dus het is nu in feite vooral haar huid...
ppfff geen idee wat daaraan te doen, heb dat hier gelukkig nog nooit meegemaakt(effies afkloppen!)
Moderator: Lizzy
*Nikki* schreef: Maar haar huid, vreselijk. Ze heeft onder tussen alweer 3x een hotspot gehad. Momenteel heeft ze een hele vieze grote van 12 bij 4 cm. Haar humeur is dan ook vreselijk als ze er last van heeft. Helaas gaat dit ten koste van de andere honden en is het regelmatig knokken.Onze hond (een labrador 6,5 jaar, had vorig jaar ook verschrikkelijk last van hotspots (onder andere). Op de flanken. Hij heeft daar prednison voor gekregen (heeft al zeker 5 jaar huidklachten van voorjaar tot najaar). Uiteindelijk bleek het een anaalklierprobleem te zijn! >:( Ik weet niet waar jouw hond de hotspots heeft, maar als het op de flanken is, of op de aanzet van de staart of ergens in dat gebied, zou je de anaalklieren eens kunnen laten kijken? Past op zich ook wel bij maagklachten, denk ik. Wij hebben het momenteel onder controle met CB en hooggedoseerde visolie, en ik heb een drainagekuur gedaan en heel veel gewassen met Betadineshampoo en dagelijks alles met Vetramilzalf in gesmeerd.
Wel vermoeiend zo een hond hoor!
Lizzy schreef: Zelf koken is geen optie voor jou en Luna?Wanneer we weer met rauw beginnen ga ik het weer eerst koken, maar ook toen kon ze daar niet tegen.
anouk1970 schreef: Onze hond (een labrador 6,5 jaar, had vorig jaar ook verschrikkelijk last van hotspots (onder andere). Op de flanken. Hij heeft daar prednison voor gekregen (heeft al zeker 5 jaar huidklachten van voorjaar tot najaar). Uiteindelijk bleek het een anaalklierprobleem te zijn!Luna heeft altijd op verschillende plekken hotspots en eigenlijk nog nooit in de buurt van haar staart. Begin maart zijn de klieren uitgeknepen. Ik denk niet dat het aan haar anaalklieren ligt.Ik weet niet waar jouw hond de hotspots heeft, maar als het op de flanken is, of op de aanzet van de staart of ergens in dat gebied, zou je de anaalklieren eens kunnen laten kijken? Past op zich ook wel bij maagklachten, denk ik. Wij hebben het momenteel onder controle met CB en hooggedoseerde visolie, en ik heb een drainagekuur gedaan en heel veel gewassen met Betadineshampoo en dagelijks alles met Vetramilzalf in gesmeerd.
Het is onzettend vermoeiend en je wordt er radeloos van soms, tottoe. Al dat smeren en wassen en piekeren
, maar bij ons heeft het echt goed geholpen. Ik vind Boris nu weer erg mooi (2 maanden geleden nog liep iedereen met een boog om ons heen...
)
Succes.
NB: Ja, honden kunnen allergisch zijn voor katten! Ik heb laatst nog een stuk gelezen van iemand wiens hond enorm opknapte toen de kat dood ging.
claudiaB schreef: Jeetje meis, wat een ellende allemaal.Helaas is de hotspot nog groter geworden
Ik las in je berichtje dat ze van de chinese kruiden prut uit haar ogen kreeg.
Dat zou met ontgiften te maken kunnen hebben en dat zou eventueel ook de hotspots verklaren.
Het lichaam reinigt van binnen naar buiten.
Ik hoop voor jou en Luna dat het gauw weer beter met haar gaat. Kan mij heel goed voorstellen dat het best zwaar is.
gemmaa schreef: ik gooi het maar in de groep, want je weet maar nooit....Op de br*k doet ze het juist goed. Ze heeft ook niet meer spots als toen op rauw
Heb eens gelezen dat honden allergisch kunnen zijn voor een soort mijt die op brokken woont. Oplossing: brokken invriezen.
Zou het zoiets kunnen zijn?
vanaalst schreef: super zeg!Ja ik ben trots op mijn meisje
tja dan stinken uit de bek en de vacht kan door de brokken komen maar jammer dan, als het zo goed gaat voorlopig zo lekker doorgaan!!!