Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
De jeuk blijft even erg, de huid is minder rood dan een paar dagen geleden.
Hij heeft geen wondjes meer sinds ik smeer met kurkuma en kokosolie, dus dat is fijn. Geen wondjes is geen ontstekingen en geen ontstekingen is geen ab. Voor nu ben ik blij!
We zijn een week bezig met konijn. Het gaat twee kanten op.
De jeuk wordt eerder erger dan beter. Hij krabt zich werkelijk een ongeluk, maar dit keer over zijn hele lijf.
Kop, oren, nek, buik, poten, noem maar op. Hij schilfert ook en heeft vieze, rode ogen.

Zijn huid wordt zichtbaar beter. Minder rood, rustiger. Ik smeer nog maar om de dag met kurkuma met kokosolie en ondanks dat gaat het echt de goede kant op.

Ik denk zelf aan ontgiften. Vooral omdat ook zijn ogen vol prut zitten en de huid minder rood wordt. Zou het een nieuwe, allergische reactie zijn, dan zou de huid roder worden i.p.v. lichter zou ik denken.
Naar mijn idee is het zinvol om dit gewoon even zo vol te houden en verder niets te veranderen.
Door sella
Dit klinkt voorzichtig positief.
Het klinkt voor mij wel als ontgiften. Ik zie hetzelfde bij Buffel, die heeft 1 maand geleden een lange narcose en een zware ok gehad natuurlijk.
2 weken ab om onsteking te voorkomen bij het plaatwerk.
Ik mag nu net beginnen met ontgiften, vieze ogen, viezige oren, schilferige huid, daardoor meer jeuk.
Door Lil
Ik zou nog even volhouden! Dan zie je idd of het ontgiften is.

Zelf hield ik (tenzij je opeens overduidelijk een allergische reactie krijgt) 4-5 weken op 1 diersoort aan tijdens het elimineren juist omdat je soms niet duidelijk hebt waaraan het ligt.
Jantina schreef: *off topic* Marije: hoe ruikt die shampoo? Net zo vies als teershampoo?
Hij ruikt niet bloemetjesfris nee  ;)
Maar ik vind het ook niet heel vies. Ik steek nog rustig m'n neus in d'r vacht als ze net gewassen is.
Meneer M&B vindt het lekker ruiken.
Lil schreef: Ik zou nog even volhouden! Dan zie je idd of het ontgiften is.

Zelf hield ik (tenzij je opeens overduidelijk een allergische reactie krijgt) 4-5 weken op 1 diersoort aan tijdens het elimineren juist omdat je soms niet duidelijk hebt waaraan het ligt.
Precies, ik wilde dit lekker eens een tijd volhouden.
Jantina schreef: Ik vind het goed klinken! Gek om zo te zeggen met de klachten maar je snapt me wel. Was je niet meer? Je zou zeggen dat dat nu wel erg lekker kan zijn... Met een tea tree shampoo ofzo.
Ik was hem op advies van Vroom nu 1 tot 2 maal per week met een hyppoallergene, vochtinbrengende shampoo uit Oisterwijk.
Door K&D
Ik wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien, maar:
Hope schreef: We zijn een week bezig met konijn. Het gaat twee kanten op.
De jeuk wordt eerder erger dan beter. Hij krabt zich werkelijk een ongeluk, maar dit keer over zijn hele lijf.
Kop, oren, nek, buik, poten, noem maar op. Hij schilfert ook en heeft vieze, rode ogen.

Zijn huid wordt zichtbaar beter. Minder rood, rustiger. Ik smeer nog maar om de dag met kurkuma met kokosolie en ondanks dat gaat het echt de goede kant op.
vanwege het vette laat ik de hoenders nog even met rust. De duimen draaien dat de jeuk nu ook snel gaat afnemen.
K&D schreef: Ik wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien, maar:

vanwege het vette laat ik de hoenders nog even met rust. De duimen draaien dat de jeuk nu ook snel gaat afnemen.
Kom maar op met die knuppel, ik ben benieuwd!
:knuppel2:
Door K&D
Nou, vooruit... ik moest denken aan een kennis van me die een hond heeft van een jaar of 8, en al bijna net zo lang aan het kl*ten is met allergie. Er is al van alles geprobeerd, op een verstandige manier welteverstaan, maar niets hielp afdoende. Jeuk, rode plekken, haaruitval, slechte vacht, en nog meer jeuk en ontstoken talgklieren, vermageren, irritatie tussen de voeten...nouja, je kent het wel. Ze was echt bang dat de hond voortijdig zou overlijden... :-X
Voeding ging soms even goed, diverse soorten vers, graanvrij, geen kip of rund, dure brok, hyppoallergeen...maar na een tijdje kwam de jeuk weer terug. Nu, eindelijk, is het rustig en de hond jeukvrij. De  :knuppel2: knuppel  :Flush: is een brok met vis en aardappel. Niet goedkoop, maar de hond ziet er weer goed uit, is vrolijk en zonder jeuk. Soms, met alle goede inspanning...als het met alle andere wegen niet lukt, dan moet het maar zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door