Lizzy schreef: ↑do 28 nov 2019, 16:50
Qua dwangvoeren: ik vind dat ook op zich niet fijn. Maar ja, ze heeft al sinds vorige week maandag niet gegeten he. Dus dat is anderhalve week. Ze is graatmager
Ik heb net geprobeerd de vloeibare voeding in haar wang geprobeerd te spuiten maar ze laat het er gewoon uitlopen
Ja, qua dieet: behalve dat het heel vet is voor het spijsverteringssysteem ben ik ook gewoon bang dat ze met heel veel vet niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen
. Maar bedankt voor de link, ik ga deze bestuderen! Op dit moment krijgt ze natuurlijk een voeding die qua kanker echt niet kan
. Die vloeibare meuk
. Maar ja goed, ze moet eerst weer gaan eten, daarna kan ze weer aan de gezonde voeding.
Lizzy, er moet nu even wat in. Om die ketenvorming tegen te gaan en de spijsvertering weer op gang te krijgen. Ik weet dat het raar klinkt maar bij sledehonden die uitgeput zijn en niets meer binnen krijgen, daar gebruiken ze vanille-ijs. Niet veel, maar gewoon even wat suiker/koolhydraten. Bij Chenak heeft dat ook ooit wonderen gedaan om de cyclus van naar voelen - niet eten - nog slapper worden - te doorbreken. Ik heb ook ooit een kennis met een erg zieke hond die maar niet wilde eten aan nutrison geholpen. Soms heb je een een zetje koolhydraten nodig als een lichaam echt van slag is door OK, narcose etc. Want van ketenvorming (de aceton die je DA rook) kunnen ze ook misselijk zijn.
Die tumor kan er geheel uit zijn of niet, dat weet je nu niet. Maar die gaat heus niet ineens uit de bocht vliegen van nu wat koolhydraten. Dat mag je echt even loslaten.
Over ketogeen dieet hoor ik veel verschillende zaken (ook dat het nadelig kan zijn als de tumor zich eraan aanpast) en zeker na een darm ok zou ik echt met een expert overleggen. Sowieso zou ik zelf eerst willen weten wat voor tumor het is.
Maar belangrijkste is nu dat ze zich even wat beter gaat voelen.