Wisten jullie dat je voor kennelhoest Nisyleen van VSM kunt gebruiken. Als mijn hond tekenen vertoont van kennelhoest geef ik meteen Nisyleen en het gaat tot nu toe altijd over. Nisyleen is van VSM.
groetjes, alma
Moderator: Lizzy
Nitus schreef: Als er duidelijk verbetering is waarom zou je dan naar de DA gaan? 1x gehoest om 14:14:17, dat lijkt me niet ernstig hoor Jeanneik wil gewoon dat de da even naar de longen en het hart luistert. Ik hoef echt geen medicijnen hoor, als het niet nodig is. Maar de fokster heeft een niet zo leuke ervaring met kennelhoest bij een van haar honden. Dus kan haar reactie ook wel begrijpen. Kan ze mij later tenminste niks verwijten mochten er toch complicaties optreden. Dus als je de DA morgen idd gaat bellen, zorg er dan voor dat ie je niet ompraat om alsnog medicijnen in Bessie te stoppen. Kun je beter Nisyleen of Tussistin gebruiken. Kennelhoest is naar mijn ervaring een langdurig ziekte, tenminste het (af en toe) hoesten blijft vaak nog lang doorgaan. Beterschap met Bessie en geef haar maar een dikke knuffel.
jeanne schreef:Hopelijk is er niets aan de hand met de Barones
ik wil gewoon dat de da even naar de longen en het hart luistert. Ik hoef echt geen medicijnen hoor, als het niet nodig is. Maar de fokster heeft een niet zo leuke ervaring met kennelhoest bij een van haar honden. Dus kan haar reactie ook wel begrijpen. Kan ze mij later tenminste niks verwijten mochten er toch complicaties optreden
Ze heeft trouwens al weer een paar keer een hoestbuitje gehad.
laura schreef: Waarom zou je meteen een kennelhoest enting geven?Ja dat klopt helemaal, ik vond het ook dubbelzinnig.
Omdat ze net kennelhoest heef gehad??? Rare beredenering!
Ik geef Tosca nooit een kennelhoestenting. Ze heeft eenmaal kennelhoest gehad, maar dat vind ik geen reden om te enten.
Je gaf zelf toch ook aan dat Bes er niet echt ziek van was?
Succes ermee!
Nitus schreef: Wat vreemd om na een doorstane kennelhoest een kennelhoest enting te adviseren ???. Volgens mij heeft ze doordat ze nu kennelhoest heeft (gehad), antistoffen tegen kennehoest aangemaakt, zo werkt dat toch? Het lijkt mij dus totaal onnodig en overbodig. Beterschap met Bessie.Ja, dat was dus ook mijn gedachte!
jeanne schreef:Je moet ook niet in discussie gaan. JIJ bent klant, dus koning, dus jij bepaalt of die kennelhoestenting erin gaat. Je wil het niet. Punt uit. Is die het er niet mee eens....toedeledokio!
Ja, dat was dus ook mijn gedachte!
maar ik had geen zin en tijd voor discussie.
hihi