ach jeetje wat naar dat ze het er gewoon uit laat lopen. Bah.
Meer knuffels voor jullie en Frou.
Moderator: Lizzy
Hanny schreef: ↑do 28 nov 2019, 17:44 Wel, kort door de bocht. Dit probleem neerleggen bij de arts, dat is ook zijn werk om hulp te bieden. Ik kan wel zeggen druppeltje voor druppeltje (manlief zou daar het geduld voor hebben en niet wanhopig worden), maar ja, ik heb helemaal geen ervaring (gelukkig maar)
Maar als ze moet eten, dan moet er iets gebeuren. Dat is duidelijk.
sterkte,
Hanny
Lizzy schreef: ↑do 28 nov 2019, 13:17 Jaaa, dat was 'm! Dank je! Heel veel vet, weinig eiwit en geen koolhydraat. Ik moet daar over nadenken, of ik dat zie zitten. Ik vind dat hele vele vet een dingetje.....Die massa-hysterie over vet... ik wordt er eerlijk gezegd niet goed van. Verhit vet is niet goed. Suiker, dat is pas echt slecht.
src_esther schreef: ↑do 28 nov 2019, 19:48 Die massa-hysterie over vet... ik wordt er eerlijk gezegd niet goed van. Verhit vet is niet goed. Suiker, dat is pas echt slecht.Vet en een verkorte dunne darm is over het algemeen niet zo’n toffe combinatie. Maar voor nu eerst die eerste happen er maar in zien te krijgen.
Contact opnemen met die amerikanen lijkt me een goed plan.
En verder zou ik na zo'n darmoperatie even geen rauw eten geven.
Inge en Bono schreef: ↑do 28 nov 2019, 18:17 Iets heel geks misschien, maar een neussonde voor een paar dagen? Zodat ze wat binnenkrijgt en alles op gang blijft en dan straks misschien weer zelf eet?Ik zou dat heel zeker NIET doen. Elk kind en elk dier zal proberen dat te verwijderen. Als dat niet meer goed zit dan riskeer je voeding in de luchtwegen te brengen.![]()
Eef+Stippels schreef: ↑do 28 nov 2019, 19:57heeeeeeeeeeeeel erg vervelend. Tegelijk maakt het het heel moeilijk of onmogelijk om gewoon te eten of te drinken.
Ik heb er geen ervaring mee, maar een neussonde klinkt voor mijn gevoel niet verkeerd. Dan hoeft ze niet zelf te eten, maar krijgt ze wel wat voedingsstoffen binnen.
Ik weet niet hoe vervelend het is om een sonde te hebben...?
![]()
![]()
![]()
Chouka schreef: ↑do 28 nov 2019, 20:45 heeeeeeeeeeeeel erg vervelend. Tegelijk maakt het het heel moeilijk of onmogelijk om gewoon te eten of te drinken.Oh ok, bedankt voor de info.
Als het heel echt moet dan bij de dierenarts sonde steken, voeding inspuiten en dan sonde verwijderen.
Een sonde steken is heel onaangenaam. En aan je hond kan je niet uitleggen dat hij even moet stil liggen.