Vrijdag zijn we weer op cô bij de DA geweest, ook waren er twee nagels afgevallen die dag, dus dacht, kom laten we de boel maar weer eens checken.
Ik vond zijn nagels die nu teruggroeien wel redelijk, ze zien er redelijk sterk uit. De nagelbedden zien rustig, hij loopt niet mank...Ik mag ze mooi kort dremelen zonder paniek dus ik was tot nu toe best tevreden.
De DA vond dat hij nog erg pijnlijk was in zijn voeten bij het betasten, al vond ik zelf dat het nu minder was dan in het begin, maar liever heeft ie niet dat er naar gekeken wordt door een ander.
Ook vond ze dat het proces bij hem heel langzaam gaat. Er zijn vanaf mei 6 nagels afgevallen, en vroeg zich af of de behandeling zoals we nu volgen (AB, visolie, vit b3, biotine) wel zin had.....
Nadeel van de hoeveelheid AB die hij nu krijgt is dat hij wat sloom en laks is geworden (al is een windhond dat altijd wel in huis na een lekkere wandeling, maar heb het idee dat het meer is geworden) en door de pijnstilling eet hij wat minder goed (Lizzy is ook loops geweest, dus dat speelt misschien ook mee, met de laatste gewichtsafname)
Dus we kregen geen nieuw recept mee voor de AB, maar ze zou eerst weer overleggen met de Faculteit Utrecht, en die adviseerde Prednison, iig voor de komende twee weken in een hoge dosering, (weet niet meer hoeveel ze zei) en daarna afbouwen. Mocht hij veel last hebben van de bijwerkingen dan eerder afbouwen maar dan hadden we kans dat het geen effect zou hebben.....
Ik ben normaal gesproken niet van al die medicijnen, oke als het nodig is tuurlijk, dan zijn ze nodig, voor onszelf, de kids maar ook voor de honden....Maar om nu over te stappen naar Prednison, m'n gevoel zegt nee!
Maarja, wat dan? Heb twee andere DA hier gebeld, die hebben hier nog nooit van gehoord, en ik zoek juist iemand die hier WEL verstand van heeft en ons evt een andere behandelmethode kan bieden. De homeopaat hier durft er niet aan te beginnen, vind het te complex. In Wageningen zit een DA die ws een hond hiermee heeft behandeld, en gaat mij morgen terug bellen. Dan heb ik nog contact opgenomen met Silverlinde, die gaan me ook terugbellen, nu was er niemand die mij kon helpen. En dan kunnen we evt nog beginnen met de chineese kruiden icm kurcuma....
We hebben nog voor ong 25 dagen AB, maar wat doen we erna
Hub vind dat we 'gewoon' moeten beginnen met de prednison, ik daarintegen dus niet (ben nog eigenwijzer dan Qadir) maar doe ik daar wel goed aan, het advies van de Dermatoloog in de wind slaan? Wat vinden jullie.....