Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#41365
Lizzy schreef:Hoi Anna, long time no see! Leuk je weer te zien/spreken! Ik vind dat wij nu ook meer dan genoeg te verduren hebben gehad... Nou even NIET meer!

Groetjes, Lizzy

Hey Lizzy,

Ja, ik ben er nog hoor, maar ik heb het ongelooflijk druk met studies en examens enzo. Vandaar. Ik geef mezelf een kwartiertje barfplaats per dag of zo, veel te weinig (genoeg om hier en daar wat te lezen, maar niet om zelf veel toe te voegen). Maar binnenkort zien jullie mij hier wel weer vaker! Heel veel sterkte met de doggies... :-*

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#46320
Update Whoofer:

De afgelopen dagen zien we toch weer een klein beetje verbetering. Ze loopt weer ietsje beter.

En, we zijn vandaag voor de tweede acupunctuur behandeling bij Tannetje geweest. Nou, Whoofer vindt dat dus wel best he, die naalden in haar lijf! Ze is er gewoon rustig bij gaan liggen! Volgens mij vindt Whoofer Tannetje wel heel aardig, want ze is duidelijk niet zo nerveus als dat ze normaal gesproken bij de dierenarts is.

Maar goed, vanavond stond Whoofer ineens weer op de trap.... Pfff, eerder deze week lag ze ook ineens weer op de bank (daar kon ze eerder echt niet opspringen). Ik was 1 tel boven. We moeten dus nu ook de banken weer barricaderen en we moeten dit weekend een traphekje gaan halen. Want, de kat eet op de trap en ik heb haar bakje al op het aanrecht gezet, boven gezet, maar de kat wil persee OP DE TRAP ETEN (ik krijg he hubeskelubus van die beesten). Maar OK, het IS wel een teken dat Whoofer zich beter begint te voelen. En natuurlijk mag zij dit soort dingen dan absoluut NIET doen! Maar jeetje, ik kan haar moeilijk aan een ketting leggen! En zij is en blijft een Basset...

En ja, ze heeft door de prednison ook nog eens ontzettende honger! Nu was ik die al af aan het bouwen en in overleg met Tannetje hebben we besloten dat we er mee stoppen. Ze heeft ontzettende honger, vreet allerlei gorigheid van straat. Eet dus het kattenvoer op en ze valt nu ook niet meer af. En dat is OOK slecht voor haar rug.... En, daarnaast plast zij inmiddels ook regelmatig in huis omdat ze haar plas niet op kan houden... (en ik ga 30 keer per dag met haar plassen). Net als bij Saar. Die werd ook onzindelijk. Dus, kappen met die handel.

Nou ja, al met al ben ik niet ontevreden! Ik ga morgen Dorit even bellen om te vertellen hoe het gaat (had ze gevraagd).

Oh, Tannetje en ik hebben het ook nog even over Pinkel gehad (ja, ik vertel alles hoor ;D). Over haar gekke gedrag en het feit dat ze zo hysterisch onrustig kan zijn. Tannetje kreeg ineens een ingeving over het homeopathische middel Hyoscyamus. Dus, dat hebben we meegenomen voor Pinkel. Thuisgekomen ben ik even wat gaan lezen over dit middel... enne, verdomt zeg, alsof Pinkel beschreven wordt. Tannetje, ik vind dat razend knap van je!! Dank je wel! We gaan dit vol goede moed proberen!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 29 jan 2004, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#46388
Dat wordt nog even moeilijk met die eigenwijze Basset!! ;)
Ja, je zult weten, dat je honden hebt! Het hele huis wordt aangepast! ;D
Sterkte met Whoofer! Zoals ik het allemaal lees, gaat het in een rustig tempo de goede kant op!
En ik hoop/leef helemaal mee met Pinkel!! Jee, laat dat middel DE oplossing zijn!!
L&L sterkte en knuffels voor jullie 3 duvels!! :-* ;) ;D
Door sharpie
#46390
Nou Lizzy, ik ben blij te horen dat het wat beter begint te gaan met Whoofer en ik hoop dat het middel voor Pinkel aanslaat.
Sterkte :-*
Door SHIVA
#46805
nou lizzy zo te lezen gaat het weer een klein beetje de goede kant op met de beestjes
veel suc6 ermee en heel veel beterschap
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Hitam
#47183
Hee joh verwacht nu niet dat je straks ineens en voorbeeldhond hebt. Je mag blij zijn als het gedrag van Pinkel iets verbetert! Iets wat zo lang aanwezig is en zo diep zit gaat ewaarschijnlijk nooit meer helemaal weg. Maar ik hoop dat het wel iets gemakkelijker wordt.
Door Lizzy
#47252
Hitam schreef: Hee joh verwacht nu niet dat je straks ineens en voorbeeldhond hebt. Je mag blij zijn als het gedrag van Pinkel iets verbetert! Iets wat zo lang aanwezig is en zo diep zit gaat ewaarschijnlijk nooit meer helemaal weg. Maar ik hoop dat het wel iets gemakkelijker wordt.
Nee, maak je geen zorgen hoor Tannetje! Ik verwacht niets. En alles wat dan verbeterd is mooi meegenomen! Het zou bijv. al helemaal super zijn wanneer ze bijv. haar plasje ophoudt. Een beetje. Of dat ze in plaats van 10.000 keer per dag nog maar 9.000 keer blaft gaat ;D. Het zou helemaal lekker zijn als zij zich net een tikke lekkerder in haar vel voelt gaan zitten. Gebeurd het niet, dan niet. Hebben we het in ieder geval geprobeerd! Ja toch?!
Door bob
#47891
hoi lizzy,

ik wil je niet ontmoedigen maar ik las je verhaal zo en dacht is het geen blaas ontsteking daar hij zijn plas niet op kan houden.
ik kijk altijd naar mijn werk hoe mensen reageren,zal dit ook niet voor honden tellen.
bij een blaasonsteking kan je ook onrustig worden daar het heel pijnlijk kan zijn,als je de plas eens opvangt kan je het al aan de geconsentreerde urine zien en evt zit er een spoor bloed bij maar dan is het al in ver gevorderd stadium en zeer pijnlijk.
ik hoop het natuurlijk niet voor je,ik weet alleen dat je van prednison dik wordt en vocht vast houdt.
groetjes van astrid
Door Peet
#48015
Hoi Lizzy,
nou als ik zo lees wat er allemaal voor Whoofer wordt gedaan, kan ik alleen maar stellen dat je in goede handen met haar bent. Heel veel succes en sterkte, en een knuffie voor Whoofy.....
Peet


(PS: Hypericum Perforatum is (St Janskruid) ook een goede pijnstiller bij hernia-pijnen....ik spreek uit ervaring....Check maar bij Tannetje anders, voor de zekerheid....)
Door Lizzy
#48031
Peet schreef: Hoi Lizzy,
nou als ik zo lees wat er allemaal voor Whoofer wordt gedaan, kan ik alleen maar stellen dat je in goede handen met haar bent. Heel veel succes en sterkte, en een knuffie voor Whoofy.....
Peet


(PS: Hypericum Perforatum is (St Janskruid) ook een goede pijnstiller bij hernia-pijnen....ik spreek uit ervaring....Check maar bij Tannetje anders, voor de zekerheid....)
Hoi Peet, dank je dank je! Ik geef Whoofy een knuffie! En ja, ze krijgt inderdaad ook hypericum, maar dan in de D6 verdunning. Het zit in de Hernia-Vetsem. Heb jij zelf een hernia (gehad)?

Groetjes, Lizzy
Door Peet
#48055
zelfs een dubbele! en ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, zonder operatie!!

En nu til ik dus Beau (42 kg) elke dag in mijn auto (slappe achterhand, je weet 't wel) ....dus er is leven na een hernia hoor!!

Peet
Door Lizzy
#48061
Peet schreef: zelfs een dubbele! en ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, zonder operatie!!

En nu til ik dus Beau (42 kg) elke dag in mijn auto (slappe achterhand, je weet 't wel) ....dus er is leven na een hernia hoor!!

Peet
Hoi Peet, goed om te horen dat er een leven na een hernia is! Een dubbele hernia nog wel! Wat een wonder dat je er zonder operatie bovenop bent gekomen. En dat je Beau kunt tillen.... Pfff. Ongelofelijk! Moest je rusten? Plat op bed, voor die hernia?
Groetjes, Lizzy

p.s., over drie weken (23 februari) hebben we weer een afspraak bij Dorit. Controle!
Door Lizzy
#48327
bob schreef: hoi lizzy,

ik wil je niet ontmoedigen maar ik las je verhaal zo en dacht is het geen blaas ontsteking daar hij zijn plas niet op kan houden.
ik kijk altijd naar mijn werk hoe mensen reageren,zal dit ook niet voor honden tellen.
bij een blaasonsteking kan je ook onrustig worden daar het heel pijnlijk kan zijn,als je de plas eens opvangt kan je het al aan de geconsentreerde urine zien en evt zit er een spoor bloed bij maar dan is het al in ver gevorderd stadium en zeer pijnlijk.
ik hoop het natuurlijk niet voor je,ik weet alleen dat je van prednison dik wordt en vocht vast houdt.
groetjes van astrid
Hoi Astrid, ik moet inderdaad de urine van Pinkel na laten kijken! Dus nee hoor, je ontmoedigt me niet!
Groetjes, Lizzy
Door Femke
#48410
Lizzy schreef: Hoi Peet, goed om te horen dat er een leven na een hernia is! Een dubbele hernia nog wel! Wat een wonder dat je er zonder operatie bovenop bent gekomen.
Nog hoop voor mij dus :'( :'(
p.s., over drie weken (23 februari) hebben we weer een afspraak bij Dorit. Controle!
Hee ik moet de volgende dag ernaartoe. Ze krijgt het nog druk met al die BP'ers.
Maar jullie gaan naar Noorden toe toch? Ik ga in amsterdam, makkelijker met de trein

(als ik nu al denk aan de terugweg straks....... :'( :'( :'( :'()
Door Peet
#48523
Nee, ik heb niet plat gehoeven, ik kon trouwens amper liggen....krepeerde echt van de pijn. Maar ik heb MacKinsey therapie gedaan en dat hielp wonderbaarlijk goed! Het zijn gewoon oefeningen die de zenuw eigenlijk weer terug op zijn plaats duwen.

(Overigens na 1 dag de pijnstillers Diclofenac weggegooid, kreeg alleen maar buikpijn van die troep).

Dus veel oefeningen doen, liggen met 2 kussens onder je buik en heeeeel veeeeel Hypericum slikken!!! Na 1 week was meeste pijn weg, het dove gevoel in mijn benen ook en na 2 weken kon ik alweer een beetje wandelen met de doggies. Na 3 weken kon ik weer vanuit huis werken. En na 6 weken weer fulltime aan het werk gegaan. Kon eigenlijk al eerder, maar die gak-arts was erg voorzichtig.

Peet
Laatst gewijzigd door Peet op di 03 feb 2004, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door