Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Nikki*
Yep nu is het haar huid. Ga vanavond gewoon de Multi geven en kijken hoe ze erop reageert.

Ze blijft nu nog een aantal maanden op de br*k om alles goed te laten rusten en misschien laat ik haar wel een jaar erop zitten. Dat gaat nu al een aantal maanden goed en ja misschien is rauw en/of vlees niet voor Luna het beste maar toch de heerlijke troep die br*k heet.
Door @nouk
*Nikki* schreef: Maar haar huid, vreselijk. Ze heeft onder tussen alweer 3x een hotspot gehad. Momenteel heeft ze een hele vieze grote van 12 bij 4 cm. Haar humeur is dan ook vreselijk als ze er last van heeft. Helaas gaat dit ten koste van de andere honden en is het regelmatig knokken.
Wel vermoeiend zo een hond hoor!
Onze hond (een labrador 6,5 jaar, had vorig jaar ook verschrikkelijk last van hotspots (onder andere). Op de flanken. Hij heeft daar prednison voor gekregen (heeft al zeker 5 jaar huidklachten van voorjaar tot najaar). Uiteindelijk bleek het een anaalklierprobleem te zijn!  >:( Ik weet niet waar jouw hond de hotspots heeft, maar als het op de flanken is, of op de aanzet van de staart of ergens in dat gebied, zou je de anaalklieren eens kunnen laten kijken? Past op zich ook wel bij maagklachten, denk ik. Wij hebben het momenteel onder controle met CB en hooggedoseerde visolie, en ik heb een drainagekuur gedaan en heel veel gewassen met Betadineshampoo en dagelijks alles met Vetramilzalf in gesmeerd.

Het is onzettend vermoeiend en je wordt er radeloos van soms, tot  :'( toe. Al dat smeren en wassen en piekeren  :-\, maar bij ons heeft het echt goed geholpen. Ik vind Boris nu weer erg mooi (2 maanden geleden nog liep iedereen met een boog om ons heen... :-\)

Succes.

NB: Ja, honden kunnen allergisch zijn voor katten! Ik heb laatst nog een stuk gelezen van iemand wiens hond enorm opknapte toen de kat dood ging  :-X.
Laatst gewijzigd door @nouk op wo 02 jun 2010, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Nikki*
Lizzy schreef: Zelf koken is geen optie voor jou en Luna?
Wanneer we weer met rauw beginnen ga ik het weer eerst koken, maar ook toen kon ze daar niet tegen.
anouk1970 schreef: Onze hond (een labrador 6,5 jaar, had vorig jaar ook verschrikkelijk last van hotspots (onder andere). Op de flanken. Hij heeft daar prednison voor gekregen (heeft al zeker 5 jaar huidklachten van voorjaar tot najaar). Uiteindelijk bleek het een anaalklierprobleem te zijn!  >:( Ik weet niet waar jouw hond de hotspots heeft, maar als het op de flanken is, of op de aanzet van de staart of ergens in dat gebied, zou je de anaalklieren eens kunnen laten kijken? Past op zich ook wel bij maagklachten, denk ik. Wij hebben het momenteel onder controle met CB en hooggedoseerde visolie, en ik heb een drainagekuur gedaan en heel veel gewassen met Betadineshampoo en dagelijks alles met Vetramilzalf in gesmeerd.

Het is onzettend vermoeiend en je wordt er radeloos van soms, tot  :'( toe. Al dat smeren en wassen en piekeren  :-\, maar bij ons heeft het echt goed geholpen. Ik vind Boris nu weer erg mooi (2 maanden geleden nog liep iedereen met een boog om ons heen... :-\)

Succes.

NB: Ja, honden kunnen allergisch zijn voor katten! Ik heb laatst nog een stuk gelezen van iemand wiens hond enorm opknapte toen de kat dood ging  :-X.
Luna heeft altijd op verschillende plekken hotspots en eigenlijk nog nooit in de buurt van haar staart. Begin maart zijn de klieren uitgeknepen. Ik denk niet dat het aan haar anaalklieren ligt.

Luna kreeg ook een flinke dosis visolie, nu is dat omgezet in groenlipmossel. Dit is minder vuil en veel krachtiger. Als kuur heeft ze 6 weken groene leem gekregen.
Ik was altijd de spots met betadine en gelukkig helen de spots goed op veel verschillende middelen. Propolistinctuur, tea tree olie en balsem, vetramil, cd Vet mineraalspray. Normaal gebruik ik per spot periode 1 soort maar omdat ik nu allemaal beetjes over had van alles en nog wat zitten we nu aan middel nummer 3.
Tot nu toe had Luna altijd hotspots door likken. Bij deze nu kan ze alleen krabben. Hij zit op nek/rechter schouder.Hij heelt ook heel anders. Meer ruwe korsten. Bij de lik spots had ze altijd gladde korsten. Wel droogt deze sneller uit en doordat ze 's nacht toch krabt. Krijg ik in de ochtend altijd weer een stukje mooiere spot te zien van geheelde huid zonder kort.

Luna heeft een groot probleem als ze allergisch zou zijn voor katten. Er lopen hier 7 rond.

Jij ook sterkte met je lab Anouk!
Door claudiaB
Jeetje meis, wat een ellende allemaal.

Ik las in je berichtje dat ze van de chinese kruiden prut uit haar ogen kreeg.
Dat zou met ontgiften te maken kunnen hebben en dat zou eventueel ook de hotspots verklaren.
Het lichaam reinigt van binnen naar buiten.
Ik hoop voor jou en Luna dat het gauw weer beter met haar gaat. Kan mij heel goed voorstellen dat het best zwaar is.
Door *Nikki*
claudiaB schreef: Jeetje meis, wat een ellende allemaal.

Ik las in je berichtje dat ze van de chinese kruiden prut uit haar ogen kreeg.
Dat zou met ontgiften te maken kunnen hebben en dat zou eventueel ook de hotspots verklaren.
Het lichaam reinigt van binnen naar buiten.
Ik hoop voor jou en Luna dat het gauw weer beter met haar gaat. Kan mij heel goed voorstellen dat het best zwaar is.
Helaas is de hotspot nog groter geworden  :( :(

De Chinese kruiden zijn al een tijdje op.
Door mcSnurk
ik gooi het maar in de groep, want je weet maar nooit.... :-\
Heb eens gelezen dat honden allergisch kunnen zijn voor een soort mijt die op brokken woont. Oplossing: brokken invriezen.
Zou het zoiets kunnen zijn?
Door *Nikki*
gemmaa schreef: ik gooi het maar in de groep, want je weet maar nooit.... :-\
Heb eens gelezen dat honden allergisch kunnen zijn voor een soort mijt die op brokken woont. Oplossing: brokken invriezen.
Zou het zoiets kunnen zijn?
Op de br*k doet ze het juist goed. Ze heeft ook niet meer spots als toen op rauw
Door *Nikki*
Ik dacht even voor mezelf terug lezen en een update over Luna.

Nou het gaat geweldig met Lunapoena. Sinds de horspot begin Juni heeft ze er geen een meer gehad (even afkloppen).

Ze eet nog steeds helaas br*k, Dog Lovers Gold. Hierbij krijgt ze 2 Glucosamine Chondroitine MSM van de Hema, 2 Groenlipmossel van de Tuinen en 1 honden maatschepje Groene Os Multivitaminen & Mineralencomplex SPORT Paard/Pony.

Het vreemde is via pendelen zei mijn HD dat Luna negatief reageerde op de Groene Os Multivitaminen & Mineralencomplex maar sinds ze dat krijgt is ze veel vrolijker en fitter en heeft ze geen spots meer gehad. Ik ga hier dus gewoon even mee door. Hopelijk kan ze ooit weer aan rauw vlees maar voor nu doet ze het goed. Helaas zijn we er nog niet want haar vacht en huid is nog niet zoals het moet wezen. Ze ruikt heel sterk naar hond (natte hond kan je het mee vergelijken) en tevens ruikt ze niet geweldig uit haar bek. Maar voor nu nemen we dat even op de koop toe want ik heb verder eindelijk weer een HAPPY hond.

O ja het vechten/ roedel leider gedrag is ook minimaal tot niet noemenswaardig.
Door *Nikki*
vanaalst schreef: super zeg!
tja dan stinken uit de bek en de vacht kan door de brokken komen maar jammer dan, als het zo goed gaat voorlopig zo lekker doorgaan!!!
Ja ik ben trots op mijn meisje

Die geur heeft ze haar hele leven gehad, ook voor de brok tijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door