Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joel
kira schreef: Je kunt op maat hondenschoenen laten maken en degene die die maakt zal ook iets waterdichte kunnen "maken". Als vooral natte voeten problemen gaan geven misschien de investering waard?
Een schoen lijkt me niet echt fijn voor hem, zijn nagels zullen dan bij elke stap het schoentje raken en dat is juist pijnlijk, nu ik (alweer 2-3 mm gevijld heb, met dremel) worden zijn nagels al mooi kort, hij loopt ook anders.
hij raakte nooit de grond met zijn nagels (DA zei ook dat de nagels niet korter hoefde) , altijd ruimte over, maar hij is er gewoon naar gaan staan en lopen.
Hope schreef: Ja, je kan het echt heel klein knippen.
Ik zet ze vast met een vetrap bandage.
Ga ik opschrijven en mocht t nodig zijn, ga ik het zeker proberen
Door joel
Vrijdag zijn we weer op cô bij de DA geweest, ook waren er twee nagels afgevallen die dag, dus dacht, kom laten we de boel maar weer eens checken.
Ik vond zijn nagels die nu teruggroeien wel redelijk, ze zien er redelijk sterk uit. De nagelbedden zien rustig, hij loopt niet mank...Ik mag ze mooi kort dremelen zonder paniek dus ik was tot nu toe best tevreden.

De DA vond dat hij nog erg pijnlijk was in zijn voeten bij het betasten, al vond ik zelf dat het nu minder was dan in het begin, maar liever heeft ie niet dat er naar gekeken wordt door een ander.
Ook vond ze dat het proces bij hem heel langzaam gaat. Er zijn vanaf mei 6 nagels afgevallen, en vroeg zich af of de behandeling zoals we nu volgen (AB, visolie, vit b3, biotine) wel zin had.....

Nadeel van de hoeveelheid AB die hij nu krijgt is dat hij wat sloom en laks is geworden (al is een windhond dat altijd wel in huis na een lekkere wandeling, maar heb het idee dat het meer is geworden) en door de pijnstilling eet hij wat minder goed (Lizzy is ook loops geweest, dus dat speelt misschien ook mee, met de laatste gewichtsafname)

Dus we kregen geen nieuw recept mee voor de AB, maar ze zou eerst weer overleggen met de Faculteit Utrecht, en die adviseerde Prednison, iig voor de komende twee weken in een hoge dosering, (weet niet meer hoeveel ze zei) en daarna afbouwen. Mocht hij veel last hebben van de bijwerkingen dan eerder afbouwen maar dan hadden we kans dat het geen effect zou hebben..... :-\
Ik ben normaal gesproken niet van al die medicijnen, oke als het nodig is tuurlijk, dan zijn ze nodig, voor onszelf, de kids maar ook voor de honden....Maar om nu over te stappen naar Prednison, m'n gevoel zegt nee!

Maarja, wat dan? Heb twee andere DA hier gebeld, die hebben hier nog nooit van gehoord, en ik zoek juist iemand die hier WEL verstand van heeft en ons evt een andere behandelmethode kan bieden. De homeopaat hier durft er niet aan te beginnen, vind het te complex. In Wageningen zit een DA die ws een hond hiermee heeft behandeld, en gaat mij morgen terug bellen. Dan heb ik nog contact opgenomen met Silverlinde, die gaan me ook terugbellen, nu was er niemand die mij kon helpen. En dan kunnen we evt nog beginnen met de chineese kruiden icm kurcuma....

We hebben nog voor ong 25 dagen AB, maar wat doen we erna
Hub vind dat we 'gewoon' moeten beginnen met de prednison, ik daarintegen dus niet (ben nog eigenwijzer dan Qadir) maar doe ik daar wel goed aan, het advies van de Dermatoloog in de wind slaan? Wat vinden jullie.....
Door Chantalletie
Ik had hier nog nooit van gehoord en toch is het al best bekend, zoals ik heir lees.  Wat een heftige aandoening zeg, en de foto's zien er ook akelig uit. Heb verder geen tips voor je, wens je alleen beterschap!
Door Lizzy
Mmmm. Ja, eigenlijk weet ik niet beter of ze behandelen een auto immuunziekte met prednison of een ander immuun onderdrukkend middel. En ik denk dat AB ook inderdaad niet gaat werken, nu niet en nooit niet. Ik zou zelf eerder kiezen voor een echte holistische dierenarts, om hier naar te laten kijken (dan Silverlinde). En ik weet niet of je zelf aan de slag moet met kurkuma. Je moet je daar dan inderdaad goed in verdiepen, want middelen die de weerstand verhogen kunnen juist ingeval van auto-immuunziektes de boel verergeren. Ik geloof dat ik niet zelf aan ging zitten klooien, tenzij heel duidelijk zou zijn dat zo'n middel met deze afwijking echt onschadelijk is....

Ahhh, wat een narigheid allemaal hee :'(
Door joel
De AB geven we ook niet om een bacterie of virus te behandelen maar om de bijwerking ervan.
En de Chinese kruiden en kurkuma is idd via een holistische DA, hier weet ik nl niets van, behalve dat je hier ook SLO mee kan behandelen
Door Hope
joel schreef: De AB geven we ook niet om een bacterie of virus te behandelen maar om de bijwerking ervan.
En de Chinese kruiden en kurkuma is idd via een holistische DA, hier weet ik nl niets van, behalve dat je hier ook SLO mee kan behandelen
Hoe oud is je hond nu?
Stel, je geeft prednison. Wat is dan het vooruitzicht?

Ik ben niet voor prednison maar soms kan je niet anders dan het geven  :-\
Ik geloof niet dat ik hier zelf mee ging proberen, en ik denk echt dat je het (helaas) grondig moet aanpakken. Zachte heelmeesters...
Door joel
Hope schreef: Hoe oud is je hond nu?

Ik geloof niet dat ik hier zelf mee ging proberen, en ik denk echt dat je het (helaas) grondig moet aanpakken. Zachte heelmeesters...
Even gemist.....
Hij is in juli 4 geworden,
en misschien was ik niet duidelijk genoeg, we gaan ook niets zelf proberen of behandelen, ik zocht alleen een andere manier van behandelen dan de Prednison die de faculteit voorschrijft. Ik denk dat er niets mis is met een beetje meedenken en doorvragen ....
Het duurde even voordat we alles op een rijtje hadden en ben me nu pas echt bewust dat dit dus iets is waar bijna geen DA iets over weet en dat dit dus zo zelden voorkomt (of misschien komt het wel meer voor dan we denken maar wordt de diagnose niet gesteld) dat je zelf gewoon onderzoek moet gaan doen naar wat je denkt dat een goede behandelmethoude is voor je hond.
We wachten nu op een gaatje in de agenda bij de Silverlinde, we hebben nog voor een maandje AB die we wel hebben afgebouwd naar 2x 500 , gelukkig zien we hierdoor wat meer van de oude Qadir terug, hij is weer aan het rennen tijdens de wandelingen en thuis, speelt weer af en toe met Lizzy, t is zeker afzien geweest de laatste maanden, maar hopen op vooruitgang, al is het heel langzaam  :-[
Hope schreef: Hoe oud is je hond nu?

Edit, ohja de Prednison zou hij de eerste 3-4 weken in hoge dosering krijgen, (ben vergeten hoeveel ) daarna in 4 maanden proberen af te bouwen, maar Utrecht zei wel ....."als de bijwerkingen teveel/onhoudbaar zouden zijn eerder afbouwen/stoppen en dan hopen dat dat voldoende is, maar de kans dat de nagels weer gaan uitvallen blijft". 
En ja bij elke behandelmethode is er niets zeker, maar kies dan toch liever voor de zachte heelmeesters, hij is buiten zijn nagels om (die nu wel gespleten zijn en ook gaan afvallen, maar niet mank en pijnlijk want ik hou ze ontzettend kort met de dremel) best weer gezellig en rent weer achter de konijnen in het park, dus ik kies nu voor een alternatieve methode. AL zegt Silverlinde ook, dat als de homeopathie daar niet wil aanslaan of het is in dermate ernstig dat zij ook reguliere med. gaan inzetten en dat kan dan ook evt prednison zijn, we gaat het zien, eerst daar maar eens op consult.
Laatst gewijzigd door joel op za 03 okt 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
Ik kwam ergens een bericht tegen van een Engelse die de nagels ook met zilverwater depte.
En er schijnt een facebookgroep te zijn voor mensen met honden met SLO. Wel engelstalig.
Door joel
hamada schreef: Ik kwam ergens een bericht tegen van een Engelse die de nagels ook met zilverwater depte.
En er schijnt een facebookgroep te zijn voor mensen met honden met SLO. Wel engelstalig.
Klopt, ben ik lid van geworden, bedankt voor t meedenken !
Door joel
hamada schreef: http://www.beardedcollies.org.uk/forum/ ... hp?t=12778

Dit is de link waarin ook over zilverwater wordt gesproken.

Succes en sterkte!
thanks!!!
Zij volgen dus het SLO behandelprogramma, goed om te lezen.
En ook dat de vacht dus kan veranderen, ik dacht nl dat ik gek geworden was, maar Qadir zn vacht is nu ook sneller aan het klitten (gelukkig niet zo enorm gegroeid als bij haar bearded,  maar hij had nog nooit eerder van die matten in zn vacht, kon altijd ruim een week tussen de borstelbeurten houden, maar dat red ik nu niet meer......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door