Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
Wel, kort door de bocht. Dit probleem neerleggen bij de arts, dat is ook zijn werk om hulp te bieden. Ik kan wel zeggen druppeltje voor druppeltje (manlief zou daar het geduld voor hebben en niet wanhopig worden), maar ja, ik heb helemaal geen ervaring (gelukkig maar)
Maar als ze moet eten, dan moet er iets gebeuren. Dat is duidelijk.
sterkte,
Hanny
Door Inge en Bono
Iets heel geks misschien, maar een neussonde voor een paar dagen? Zodat ze wat binnenkrijgt en alles op gang blijft en dan straks misschien weer zelf eet? :-[
Pum is een mutsieflutsie, maar heeft dat goed geaccepteerd toen, vandaar dat ik het aankaart. Uiteraard alleen als ze niet wil eten en dwangvoeren niet lukt....
Door smulpaap
Hanny schreef: do 28 nov 2019, 17:44 Wel, kort door de bocht. Dit probleem neerleggen bij de arts, dat is ook zijn werk om hulp te bieden. Ik kan wel zeggen druppeltje voor druppeltje (manlief zou daar het geduld voor hebben en niet wanhopig worden), maar ja, ik heb helemaal geen ervaring (gelukkig maar)
Maar als ze moet eten, dan moet er iets gebeuren. Dat is duidelijk.
sterkte,
Hanny

Ik ben het met Hanny eens . Misschien even goed om een professioneel oog mee te laten kijken /denken
En dan spreek ik (ook ) als liefhebbende hondenbezitter . wat ik hiermee bedoel ? Jullie zijn ws. dood en doodmoe , heel erg verdrietig . Want die diagnose …. dat is horror . En oh zo begrijpelijk :-* :-* :'( :'(
En hoe goed we het als bazen ook bedoelen . Soms zitten we ook even fout , omdat we zoveel van ze houden . Ik wil eigenlijk nog veel meer posten , maar middels scherm is dat moeilijk .
Ik heb dit indertijd met Milo meegemaakt , ik heb twee dagen geprobeerd om het ventje nog aan het eten te krijgen . Het ging niet meer , de volgende dag zag ik gaten in zijn flanken :-X :-X :'( :'( Toen wist ik genoeg (Mijn ervaring , verder geen oordeel hoor )
Ik hoop voor jullie dat er nog een passende oplossing is voor jullie lieverd . het is k*t :'( :'(
Sterkte en een dikke knuf :-* :-* :-*
Door Anne in Zweden
Ik zou me ook kunnen voorstellen dat ze een beetje bang is om te eten, omdat dat nu al anderhalve week 'pijn' doet? Ik weet dat kotsen voor honden minder onaangenaam is dan voor mensen, maar misschien heeft ze er na anderhalve week - gecombineerd met honger, waarschijnlijk - toch onprettige associaties bij. Geen idee hoe dat op te lossen zou zijn. Begint ze ook niet te slikken als je haar koppie een klein beetje omhoog houdt bij het inspuiten van de vloeibare voeding? Niet te hoog natuurlijk, we willen niet dat het in de longen belandt doordat ze zich verslikt.

Sterkte maar weer, ik heb echt zó met jullie te doen. Wetende dat boven alles wat jullie ondernemen de komende tijd, of het nou om iets leuks gaat of niet, altijd die donkere wolk hangt van de zieke Frou Frou. Dat is geestelijke hartstikke zwaar. Probeer ook een beetje op jezelf te letten in dat opzicht. :-\
Door src_esther
Lizzy schreef: do 28 nov 2019, 13:17 Jaaa, dat was 'm! Dank je! Heel veel vet, weinig eiwit en geen koolhydraat. Ik moet daar over nadenken, of ik dat zie zitten. Ik vind dat hele vele vet een dingetje.....
Die massa-hysterie over vet... ik wordt er eerlijk gezegd niet goed van. Verhit vet is niet goed. Suiker, dat is pas echt slecht.
Contact opnemen met die amerikanen lijkt me een goed plan.
En verder zou ik na zo'n darmoperatie even geen rauw eten geven.
Door Eef+Stippels
He wat naar dat ze de voeding niet doorslikt...

Ik heb er geen ervaring mee, maar een neussonde klinkt voor mijn gevoel niet verkeerd. Dan hoeft ze niet zelf te eten, maar krijgt ze wel wat voedingsstoffen binnen.
Ik weet niet hoe vervelend het is om een sonde te hebben...?

Hoe is ze verder te pas?

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Angelique
src_esther schreef: do 28 nov 2019, 19:48 Die massa-hysterie over vet... ik wordt er eerlijk gezegd niet goed van. Verhit vet is niet goed. Suiker, dat is pas echt slecht.
Contact opnemen met die amerikanen lijkt me een goed plan.
En verder zou ik na zo'n darmoperatie even geen rauw eten geven.
Vet en een verkorte dunne darm is over het algemeen niet zo’n toffe combinatie. Maar voor nu eerst die eerste happen er maar in zien te krijgen.
Door pluk
Kaio schreef: do 28 nov 2019, 17:59 Is bone broth trouwens nog een idee om te geven?
Idd.

Heb je al iets warms geprobeerd? Bijv opgewarmde kvv? Misschien reageert ze daar beter op...

Hopelijk krijg je dr snel wat te eten in. :-*
Door Chouka
Inge en Bono schreef: do 28 nov 2019, 18:17 Iets heel geks misschien, maar een neussonde voor een paar dagen? Zodat ze wat binnenkrijgt en alles op gang blijft en dan straks misschien weer zelf eet? :-[
Ik zou dat heel zeker NIET doen. Elk kind en elk dier zal proberen dat te verwijderen. Als dat niet meer goed zit dan riskeer je voeding in de luchtwegen te brengen.

Met een spuitje achter op de tong. Dan kunnen ze alleen nog slikken.
Door Chouka
Eef+Stippels schreef: do 28 nov 2019, 19:57
Ik heb er geen ervaring mee, maar een neussonde klinkt voor mijn gevoel niet verkeerd. Dan hoeft ze niet zelf te eten, maar krijgt ze wel wat voedingsstoffen binnen.
Ik weet niet hoe vervelend het is om een sonde te hebben...?

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
heeeeeeeeeeeeel erg vervelend. Tegelijk maakt het het heel moeilijk of onmogelijk om gewoon te eten of te drinken.
Als het heel echt moet dan bij de dierenarts sonde steken, voeding inspuiten en dan sonde verwijderen.
Een sonde steken is heel onaangenaam. En aan je hond kan je niet uitleggen dat hij even moet stil liggen.
Door Chouka
En Lizzy: dat was een heel mooi plaatje (foto met Frou Frou die tegen haar baasje kon slapen en heel dicht bij de andere honden). Zoveel liefde dat dat uitstraalt.

Ik hoop gewoon dat er iets gaat lukken.
Door Eef+Stippels
Chouka schreef: do 28 nov 2019, 20:45 heeeeeeeeeeeeel erg vervelend. Tegelijk maakt het het heel moeilijk of onmogelijk om gewoon te eten of te drinken.
Als het heel echt moet dan bij de dierenarts sonde steken, voeding inspuiten en dan sonde verwijderen.
Een sonde steken is heel onaangenaam. En aan je hond kan je niet uitleggen dat hij even moet stil liggen.
Oh ok, bedankt voor de info.
Klinkt niet echt als een optie dus...

Hopelijk gaat ze de voeding gauw zelf doorslikken :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door