En die dierenartsen hadden ook totaal geen moeite met het enten van zo'n hond... Zouden die allemaal nog nooit een bijsluiter gelezen hebben, of nemen ze het gewoon niet zo nauw ???

Moderator: Lizzy
Sennaruby schreef: Ik heb deze verhalen de laatste tijd vaker gehoord: een hond enten met diarree, met huiduitslag enz.Ze vangen er 45 euro voor en als het fout gaat dan kom je weer terug en kunnen ze nog eens vangen?
En die dierenartsen hadden ook totaal geen moeite met het enten van zo'n hond... Zouden die allemaal nog nooit een bijsluiter gelezen hebben, of nemen ze het gewoon niet zo nauw ???![]()
![]()
Duco schreef: Ik heb hem gewogen en hij is sinds 3-12--2005 2,5 kg afgevallen. Hij weegt nu nog maar een schamele 29,4 kg terwijl 40 kg normaal zou zijn :(. Hij krijgt reeds 1300 gr carnibest per dag en dat lijkt nog te weinig te zijn.Hoi Wim,
Iemand een idee of ik dat nog verder moet gaan opvoeren naar bijv. 1500 gram per dag? :-\
Scooby schreef: Hoi Wim,Lijkt me een strak plan bij een hond wiens alvleesklier nagenoeg niet werkt
Ik vind dat wel héél veel voer voor een hond van 29 kilo, hoor. Kun je niet beter overstappen op de Carnibest Aktief? Blijkbaar heeft jouw hond een hoge verbranding?
Duco schreef: Ik heb in overleg met CB en paul barte de hoeveelheid voer verder omhoog gedaan omdat mijn hond bleef afvallen. Paul gaf me tevens het advies om er het Satin Balls recept bij te geven. Niets hielp om Duco zwaarder te krijgen. Tevens was zijn huid allergie een groot probleem. Hij was bijna over heel zijn lijf kaal en stonk verschrikkelijk. Tot ik er achter kwam dat de Zymoralpoeder, welke ik over zijn voer moest strooien ivm het niet werken van zijn alvleesklier, de grote boosdoener was. Als ik meer poeder gaf dan ging zijn huid helemaal fout en was zijn ontlasting beter, gaf ik minder poeder dan werd zijn huid wat beter maar ging het weer fout met zijn poep. Voor mij was het toen duidelijk dat het door de zymoral kwam.Blij dat je gevonden hebt waar het probleem nou precies zat!!
Ik ben toen in april overgestapt op "Duck" en dan heb je geen zymoral nodig. Hij krijgt 500 gr. pancreas en 500 gr. uitmuntend per dag. Zijn gewicht is nu 39 kg en zijn huid en vacht zien er perfect uit. Hij krijgt nu dus 1000 gram duck per dag en daarmee zit hij nu 7 weken lang al precies op 39 kg.
Gr. Wim
Duco schreef: Ik heb in overleg met CB en paul barte de hoeveelheid voer verder omhoog gedaan omdat mijn hond bleef afvallen. Paul gaf me tevens het advies om er het Satin Balls recept bij te geven. Niets hielp om Duco zwaarder te krijgen. Tevens was zijn huid allergie een groot probleem. Hij was bijna over heel zijn lijf kaal en stonk verschrikkelijk. Tot ik er achter kwam dat de Zymoralpoeder, welke ik over zijn voer moest strooien ivm het niet werken van zijn alvleesklier, de grote boosdoener was. Als ik meer poeder gaf dan ging zijn huid helemaal fout en was zijn ontlasting beter, gaf ik minder poeder dan werd zijn huid wat beter maar ging het weer fout met zijn poep. Voor mij was het toen duidelijk dat het door de zymoral kwam.Wauw Wim, dit is goed om te lezen zeg! Fantastisch!
Ik ben toen in april overgestapt op "Duck" en dan heb je geen zymoral nodig. Hij krijgt 500 gr. pancreas en 500 gr. uitmuntend per dag. Zijn gewicht is nu 39 kg en zijn huid en vacht zien er perfect uit. Hij krijgt nu dus 1000 gram duck per dag en daarmee zit hij nu 7 weken lang al precies op 39 kg.
Gr. Wim