hopelijk is er niets aan de hand met de Barones ;) :-*
Door jeanne
We konden vanochtend meteen even langskomen.
Longen zijn schoon, hartje is gezond, beetje verhoging en een flinke keelonsteking. Hij vond het een typische kennelhoest, en omdat ze nog maar een pup is, adviseerde hij om toch een kuurtje te geven voor 5 dagen, ook heeft ze een ab-prikje gekregen.
Hij was wel van mening om haar, als ze goed uitgeziekt is, de kennelhoest enting te geven ::) Nu had ik weinig tijd, klantje zat in salon te wachten, en dus geen zin in discussie, dus heb er niet op gereageerd.
Maar die enting is dus maar voor 1 soort, en er zijn zoveel soorten virussen die kennelhoest veroorzaken, dat ik dat niet zie zitten om haar hierna meteen een kennelhoestenting te geven!
Als het hoesten over 5 dagen niet over was, moest ik even terugkomen.
Maar als het wel over is, dan zien ze mij echt niet over 2 weken daar terug voor die kennelhoestenting! Ze moet nog wel de 3e pupenting hebben.
Wat vinden jullie, zin of onzin?
(eigenlijk weet ik het antwoord al, maar dan sta ik tenminste niet met mijn mond vol tanden als ie vraagt waarom ik die kennelhoestenting niet wil, ik ben niet zo'n ster in het verdedigen van mezelf :-[)
Nou, dat was het zo'n beetje, hopelijk blijft het bij dit kuurtje, want ze hoest toch wel behoorlijk diep.
Door laura
Waarom zou je meteen een kennelhoest enting geven?
Omdat ze net kennelhoest heef gehad??? Rare beredenering!

Ik geef Tosca nooit een kennelhoestenting. Ze heeft eenmaal kennelhoest gehad, maar dat vind ik geen reden om te enten.

Je gaf zelf toch ook aan dat Bes er niet echt ziek van was?

Succes ermee!
Door jeanne
laura schreef: Waarom zou je meteen een kennelhoest enting geven?
Omdat ze net kennelhoest heef gehad??? Rare beredenering!

Ik geef Tosca nooit een kennelhoestenting. Ze heeft eenmaal kennelhoest gehad, maar dat vind ik geen reden om te enten.

Je gaf zelf toch ook aan dat Bes er niet echt ziek van was?

Succes ermee!
Ja dat klopt helemaal, ik vond het ook dubbelzinnig.
Maar ik wil gewoon een goed antwoord klaar hebben, mocht ie er over beginnen als ik voor de 3e pupenting kom, snappie?
Door Nitus
Wat vreemd om na een doorstane kennelhoest een kennelhoest enting te adviseren ???. Volgens mij heeft ze doordat ze nu kennelhoest heeft (gehad), antistoffen tegen kennehoest aangemaakt, zo werkt dat toch? Het lijkt mij dus totaal onnodig en overbodig. Beterschap met Bessie.
Door jeanne
Nitus schreef: Wat vreemd om na een doorstane kennelhoest een kennelhoest enting te adviseren ???. Volgens mij heeft ze doordat ze nu kennelhoest heeft (gehad), antistoffen tegen kennehoest aangemaakt, zo werkt dat toch? Het lijkt mij dus totaal onnodig en overbodig. Beterschap met Bessie.
Ja, dat was dus ook mijn gedachte!
maar ik had geen zin en tijd voor discussie.
hihi
Door Paul_Barte
De kuch is bijna op een natuurlijke manier overwonnen en wat doet de DA.....

>>adviseerde hij om toch een kuurtje te geven voor 5 dagen, ook heeft ze een ab-prikje gekregen.
Hij was wel van mening om haar, als ze goed uitgeziekt is, de kennelhoest enting te geven <<

Joepie...zo'n DA wil ik ook :-\ :'(
Door jeanne
ja weet je Paul, die kuur vind ik zo erg nog niet, omdat ik ze ook wat lustelozer vind, en ze verhoging heeft, dus waarschijnlijk heeft ze het toch erger te pakken als ik dacht.
Maar die enting, am me hoela!
dat ie die maar in zijn eigen r**t stopt

Ze heeft nu juist toch antistoffen in haar lichaam na de kennelhoest gehad te hebben????????
Ben ik nu blond of is de da blond?
Door Angelique
jeanne schreef:
Ja, dat was dus ook mijn gedachte!
maar ik had geen zin en tijd voor discussie.
hihi
Je moet ook niet in discussie gaan. JIJ bent klant, dus koning, dus jij bepaalt of die kennelhoestenting erin gaat. Je wil het niet. Punt uit. Is die het er niet mee eens....toedeledokio!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door